2021-03-22, 23:30
Medlem
Citat:
Tveksamt om det funkar. Som någon skrev så vill inte Gustav ha för mycket lokalavdelningar eller lokala partiföreträdare för då kommer idioter och gamla nazister förr eller senare att synas och höras och ge AfS dålig reklam.

Det säger ju onekligen en del om hur han ser på sina egna sympatisörer.
Citera
2021-03-23, 01:12
Bannlyst
Nytt lågvattenmärke från mupparna i promillepartiet AfS. Nu på svenska morgonbladet grinar AfS över att opinionsinstituten inte redovisar högre siffror för afs än vad som skulle vara gällande.

https://www.svenskamorgonbladet.se/2021/03/22/afs-pa-plats-i-vetlanda-for-att-visa-medkansla-och-palysa-att-sverige-bloder/?fbclid=IwAR0C9pE4rTjXryzzj6-T0oS1Ml5ZSBs9fiMlOpiU93BffJ9D4f6uZ77IjEw

Citat:
I den senaste demoskopundersökningen fick övriga partier 2,2 procent av väljarstödet. Detta var en uppgång med 0,5% sedan förra demoskopundersökningen.

Fi och Piratpartiet är nästintill avvecklade medan Medborgerlig samling enbart har fått någon tiondel av väljarstödet vid riksdagsvalen. Det är då högst troligt att siffran på 2,2 procent väl speglar AfS väljarstöd.

Ola ser det som beklagligt att svensk ”slaskmedia” inte belyser partiet och dessa siffror på ett mer nyanserat vis.

AfS är extremt säkra på att "F! och Piratpartiet är nästintill avvecklade" och att medborgerlig samling "bara fick någon tiondel av väljarstödet vid riksdagsvalet" trots att AfS bara fick en tiondel mer än MED i senaste valet.

Med sin träffsäkra analysförmåga utgår därför AfS ifrån att partiet egentligen kammat hem samtliga 2,2 procent som står under beteckningen "övriga".

Jag litar sannerligen mer på opinionsinstituten än på några konspiratoriska töntar på afs som tror att opinionsinstituten skulle ha någon agenda genom att inte särredovisa afs trots att ingenting tyder på att afs ens skulle ha över 1 procent i demoskops mätning.
Senast redigerad av loal 2021-03-23 kl. 01:19.
Citera
2021-03-23, 06:51
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nytt lågvattenmärke från mupparna i promillepartiet AfS. Nu på svenska morgonbladet grinar AfS över att opinionsinstituten inte redovisar högre siffror för afs än vad som skulle vara gällande.

https://www.svenskamorgonbladet.se/2021/03/22/afs-pa-plats-i-vetlanda-for-att-visa-medkansla-och-palysa-att-sverige-bloder/?fbclid=IwAR0C9pE4rTjXryzzj6-T0oS1Ml5ZSBs9fiMlOpiU93BffJ9D4f6uZ77IjEw

AfS är extremt säkra på att "F! och Piratpartiet är nästintill avvecklade" och att medborgerlig samling "bara fick någon tiondel av väljarstödet vid riksdagsvalet" trots att AfS bara fick en tiondel mer än MED i senaste valet.

Med sin träffsäkra analysförmåga utgår därför AfS ifrån att partiet egentligen kammat hem samtliga 2,2 procent som står under beteckningen "övriga".

Jag litar sannerligen mer på opinionsinstituten än på några konspiratoriska töntar på afs som tror att opinionsinstituten skulle ha någon agenda genom att inte särredovisa afs trots att ingenting tyder på att afs ens skulle ha över 1 procent i demoskops mätning.

Vad duktig du är med förstärkningsorden. Är det väldigt provocerande med ”promillepartier”?

Och visst är det för hemskt att AfS uppmärksammar vad som hände i Vetlanda?
Citera
2021-03-23, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal

Precis samma trams som 2018. Många menade då att AfS hade ett stöd på omkring 6%. Sedan visade det sig att stödet var 0,2%. Hoppas nu att folk lärt sig av den läxan och inte kastar sin röst i sjön ännu en gång.
Citera
2021-03-23, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Vad duktig du är med förstärkningsorden. Är det väldigt provocerande med ”promillepartier”?

Och visst är det för hemskt att AfS uppmärksammar vad som hände i Vetlanda?
Uppmärksamma Vetlanda bäst ni vill, det är inte det jag invänder mig mot, utan hur AfS gång på gång överskattar sin egna förmåga.

Ni trodde ju att ni skulle få 4 procent i förra valet?

Jag har ingenting emot promillepartier (Förutom F! på riktigt då). Jag är emot promillepartier som tror att de är större och viktigare än vad de är.
Citera
2021-03-23, 14:20
Medlem
321js avatar
https://www.kyrkanstidning.se/nyhet/ledare-ett-daligt-alternativ-svenska-kyrkan

När Alternativ för Sverige tar sikte på Svenska kyrkan riskerar kyrkovalet att bli övningsfält för extrema politiska grupperingar. Tre sätt att motverka tendensen är att mobilisera väljare, införa indirekta val och ersätta politiska partier med kyrkliga nomineringsgrupper.

Enligt AfS:s hemsida har partiet 2 204 medlemmar. Det är ungefär lika många medlemmar som SD hade 2006, fyra år innan man kom i riksdagen.

(Kyrkans tidning bjuder på två veckors gratis digital prenumeration just nu.)
Senast redigerad av 321j 2021-03-23 kl. 14:34.
Citera
2021-03-23, 16:07
Medlem
Kommer AFS ens ställa upp i kyrkovalet? På hemsidan står det att de "samlar in 500 000 kronor för att kunna kandidera" och att "om vi [AFS] får in 500 000 kronor, kommer vi att ställa upp".

Den mätaren står för närvarande på 68%, alltså saknas runt 200 000. Insamlingen har varit igång sedan i höstas. När är deadline för att få in de 500 000?
Citera
2021-03-23, 17:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Kommer AFS ens ställa upp i kyrkovalet? På hemsidan står det att de "samlar in 500 000 kronor för att kunna kandidera" och att "om vi [AFS] får in 500 000 kronor, kommer vi att ställa upp".

Den mätaren står för närvarande på 68%, alltså saknas runt 200 000. Insamlingen har varit igång sedan i höstas. När är deadline för att få in de 500 000?
Enligt kyrkans hemsida ska såväl nomineringsgrupper som kandidater registreras senast den 15 april. Det börjar närma sig. När man läser på sidorna om kyrkovalet inser man att det faktiskt kan vara en bra grej att ha något att säga till om beträffande kyrkans uppdrag, ekonomi, osv. Hoppas AfS ställer upp i valet.
Citera
2021-03-23, 20:46
Medlem
Holdingbreaths avatar
AfS finns delvis för att SD inte är tillräckligt radikalt. Om SD misslyckas kommer AfS eller något annat alternativt parti att växa.I nvandring kanske inte spelar någon roll för Sverige det liberala riket. Men för de etniska svenska medborgare som har rötter i Sverige är invandringen inte helt positiv. Men det kan vara så att etnonationalismen är död i vissa delar av Europa. Detta kommer aldrig att bli fallet för världen som helhet.
Citera
2021-03-24, 12:22
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Ni får ursäkta en länk till A-horan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56WbeK/sprickan-om-islam-i-sd--akesson-avfardade-jomshofs-hallning-som-tolp?fbclid=IwAR32AL8km_F__4OACLvm0F hgNVr8Qw2JWYDlMf38VnDJqA1gKvDRvH5N5uo

Citat:
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof hävdar att han vantolkats i sitt uttalande om att islam är en avskyvärd religion.

Interna diskussioner visar SD:s splittrade syn på islam – och att Jomshof tidigare gått rakt emot Jimmie Åkessons tydliga vädjan.

”Den här sortens tölpargumentation hör helt enkelt inte hemma på den här nivån”, skriver Åkesson i ett mejl som Aftonbladet tagit del av.

Den här smörjan förväntas jag som nationell att rösta på, enligt ett antal SD-botar i tråden, som lägger tid och energi på att parallellt förklara hur litet AfS är OCH vilken rösttjuv partiet är.

Åkesson har kommit att bli själva sinnebilden för slem politiker hos mig. Pissnödigheten, alla uteslutningar, den egna dåliga karaktären, m.m.
Citera
2021-03-24, 16:46
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag tackar Gud att jag lämnade SD för ND när det partiet bildades. Idag är AfS mitt parti.Jimmie är en slipad politiker, men har inte mycket vettigt att komma med.
Citera
2021-03-25, 08:37
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag tackar Gud att jag lämnade SD för ND när det partiet bildades. Idag är AfS mitt parti.Jimmie är en slipad politiker, men har inte mycket vettigt att komma med.

AfS borde tagit lärdom av hur det slutade för ND.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in