2026-01-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så fram till nästa krig är männens livsuppgift att chilla?

Ja vem vet hur det gått för kvinnan och hennes döttrar om de bott med en man? Män är ju rätt bra på att ha ihjäl varandra också och gärningsmannen hade ju the element of surprise på sin sida. Kanske en hund tränad att skydda kvinnan och döttrarna hade varit mer effektiv? Det får vi aldrig svar på.
Nä,inte precis. Vi har annat att göra under tiden.
Till exrmpel, kvinnor behöver en man som planerar för framtiden åt dom. De flesta vinnor har inte skapats med den förmågan, logiskt tänkande och att kunna se/planera framåt.
Därför finns bla så få kvinnliga ledare och schackmästare som är kvinnor.

Men nu i detta fallet har vi facit på hur det gick utan att hon hade en man hemma som skyddade henne.
Det gick inget vidare, det får du väl hålla med om i alla fall.
Ja en hund borde alla kvinnor som bor singel, utan man ha, inte en katt.
Senast redigerad av Cuttherope 2026-01-11 kl. 01:15.
Citera
2026-01-11, 00:48
Medlem
Citat:
I ett par år. Sedan blir han besegrad av en yngre och starkare hane. Något vi borde ta efter tycker du? Byta ut er mot en yngre och starkare man efter några år?
Ja kanske det. Ni borde ta efter oss män, vi har gjort så i årtusenden redan bytt ut äldre kärringa mot unga, yppiga, mer fruktsamma.
Citera
2026-01-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skulle delvis förklara den sjunkande nativiteten. Tycker mig själv se samma personer som för typ sex-sju år sedan.

Överhuvudtaget verkar relationsmarknaden extremt trögrörlig. Min uppfattning är att man sällan splittar med någon innan man hittat en ny och just att hitta en ny partner har blivit en vetenskap.

Det är ju busenkelt? Det är inte bara singelmän som är intresserade, även upptagna män med sambo och eller barn.
Citera
2026-01-11, 00:51
Medlem
Citat:
Och så lite felaktig kunskap om lejon på det 🙂

Fattar att det är dags för dig att tacka för dig innan du gör bort dig ännu mer.
Nä det var korrekt information jag gav dej. Jag menar hirarkin inom lejonfamiljen , inte hos huskatter.
Citera
2026-01-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Frågan utgår från ett förlegat antagande: att människor och särskilt kvinnor har en förutbestämd ”huvuduppgift”. Det har vi inte.

Evolution och samhällsutveckling har gjort att varken mäns eller kvinnors roller längre är låsta till skydd, reproduktion eller försörjning. Vi lever inte i en miljö där män måste skydda kvinnor från rovdjur för att arten ska överleva.

I dag handlar relationer om ömsesidighet, frivillighet och samarbete inte om biologiska arbetsbeskrivningar. Att vara rädda om varandra är något helt annat än att reducera ena könet till funktion och det andra till verktyg.

När man börjar tala om kvinnors ”huvudsakliga uppgift” har man redan lämnat både verkligheten och samtiden. Människors existensberättigande ligger i att de är individer med egna mål, värderingar och livsval inte i könsroller.

Min manlighet kräver ingen publik. Punkt.
Jo, när/om befolkningen backar tillbaks till antalet som vi var på tex stenåldern. Då kommrr också könsrollerna bli därefter.
Kvinnan måste åter hand om att föda fram barn, ta hand om familjen. Mannen att skaffa föda och skydda familjen och gruppen. Tror du att dagens beteende skulle fungera i en grupp på säg

50personer som överlevt en pande mi tex.
Att kvinnan fortsätter klaga och kräva att mannen ska hjälpa till med disken.
Vem ska skaffa mat då, skydda gruppen?
Omvänt, kvinnan ska jaga, trots att hon inte är fysiskt skapt för detta, medan mannen utan bröst ska ge bebisen mat.
Du har helt fel, kvinnor är inte skspta för att se framåt.
Därför de flesta schackmästare och ledare är män.
Citera
2026-01-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lättare att förenkla IVF, vilket det är tal om nu. Att flera försök till största delen ska bekostas av skattemedel och inte av paret själva samt att det ska vara ok att skaffa syskon via IVF till sitt/sina redan födda barn.

Att underlätta för kvinnor som vill ha barn att skaffa barn, är en bättre lösning. Dessa kvinnor kommer ju ta väl hand om sina barn. Och det blir fler barn gjorda.

- underlätta IVF och att samhället hjälper till att bekosta det.
- underlätta nedfrysning av ägg. Så att 30+ kvinnor kan använda sina ägg från 20 årsåldern eller andras ägg som är unga och friska (äggdonation).
Osv.

Även underlätta rent praktiskt för kvinnor som vill ha barn/vill ha fler barn. Tex med utökad tid för äldre syskon på förskolan. Att maken hjälper till mer med hushållsarbetet. Osv.

Då kommer det födas fler barn. Av tex 30+ kvinnor som längtar hett efter barn.

Blir mindre tryck också på tex kvinnor med autism eller stark oro eller som är extremt introverta att skaffa barn. Kvinnor som är extremt introvert behöver mycket space, fungerar inte med moderskap riktigt då. Kvinnor med autism kan bli riktigt bra mammor, men kan även ha andra behov av lugn och ro, som kan krocka med moderskapet. Och kvinnir med stark oro kan känna att de inte skulle fixa oron för sina barn och bli alltför sjukligt överbeskyddande.

Samtliga dessa grupper kanske helt enkelt trivs mycket bättre som singlar eller särbos. Utan barn. Och kan vara riktigt fina och bra kvinnor. Som bidrar på andra sätt till samhället och människor omkring sig.

Finns även kvinnor utan dessa delar: utan autism, utan stark oro och är inte extremt introvert. Men som ändå trivs bäst som barnlösa singlar eller barnlösa särbos. Även dessa kan vara fina och bra kvinnor som bidrar på andra sätt till samhället och människor omkring sig. Och dessa kan mycket väl vara 30+.

I övrigt verkar du ju inte ens nöjd med tvillingmamman Bimbodeluxe insats. Hon har uppfyllt sin insats. Ändå rackar du ner på henne och kommer med personangrepp. Så är verkligen moderskapet så heligt för dig, undrar jag då? Är det så du behandlar kvinnor som fått 2 eller flera barn, så stämmer det inte med din hållning om att barnafödande är kvinnans viktigaste insats. Bimbodeluxe har uppfyllt sin plikt och viktigaste insats. Visa henne respekt nu.

Och ja, hon har nämnt att hon är tvillingarna förr. Inte bara i denna tråd.
Annars, det enklaste, det är att göra så som naturen har skapt oss till att göra. Vargör krångla till något enkelt, något som bevisligen
fungerat i miljontals år?
Citera
2026-01-11, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
30+ singelkvinnor och 30+ singelmän utan barn kan visst det ta ansvar. Jag tog tex på mig rollen som anhörigvårdare till mina två äldre släktingar när jag var 28-34 år. Utöver det så hade/har jag ett arbete som innebär stort ansvar. Levde knappast som en tonåring. Vilka fördomar du har...

Sedan träffade jag min partner när vi båda var 30+ och vi har nu 2 fantastiska barn ihop! Jag tar nu ansvar för min familj. Och mitt jobb. Men hann inte att vara anhörigvårdare, så det fick andra släktingar ta över, tills våra äldre kom till äldreboende.

Givetvis bidrar 30+ singelkvinnor utan barn till samhället! Genom sina arbeten och genom att ta hand om och hjälpa släkt och vänner. Visa volontärarbetar rentav. Som sagt: Du har fördomar!

När kvinnor får barn, så blir barnen huvudprioritering. Då kommer de bidra för sina barn. Men inte ha samma kapacitet att bidra på jobbet och till andra nära och kära. Tänk på det.

Alla bidrar på något sätt. Vare sig de har barn eller inte har barn.
Bra gjort att ta hand om dina anhöriga det ska du verkligen ha cred för...
Citera
2026-01-11, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Annars, det enklaste, det är att göra så som naturen har skapt oss till att göra. Vargör krångla till något enkelt, något som bevisligen
fungerat i miljontals år?

Om man oroar sig över att kvinnor föder för få barn. Samtidigt som det finns kvinnor/par som behöver hjälp via IVF för att kunna få barn/kunna få fler barn. Så ska man givetvis underlätta för dessa. För då kommer det ju födas fler barn.

För dessa kvinnor/par fungerar det ju inte på "naturlig väg". Därför behöver man hjälpa naturen på traven via IVF.

Likadant för tex en hett barnlängtande 28 årig kvinna, som inte funnit rätt man att få barn med ännu. Bra om hon får frysa in några ägg. Så har hon unga, friska ägg. Som hon kan använda om hon tex träffar rätt man vid 42 och det visar sig att hennes ägg då inte håller någon kvalitet.

Som 30+ har hon verkligen försökt finna en bra man... Men inte lyckats. Då kan det vara skönt för henne att veta att hon har sina unga friska ägg i frys. Och som 43 åring blir hon sedan mamma, med hjälp av sina egna unga friska ägg.

Underlätta även för kvinnor som behöver hjälp med spermadonation/äggdonation.

Man kan inte gnälla om att det föds för få barn, samtidigt som man inte hjälper kvinnor/par som vill ha barn på traven, när så behövs!

Och 30+ singelkvinnor kan ju rentav vilja ha barn. Men just ha svårt att finna en lämplig partner. Då är ju nedfrysning av ägg och IVF bra och ɓör underlättas! Så föds det fler barn.

Som samhället är uppbyggt nu så försvårar man för 20 åriga kvinnor att föda barn, då man i regel behöver plugga och få ett bra jobb och sedan gärna jobba ett tag innan man är föräldraledig och kan få ut pengar för föräldraledighet. Men då kanske de inte har träffat en lämplig partner. Och alla 20 åringar vill inte, känner sig för unga.

Då är det ju bra om de kan frysa in sina 20 åriga unga friska ägg. Att använda senare.

Men visst. 30+ kvinnor har oftast också bra och friska ägg. Men vissa i tråden dissar ju 30+ kvinnor pga de inbillat sig att dessa inte är unga och inte hinner få så många friska barn med henne. Så kan man underlätta detta. Om hon då är attraktiv 33 årig kvinna och man får barnmed henne på naturlig väg när hon är 34 och 36 och 38. Men man längtar sedan efter en liten skaddis när hon är 43. Så är det ju bra att kunna använda hennes 24-åriga ägg! Fyra barn! Inte illa!
Citera
2026-01-11, 07:35
Medlem
Citat:
Jo, när/om befolkningen backar tillbaks till antalet som vi var på tex stenåldern. Då kommrr också könsrollerna bli därefter.
Kvinnan måste åter hand om att föda fram barn, ta hand om familjen. Mannen att skaffa föda och skydda familjen och gruppen. Tror du att dagens beteende skulle fungera i en grupp på säg

50personer som överlevt en pande mi tex.
Att kvinnan fortsätter klaga och kräva att mannen ska hjälpa till med disken.
Vem ska skaffa mat då, skydda gruppen?
Omvänt, kvinnan ska jaga, trots att hon inte är fysiskt skapt för detta, medan mannen utan bröst ska ge bebisen mat.
Du har helt fel, kvinnor är inte skspta för att se framåt.
Därför de flesta schackmästare och ledare är män.
Lite intressant fakta är att folk på stenåldern åt väldigt lite kött. Så precis som med lejonen var det kvinnan som stod för den mesta insamlingen av mat till alla.
Citera
2026-01-11, 07:36
Medlem
Citat:
Bra gjort att ta hand om dina anhöriga det ska du verkligen ha cred för...

Det vill man ju göra om man kan. Vilket jag kunde innan jag hade bildat familj. När man har bildat familj, behöver och vill man prioritera sina barn och sin partner. Då finns inte så mycket utrymme för annat än det de första åren (småbarnsåren) då man även behöver jobba för familjens överlevnad. Sedan är det så man fortsätter prioritera vidare: 1. barnen först, 2. sedan sin egen och partnerns hälsa (med återhämtning och egentid, träning tex), 3. sedan jobbet. 4. Sedan övriga nära och kära.

Som singel 30+. Såg prioriteringen ut: 1. Jobbet. 2. Egentud, återhämtning. Nära och kära.

Egentid och återhämtning och ta hand om nära och kära och umgås med dem, vävdes ihop.

Precis som det nu blir när man har barn som är äldre och nu kan egentid, återhämtning och ta hand om barnen vävas ihop mer. De leker medans man tex lagar mat till dem och lyssnar på bra musik. Lungt och fint.

De 30+ jag känner som inte har haft barn, har givit stort på sina jobb eller annat viktigt. Inga passiva "tonåringar'". Utan ansvarsfulla vuxna.
Citera
2026-01-11, 07:39
Medlem
Eftersom de ändå inte kommer att få barn är det smidigt.
Citera
2026-01-11, 07:44
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Bara dom har sköna fittor, suger och knullar bra samt villigt så ser jag inga problem med dessa våp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in