2026-01-10, 14:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Ja, men de har dock inte rätt att stoppa demonstrationer.
ICE har rätt att arrestera personer som hindrar dom från att utföra sitt arbete.
Citera
2026-01-10, 14:43
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, exakt så.

Kan inte undgå att fundera över hur man blir så där. Klent begåvad? Gruppåverkan? Något psykologiskt tillstånd? Brist på förståelse för omgivningen och verkligheten? En mix? De påminner inte så litet om klimataktivisterna.

Tar litet emot att säga när en kvinna nu blivit ihjälskjuten, men en del av dessa aktivister verkar vara så verklighetsfrämmande och bete sig så konstigt att man nästan funderar över om de skulle behöva någon slags ledsagare och rådgivare som kan tala om för dem vad de bör och inte bör göra. Eller kanske vad de får och inte får göra.

Det är "prinsess-syndromet", eller som jag kallar det själv "Kim Jong un-syndromet" som gör sig gällande. Den här typen av personer förstår helt enkelt inte allvaret i tillsägelserna från ordningsmakten och agerar därför som de alltid gjort (alltså genom att konstra, få nervsammanbrott, gapa och skrika) i liknande situationer.

Såhär:

0-7 år: Det här handlar om kvinnor, i västvärlden mer eller mindre uteslutande om kvinnor, som växt upp i miljöer där föräldrarna talat om för dem att de är perfekta, att all världens problem beror på män, att deras känslor går före sunt förnuft och sådana petitesser som uppfostran, logisk stringens och bildning helt enkelt inte gäller om de inte känner att det är rätt.

7-25 år: Så kommer de till skolan och uppvisar vad de fått med sig hemifrån, ivrigt påhejade av dagens kulturmarxistiska lärarkår. Girl power o.s.v. Om de inte kan något eller visar någon förmåga att förstå detsamma, så får de MVG ändå, för att de är så söta och duktiga och har det så jobbigt med de vilda pojkarna.

25- år: Därefter kommer de ut i arbetslivet, där det är boss bitch som gäller. De kvoteras in till jobb de inte reder ut, med meriter de inte har och de har effektivt suddat ut alla bildningens möjligheter att se och förstå vad som händer dem (kom ihåg, de hade MVG i alla ämnen, men klarade knappt 0,3 på högskoleprovet). Givetvis är samhället fortfarande emot dem, alla män är svin, patriarkatet o.s.v.

Genomgående för alla ålderskategorier är också att de aldrig någonsin har fel. De har alltid rätt och har de inte rätt logiskt så känner de rätt och har således rätt by default.

Ta sedan en sådan kvinna, sätt henne i en situation där hennes feministiska trams, HBTQ-vurmande, flyktingkramande och miljötalibanism inte hjälper, och hon är räddningslöst förlorad. Hon vet helt enkelt inte hur hon ska bete sig och då återgår hon till grunden, där hon alltid har rätt och alla män är svin.

Resultatet ser vi i klippet.

Jag har, naturligtvis, inte någon statistik som underbygger ovanstående, men med över 40 år i jordelivet och en rimlig förmåga att uppfatta min omgivning, så är jag tämligen säker på att kvinnan ifråga var en av ovanstående prinsessor. Jag hade till och med vågat sätta pengar på det.
Citera
2026-01-10, 14:45
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Åter igen fel fokus, fokus är på ICE som är utbildade och har vapen.

Varför? Det ligger inom kategorin "Fuck around and find out" - varför ska hela fokuset ligger på ICE och inte på kvinnan som medvetet satte sig i den situationen?

Lite sådär, ja du går runt och heilar framför ett gäng med svarta och skriker om vit makt och sen får stryk "hurr durr dom skulle inte ha gjort det, fokuset ska ligga på deras våld!".
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Om en person kör på en annan person så har vem som helst givetvis rätt till självförsvar/nödvärn.

Att det verkar ha varit en känd psykopat, psykfall eller terrorist som konstruerade saken till 100 % och hade all möjlighet att under varje steg i förloppet se till att ingenting hände gör det givetvis ännu mer legitimt att försvara sig.

Med det sagt så är det viktigt att kunna dra lärdom av fallet. Borde alla på platsen ha varit arresterade för länge sedan ? Varför är inte kvinnas "organisation" terrorklassad ? Borde de ha punkterat däcken eller redan ha använt taser etc. ?
Nej, man har inte ett koncept "Vi skjuter först och frågar sedan".

Lärdomen som finns är att ICE måste omorganiseras, något är sjukt i den organisationen som låter en triggerhappy traumatiserad mobilfilmare gå runt med vapen. Vi kan börja med att byta ut chefen som jag tror Trump tillsatt och som ljugit öppet i presskonferenser.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om det första skottet är rätt, varför skulle de andra skotten inte vara det också? Man hör ju att de avlossas extremt snabbt.

Är du dum på något sätt?

Ja tänk, om han hade haft ett automatvapen, vilket de ibland har, så hade han ju haft tid att tömma ett helt magasin rakt in i kupén och det hade varit helt OK enligt ditt "resonemang".

Skytten är givetvis ansvarig för konsekvenserna av och att kunna rättfärdiga varje skott han avlossar, inte bara det första. Idiot.
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Exemplet jag tog med snattaren var för att förtydliga att det inte alltid är motiverat att skjuta någon även om personen begått ett brott.

Vem fan är du att avgöra det? Det finns lagar och regler, det är inte du och dina känslor som bestämmer.
Citera
Medlem
1. De två kvinnorna försöker störa ICE-agenternas arbete dels genom att blockera dem.
2. De väljer att aktivt provocera dem i deras arbete och väljer att köra upp sin kamera i ansiktet på dem.
3. När de sedan blir tillsagda att stänga av motorn och lämna fordonet, vägrar föraren att göra det och dessutom skiter i att öppna låset för passagerardörren för att släppa in sitt mentalfall till partner och föraren använder bilen som en "battering ram" för att plöja sig fram.
4. Ja, föraren använde bilen som ett vapen och detta hade HELT kunnat undvikas om de a) inte hade provocerat och stört ICE i sitt arbete och b) om de inte hade använt bilen som ett vapen.

Do stupid things, win stupid prices!

Folk måste ju själva begripa att om de har med polisiär makt att göra att de inte i onödan stör dem, provocerar dem, vägrar lyda tillsägelser eller försöker köra över dem genom att använda bilen som vapen. Denna personen gjorde flera dumma val och får ta konsekvenserna.
Citera
2026-01-10, 14:47
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Varför? Det ligger inom kategorin "Fuck around and find out" - varför ska hela fokuset ligger på ICE och inte på kvinnan som medvetet satte sig i den situationen?

Lite sådär, ja du går runt och heilar framför ett gäng med svarta och skriker om vit makt och sen får stryk "hurr durr dom skulle inte ha gjort det, fokuset ska ligga på deras våld!".
Så om jag går upp till svarta och skriker om vit makt och de dödar mig så är det mitt fel?

Jag tror ganska många i tråden missuppfattat livets värde. Man dödar inte folk. Det är den som dödar som har ansvaret, ingen annan.

Ändå rätt fascinerande att du jämför en utbildad ICE-man med "ett gäng svarta". jag undrar vad du tror om ICE och Trump egentligen. Ett gäng svarta?...
Citera
2026-01-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nej hon försökte åka därifrån, det är därför det är fullt rattutslag och hela bilen är vinklad bort från kuksugaren som sköt. https://imgur.com/a/s78c5lE Förklara varför det är nödvärn att skjuta här, man ser hela hans kropp på sidan av bilen, bilen är vinklad åt ett helt annat håll. Hon försökte aldrig köra på honom och om hon hade försökt det så hade bilen uppenbarligen rört sig framåt, inte åt höger.
Du mena det är ok med chicken race mot tjänstemän? man är oskyldig för man vände ratten i sista ögonblick.

Vi alla förstår man följer bilens riktning o den var mot agenten.
Citera
2026-01-10, 14:50
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Den välutbildade kvinnan borde ju ha tänkt logist och inte fafo
Men ICE-mannen behövde inte tänka logiskt? "OK det kommer en bil här med en kvinna jag precis träffat och filmat leende men nu försöker hon mörda mig så bäst jag skjuter henne två gånger i ansiktet och skriker Fucking Bitch"?

Jag trodde ICE-män utbildades i vapen. Men du vill hellre utbilda alla människor i hur man hanterar ICE-män så man inte blir skjuten.
Citera
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Du mena det är ok med chicken race mot tjänstemän? man är oskyldig för man vände ratten i sista ögonblick.

Det är inte att hon lägger om ratten i sista ögonblick. Kuksugare 1 går fram och rycker i dörren, då är däcken vinklade till vänster eftersom hon precis har backat. Hon lägger om ratten till höger och försöker köra därifrån, då drar kuksugare 2 fram pistolen och avrättar henne. Som man tydligt ser på bilden så är kuksugare 2 inte ens i närheten av bilen när han skjuter första skottet. Eftersom det redan är fullt rattutslag till höger så betyder det att hon aldrig försökte köra framåt och köra på kuksugare 2.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16

Vänligen förklara varför det skulle vara berättigat att skjuta kvinnan två gånger (till) i huvudet, genom den nedvevade sidorutan och på ett par decimeters håll när bilen rullar förbi agenten i fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in