2026-01-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Min fru hade inga problem med det. Vi har 3barn...
Så omöjligt borde drt inte vara. Hittade du ingen film med savannens lejonfamiljer som svar på din fråga?
Googlade lite och hittade följande "Flocken, eller honklanen, är kärnenheten i det matrilokala förhållande som lejon lever i. Systemet innebär att mödrar, systrar, döttrar, kusiner o.s.v. förblir i samma flock, medan bröder och söner lämnar flocken vid tre års ålder". Lägg därtill till att lejonhonorna är de primära jägarna i flocken så blir det riktigt riktigt roligt att du valde hur lejon lever som exempel på hur viktiga hanar/män är 🙂
Citera
2026-01-10, 08:49
Medlem
Citat:
Den artificiella livmodern är bara fas 1. I steg 2 kommer singelkvinnor tvingas ta hand om dessa avkommor.
Annars uppfinner vi, männen en surrogatmodersrobot med dibröst småttingarna kan snutta på.
Ah, du tänker att våld och tvång löser situationen? Är det inte onödigt att ta steget över artificiella livmödrar för det? Ni kan väl redan nu göra oss gravida med våld och tvång?

Gällande din surrogatmodersrobot kan du googla Harry Harlow och hans experiment på apungar.

Aldeles oavsett tror jag de ungar du drömmer om på dessa sätt kommer att bli riktigt uppfuckade, oavsett om deras vårdare tvingas vårda dem eller tvingas föda dem.

Kan vi återgå till verkligheten som den ser ut idag nu?
Citera
2026-01-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du har väl varit ung en gång. Hur skötte du din livsuppgift då? Och hur mycket tid tog den i anspråk jämfört med att ta hand om barn?

Sedan kom jag på en fråga om de artificiella livmödrarna. De män som skulle välja att skaffa barn den vägen, byter de bara livsuppgift till de kvinnliga då, att ta hand om barn? För om det är så lätt kan ju även män ta mer hand om de barn kvinnor fött fram åt dem, särskilt i perioder då beskydd kanske inte är en så betungande livsuppgift.

Sedan får du gärna upphöra med tjatet om katter och att olika nedsättande skrivningar om hur gammal du tror jag är. Det tillför inget till diskussionen och är som sagt, tjatigt.
Nä, den livsuppgiften kan ta generationer innan den behöver uppfyllas, men när tiden är kommen ,då är livet oftast över.
När vår tid är kommen vet ingen, kriget kan komma imorgon eller om hundra år..
Eller någon våldtäktsdåre knackar på dörren.
Så som stod om i nyheterna härom veckan.

Hon hade säkert varit glad om hon haft en man i huset när svartmusken som fått tokfnatt tog sig in, till henne och barnen.
Var hon en singelkvinna förresten, med katt?

Senast vi män gjorde vår livsuppgift i stor skala var år 1814 i kriget mot Norge.
Där gick det åt en hel del män som var tvugna att "ta en för gruppen".

Såå, där slutar vår lilla diskussion som jag tycker du inte klarade så bra...
Citera
2026-01-10, 08:51
Medlem
Citat:
Googlade lite och hittade följande "Flocken, eller honklanen, är kärnenheten i det matrilokala förhållande som lejon lever i. Systemet innebär att mödrar, systrar, döttrar, kusiner o.s.v. förblir i samma flock, medan bröder och söner lämnar flocken vid tre års ålder". Lägg därtill till att lejonhonorna är de primära jägarna i flocken så blir det riktigt riktigt roligt att du valde hur lejon lever som exempel på hur viktiga hanar/män är 🙂
Du menar som lejonhonan i denna youtube video?
LÄNK:https://youtu.be/dpvLj_OB-Y0?si=D4Cc5Ngr2p2JOBan.
Men Alfa/ledarhanen stannar och skyddar flocken, mao sin avkomma.
Senast redigerad av Cuttherope 2026-01-10 kl. 09:15.
Citera
2026-01-10, 08:56
Medlem
Citat:
Nä, den livsuppgiften kan ta generationer innan den behöver uppfyllas, men när tiden är kommen ,då är livet oftast över.
När vår tid är kommen vet ingen, kriget kan komma imorgon eller om hundra år..
Eller någon våldtäktsdåre knackar på dörren.
Så som stod om i nyheterna härom veckan.

Hon hade säkert varit glad om hon haft en man i huset när svartmusken som fått tokfnatt tog sig in, till henne och barnen.
Var hon en singelkvinna förresten, med katt?

Senast vi män gjorde vår livsuppgift i stor skala var år 1814 i kriget mot Norge.
Där gick det åt en hel del män som var tvugna att "ta en för gruppen".

Såå, där slutar vår lilla diskussion som jag tycker du inte klarade så bra...
Så fram till nästa krig är männens livsuppgift att chilla?

Ja vem vet hur det gått för kvinnan och hennes döttrar om de bott med en man? Män är ju rätt bra på att ha ihjäl varandra också och gärningsmannen hade ju the element of surprise på sin sida. Kanske en hund tränad att skydda kvinnan och döttrarna hade varit mer effektiv? Det får vi aldrig svar på.
Citera
2026-01-10, 08:58
Medlem
Citat:
Men ledarhanen stannar och skyddar flocken mao sin avkomma.

I ett par år. Sedan blir han besegrad av en yngre och starkare hane. Något vi borde ta efter tycker du? Byta ut er mot en yngre och starkare man efter några år?
Citera
2026-01-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ah, du tänker att våld och tvång löser situationen? Är det inte onödigt att ta steget över artificiella livmödrar för det? Ni kan väl redan nu göra oss gravida med våld och tvång?

Gällande din surrogatmodersrobot kan du googla Harry Harlow och hans experiment på apungar.

Aldeles oavsett tror jag de ungar du drömmer om på dessa sätt kommer att bli riktigt uppfuckade, oavsett om deras vårdare tvingas vårda dem eller tvingas föda dem.

Kan vi återgå till verkligheten som den ser ut idag nu?
Till verkligheten?

Kanske kan plantera mänskliga embryon i singelkvinnors katter.
Senare, när de blir för stora flyttas de till en extern konstgjord livmoder.

På så sätt får singelkvinnorna som vägrar fortplanta på naturligt sätt en chans att hjälpa till lite i alla fall.

Eller ett stim med gammelgäddor kan användas till detsamma, ett så kallat fittstim på forskarspråk...
Nä nu är jag zzzz...Tackar för mig...
Citera
2026-01-10, 09:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Var för ett par år sen ute och dejtade innan jag stadgade mig, det var väl 7-10 år sen ca. Träffade då kvinnor i åldern 22-25.

Minns att jag träffade en drös kvinnor som var långtidssinglar vid den tidpunkten, de bodde själva sedan ett par år och hade inte varit i relation på länge. Minns att jag fick ett lite "knepigt" intryck av många tjejer i denna grupp, speciellt de man dejtade en tid och lärde känna lite bättre, de var väldigt ovana vid att kompromissa, hade ofta svårt att visa känslor (för att de typ hade nåt bagage i form av en misslyckad relation eller dylikt), commitment issues i olika former, och annat som gjorde mig tveksam till att satsa på nån av dem för något mer långsiktigt. Även om de liksom var snygga och attraktiva och "verkade" bra.

Nu 7-10 år senare är ju dessa kvinnor i åldern 30-35, har lite på skoj googlat på dessa gamla dejter och ser då att de bor själva (underförstått är singlar), tänker liksom what a fuck? En kvinna som är 30 och framåt borde väl ha en biologisk klocka som går på högvarv, lallar dessa damer fortfarande runt på dejtingappar så många år senare, vad är felet egentligen?

Aldrig träffat på 30+ kvinnor som bor hemma, vad är det för personer du umgås med egentligen?
Senast redigerad av mystiskstiligman 2026-01-10 kl. 09:10.
Citera
2026-01-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Aldrig träffat på 30+ kivnnor som bor hemma,vad är det för personer du umgås med egentligen?
Bor själva.
Citera
2026-01-10, 09:28
Medlem
Citat:
Till verkligheten?

Kanske kan plantera mänskliga embryon i singelkvinnors katter.
Senare, när de blir för stora flyttas de till en extern konstgjord livmoder.

På så sätt får singelkvinnorna som vägrar fortplanta på naturligt sätt en chans att hjälpa till lite i alla fall.

Eller ett stim med gammelgäddor kan användas till detsamma, ett så kallat fittstim på forskarspråk...
Nä nu är jag zzzz...Tackar för mig...

Och så lite felaktig kunskap om lejon på det 🙂

Fattar att det är dags för dig att tacka för dig innan du gör bort dig ännu mer.
Citera
2026-01-10, 09:34
Medlem
Citat:
Vad är kvinnots huvudsakliga skäl till att de existerar här på jorden då?

Att sitta ensamma, som barnlösa singlar och stryka Majagräddnos över ryggen?

Likt att männens uppgift är att skydda kvinnan och avkomman från fiender och djur så de inte skadas eller dör, att skaffa föda osv.
Men det sista visste du väl redan iom att du själv är en man som du sa.

Frågan utgår från ett förlegat antagande: att människor och särskilt kvinnor har en förutbestämd ”huvuduppgift”. Det har vi inte.

Evolution och samhällsutveckling har gjort att varken mäns eller kvinnors roller längre är låsta till skydd, reproduktion eller försörjning. Vi lever inte i en miljö där män måste skydda kvinnor från rovdjur för att arten ska överleva.

I dag handlar relationer om ömsesidighet, frivillighet och samarbete inte om biologiska arbetsbeskrivningar. Att vara rädda om varandra är något helt annat än att reducera ena könet till funktion och det andra till verktyg.

När man börjar tala om kvinnors ”huvudsakliga uppgift” har man redan lämnat både verkligheten och samtiden. Människors existensberättigande ligger i att de är individer med egna mål, värderingar och livsval inte i könsroller.

Min manlighet kräver ingen publik. Punkt.
Senast redigerad av Xaiphod 2026-01-10 kl. 09:58.
Citera
2026-01-10, 10:05
Medlem
Citat:
Den artificiella livmodern är bara fas 1. I steg 2 kommer singelkvinnor tvingas ta hand om dessa avkommor.
Annars uppfinner vi, männen en surrogatmodersrobot med dibröst småttingarna kan snutta på.

Lättare att förenkla IVF, vilket det är tal om nu. Att flera försök till största delen ska bekostas av skattemedel och inte av paret själva samt att det ska vara ok att skaffa syskon via IVF till sitt/sina redan födda barn.

Att underlätta för kvinnor som vill ha barn att skaffa barn, är en bättre lösning. Dessa kvinnor kommer ju ta väl hand om sina barn. Och det blir fler barn gjorda.

- underlätta IVF och att samhället hjälper till att bekosta det.
- underlätta nedfrysning av ägg. Så att 30+ kvinnor kan använda sina ägg från 20 årsåldern eller andras ägg som är unga och friska (äggdonation).
Osv.

Även underlätta rent praktiskt för kvinnor som vill ha barn/vill ha fler barn. Tex med utökad tid för äldre syskon på förskolan. Att maken hjälper till mer med hushållsarbetet. Osv.

Då kommer det födas fler barn. Av tex 30+ kvinnor som längtar hett efter barn.

Blir mindre tryck också på tex kvinnor med autism eller stark oro eller som är extremt introverta att skaffa barn. Kvinnor som är extremt introvert behöver mycket space, fungerar inte med moderskap riktigt då. Kvinnor med autism kan bli riktigt bra mammor, men kan även ha andra behov av lugn och ro, som kan krocka med moderskapet. Och kvinnir med stark oro kan känna att de inte skulle fixa oron för sina barn och bli alltför sjukligt överbeskyddande.

Samtliga dessa grupper kanske helt enkelt trivs mycket bättre som singlar eller särbos. Utan barn. Och kan vara riktigt fina och bra kvinnor. Som bidrar på andra sätt till samhället och människor omkring sig.

Finns även kvinnor utan dessa delar: utan autism, utan stark oro och är inte extremt introvert. Men som ändå trivs bäst som barnlösa singlar eller barnlösa särbos. Även dessa kan vara fina och bra kvinnor som bidrar på andra sätt till samhället och människor omkring sig. Och dessa kan mycket väl vara 30+.

I övrigt verkar du ju inte ens nöjd med tvillingmamman Bimbodeluxe insats. Hon har uppfyllt sin insats. Ändå rackar du ner på henne och kommer med personangrepp. Så är verkligen moderskapet så heligt för dig, undrar jag då? Är det så du behandlar kvinnor som fått 2 eller flera barn, så stämmer det inte med din hållning om att barnafödande är kvinnans viktigaste insats. Bimbodeluxe har uppfyllt sin plikt och viktigaste insats. Visa henne respekt nu.

Och ja, hon har nämnt att hon är tvillingarna förr. Inte bara i denna tråd.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-01-10 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in