Citat:
Och ändå är det först nyligen som du ens erkände att agenten blev påkörd, och du förnekar fortfarande att utgången troligtvis varit värre för honom om inte hennes däck hade slirat. Jag är ledsen, men du kan beskriva dig själv och din analysförmåga med vilka begrepp du vill. Du är ändå i bästa fall totalt blåst, i troligare fall en lögnare.
Flera gånger, i olika vinklar, i slow motion. Jag har ingen agenda eftersom jag inte stödjer någon part i videon och kollade flera gånger noggrant innan jag valde att uttala mig. Föraren drar tydligt ratten i högerriktning direkt efter att hon backat. En agent/polis ska inte bete sig dumdristigt och försöka få situationer att utmynna i sämsta möjliga utfall. Blir situationen bättre för att en myndighetsperson först väljer att positionera sig i anslutning till en bil som uppenbarligen är på väg framåt och direkt efter avlossar sitt vapen mot en förare i en rörlig bil där kulorna riskerar att träffa annat än avsett mål och där bilen ändå kommer att fortsätta rulla okontrollerat? Nej. De som jobbar med dylikt behöver agera professionellt och ha lite mer is i magen. Jag vill inte att jag själv eller någon jag bryr mig om ska riskera att skadas på grund av att inkompetenta företrädare för myndigheter inte bara agerar med det enklaste och minst riskfyllda tillvägagångssättet. I det här fallet, stå inte framför en bil så att det blir i stort sett omöjligt att inte köra på dig oavsett vilket uppsåt som föraren har.
Jag är av naturliga skäl skeptisk mot hela kommunistnarrativet om rasistiska poliser/agenter som dödar oskyldiga små icke-vita USA. Men det är ändå talande att USA har mycket mer sådana här incidenter jämfört med västeuropeiska länder trots att de sistnämnda är i stort sett lika mångetniska och mångkulturella som USA vid det här laget. Samtidigt som USA också har drygt fem gånger fler mord per 100.000 invånare jämfört med de värst drabbade länderna i Nord- och Västeuropa.
Jag är av naturliga skäl skeptisk mot hela kommunistnarrativet om rasistiska poliser/agenter som dödar oskyldiga små icke-vita USA. Men det är ändå talande att USA har mycket mer sådana här incidenter jämfört med västeuropeiska länder trots att de sistnämnda är i stort sett lika mångetniska och mångkulturella som USA vid det här laget. Samtidigt som USA också har drygt fem gånger fler mord per 100.000 invånare jämfört med de värst drabbade länderna i Nord- och Västeuropa.