Citat:
Ursprungligen postat av
dip
Contract Details:
Term: 8 years
Total Value: $62,000,000
Annual Average Value (AAV): $7,750,000
Signed: August 26, 2021
Expires: End of the 2028-29 season
Team: Carolina Hurricanes
Includes: A modified no-trade clause
^ har VÄLDIGT svårt att se det finns någon större aptit att ta sig an det där sett till hans prestationer år efter år
Säg inte Inte. Capen har gått upp en hel del, kontrakt börjar att bli helt vansinniga. 10 mille för stjärnspelare. Adrian Kempes nya kontrakt är väl norr om 10 mille dollar. 7,75 mille dollar är inte så farligt för en förstaline spelare. Intresserade finns säkert. Jag kan se Ny Rangers ta en sådan spelare.
No trade klausuler går att häva om spelaren vill. Och Svech skulle säkert uppskatta en omstart om det är så att han känner att han har kört fast.
Carolina ser Ok ut på pappret, men var jag Svech och fick tradeerbjudande från en riktig contender så skulle jag nog tänka mig att häva no trade. Nu har han säkert en klausul där han bara blockat vissa lag
Dessutom var han drafttvåa, och sådan anseddhet i talang står sig. Lag kommer att vilja ha honom för en möjlig förändring vid miljöombyte, men också för att han är en stor, stark målfarlig målskytt. Sådana vill lag alltid ha.
Laine däremot. Han är nog ett lost case. När han var 18 så trodde jag att världen låg framför den här stora killens fötter.