2026-01-11, 01:16
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
noll poäng från necas, mackinnon, makar | avs vinner ändå med 4 puckar ...

+80 +/- (2a i +/- har inte ens +40)

11 matcher kvar innan OS pausen. avs har 3 borta 8 hemma. kan enkelt kliva upp på en 13 matchers streak innan breaket
Det om något är en maktuppvisning! 💪
Citera
2026-01-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det om något är en maktuppvisning! 💪

ja. det är nästan osannolikt eftersom man samtidigt har ett bottom 5 pp. men håller ett målsnitt på nästan 5 puckar per match...
Citera
2026-01-11, 09:45
Medlem
Citat:
jonathan toews? som vann TRE stanley cup med chicago blackhawks? (2010 - 2013 - 2015) som tillsammans med duncan keith och patrick kane är deras tre mest framgångsrika spelare de senaste två decennierna? den 'toews' ?

jonathan toews som är ansedd som en av de mest framstående kaptener chicago blackhawks någonsin haft? den 'toews' ?

jonathan toews som i samma sekund han lägger klubban o grillerna på hyllan så går han rätt in i hall of fame? den 'toews?

jonathan toews som är med på bla the athletics lista över dom hundra bästa spelarna NÅGONSIN? den 'toews' ?

hur är han relevant i en diskussion med owen power och alexis lafreniere?

det är ungefär som att säga 'du den där malkin han gick rätt högt en gång i tiden'

"kakko" "svechnikov" "laine" <-- tre exempel på spelare som draftades VÄLDIGT högt och som haft minst sagt ojämna (usla) kurvor

Kakko har ju en av NHLs sämsta skridskoåkning. Han är ständigt i topp 10 i långsammaste skridskoåkare, och nära den enda under 30 i kategorin.

Vad som händer Laine fattar jag inte. What could had been.

Svech är väl en etablerad spelare.
Citera
2026-01-11, 10:14
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
om red wings förstärker i fönstret så har dom goda chanser att nå slutspel i år. east är helt vidöppet. ser det som mer sannolikt att devils. rangers. och tom maple leafs missar än att red wings gör det så här långt på säsongen

dom har två kedjor som producerar bra med poäng. stabilt målvaktsspel (någorlunda)

Tycker det är så himla märkligt att Rangers är i såpass dålig form som dom är..

Red Wings tog en till seger igår, härligt måste jag säga. Hurricanes står på tur, sist dom körde mot dom så förlorade dom
Citera
2026-01-11, 10:20
Medlem
lundaelevs avatar
Hoppas som vanligt att Carolina Hurricanes vinner, hur sannolikt tror ni det är att de lyckas?
Citera
2026-01-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Antagligen med facit i hand.

Nej Laf har aldrig talat till mig, hockeymässigt. Owen är väl ytterligare en påminnelse om Buffalos alla svåra år. Nu får vi se vart det slutar i år. Är ju lite medgång där just nu.

Annan som gick högt en gång i tiden som jag blev påmind om igår är ju Toews, numera i Jets. Verkar göra matcher men ganska skralt med poäng.

Jag unnar Buffalo framgång i år. Kekkelainen är en hyfsad GM, men kan tycka att Kevin Adams var rätt ok Iaf. Väldigt sympatisk. Det är Pegula som är problemet. Katastrof att de bytte bort Eichel. En väldigt svag deal också för Buffalo. De borde ha fått en 1st utav det också.
Citera
2026-01-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hoppas som vanligt att Carolina Hurricanes vinner, hur sannolikt tror ni det är att de lyckas?

vinner vad? east? rätt osannolikt. vinner stanley cup? extremt liten. det finns åtminstone tre lag i west som dom skulle få det extremt besvärligt emot om dom lyckades krångla sig igenom east.

jag har enorm respekt för brind'amour | men dom saknar vägvinnande spelare att luta sig på. det är en fantastisk lagmaskin under vanlig säsong men saknar den där spetsen som du i regel behöver i ett slutspel
Citera
2026-01-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Kakko har ju en av NHLs sämsta skridskoåkning. Han är ständigt i topp 10 i långsammaste skridskoåkare, och nära den enda under 30 i kategorin.

Vad som händer Laine fattar jag inte. What could had been.

Svech är väl en etablerad spelare.

~70p från vad som konstant spelas 1a lina är åtminstone ~20p för lite om du vill uppnå något som ett lag. (för att inte tala om år efter år ghosting i slutspel) och svech har ALLT på papperet för att vara en 100p (och upp) spelare han har ett fint skott. grym skridsko. rör sig bra för sin storlek osv men likt förbannat får han inte ihop det ens efter ~8 säsonger.

om vi säger så här hade svech blivit vad han skulle blivit så hade hurricanes kunnat vinna åtminstone en av de konferensfinaler dom varit i senaste tre åren

anledningen att canes försökte lyfta över rantanen förra året är för att han är vad man hoppades svechnikov skulle bli
Senast redigerad av dip 2026-01-11 kl. 13:38.
Citera
2026-01-11, 14:59
Medlem
Citat:
~70p från vad som konstant spelas 1a lina är åtminstone ~20p för lite om du vill uppnå något som ett lag. (för att inte tala om år efter år ghosting i slutspel) och svech har ALLT på papperet för att vara en 100p (och upp) spelare han har ett fint skott. grym skridsko. rör sig bra för sin storlek osv men likt förbannat får han inte ihop det ens efter ~8 säsonger.

om vi säger så här hade svech blivit vad han skulle blivit så hade hurricanes kunnat vinna åtminstone en av de konferensfinaler dom varit i senaste tre åren

anledningen att canes försökte lyfta över rantanen förra året är för att han är vad man hoppades svechnikov skulle bli

Ligan är dock så otroligt utspädd. Han har för lite talang att spela tillsammans med kanske.

Jag tänker att en trade kan vara bra
Senast redigerad av leading 2026-01-11 kl. 15:01.
Citera
2026-01-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ligan är dock så otroligt utspädd. Han har för lite talang att spela tillsammans med kanske.

Jag tänker att en trade kan vara bra

Contract Details:

Term: 8 years
Total Value: $62,000,000
Annual Average Value (AAV): $7,750,000
Signed: August 26, 2021
Expires: End of the 2028-29 season
Team: Carolina Hurricanes
Includes: A modified no-trade clause

^ har VÄLDIGT svårt att se det finns någon större aptit att ta sig an det där sett till hans prestationer år efter år
Citera
2026-01-11, 15:38
Medlem
Citat:
Contract Details:

Term: 8 years
Total Value: $62,000,000
Annual Average Value (AAV): $7,750,000
Signed: August 26, 2021
Expires: End of the 2028-29 season
Team: Carolina Hurricanes
Includes: A modified no-trade clause

^ har VÄLDIGT svårt att se det finns någon större aptit att ta sig an det där sett till hans prestationer år efter år

Säg inte Inte. Capen har gått upp en hel del, kontrakt börjar att bli helt vansinniga. 10 mille för stjärnspelare. Adrian Kempes nya kontrakt är väl norr om 10 mille dollar. 7,75 mille dollar är inte så farligt för en förstaline spelare. Intresserade finns säkert. Jag kan se Ny Rangers ta en sådan spelare.
No trade klausuler går att häva om spelaren vill. Och Svech skulle säkert uppskatta en omstart om det är så att han känner att han har kört fast.

Carolina ser Ok ut på pappret, men var jag Svech och fick tradeerbjudande från en riktig contender så skulle jag nog tänka mig att häva no trade. Nu har han säkert en klausul där han bara blockat vissa lag

Dessutom var han drafttvåa, och sådan anseddhet i talang står sig. Lag kommer att vilja ha honom för en möjlig förändring vid miljöombyte, men också för att han är en stor, stark målfarlig målskytt. Sådana vill lag alltid ha.

Laine däremot. Han är nog ett lost case. När han var 18 så trodde jag att världen låg framför den här stora killens fötter.
Citera
2026-01-11, 17:27
Medlem
Citat:
Säg inte Inte. Capen har gått upp en hel del, kontrakt börjar att bli helt vansinniga. 10 mille för stjärnspelare. Adrian Kempes nya kontrakt är väl norr om 10 mille dollar. 7,75 mille dollar är inte så farligt för en förstaline spelare. Intresserade finns säkert. Jag kan se Ny Rangers ta en sådan spelare.
No trade klausuler går att häva om spelaren vill. Och Svech skulle säkert uppskatta en omstart om det är så att han känner att han har kört fast.

Carolina ser Ok ut på pappret, men var jag Svech och fick tradeerbjudande från en riktig contender så skulle jag nog tänka mig att häva no trade. Nu har han säkert en klausul där han bara blockat vissa lag

Dessutom var han drafttvåa, och sådan anseddhet i talang står sig. Lag kommer att vilja ha honom för en möjlig förändring vid miljöombyte, men också för att han är en stor, stark målfarlig målskytt. Sådana vill lag alltid ha.

Laine däremot. Han är nog ett lost case. När han var 18 så trodde jag att världen låg framför den här stora killens fötter.

canes har haft han i skyltfönstret. fler än en gång. han är fortfarande kvar där. varför skulle rangers vilja ha en kille som vill åka runt och ha stjärnstatus och skvätta lite? det är mike sullivan som är coach där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in