Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Jag kan hålla med om att ingen människa ska tvingas ut i arbete men denna människa får i så fall avsäga sig rätten till skattefinansierat försörjningsstöd också. Just denna reform handlar om att försörjningsstöd har driftat långt bort från dess ursprungliga syfte - att fungera som ett skyddsnät när man är arbetslös innan man hittar nytt jobb - till att bli en mångårig inkomstkälla och detta är vad regeringen vill bryta.
Så jävla typiskt resonemang! 🙄 “Ge upp skattefinansierat försörjningsstöd om du inte jobbar” – vad fan är det för idiotlogik?! Vad ska människor då leva av?? Folk ska inte tvingas ut i slavarbete bara för att några tyranner med vanföreställningar vill ha korruption, diktatur och rikedom medan de pissar på de utsatta!!! Skattepengar ska inte användas som piska eller straff – ingen människa ska riskera sin överlevnad för att byråkrater tror de är gudar.
Folk blir förtryckta till försörjningsstöd, nekas alla sina rättigheter, styrda, kränkta och hotade konstant av tyranner! Människor DÖR, får allvarliga sjukdomar och hela deras liv förstörs när de behandlas som avföring. Ingen väljer försörjningsstöd!
Folk ska ha rätt till utbildning och jobb – och ändå få hög fet lön utan att behöva kränkas av ett diktatorsystem fullt av tyranner som styr och förstör. Slavarbete, tyranniska regler och moraliserande bullshit – det är 2026, inte medeltiden! Trots möjligheten att hjälpa folk upp ger makttyranner sig på folket för att kontrollera och förstöra.
Människor har rätt till värdighet utan att tvingas bli nyttiga idioter. Folk ska ha lön oavsett om de jobbar eller inte! Praktikplats är lika med full lön, plocka skräp är lika med full lön – allt arbete är arbete!!!! Ingen slavarbete ska existera! Ingen ska kunna tas ifrån sin ekonomi.
Så intressant att folk här tror att människor är avföring för att de går på försörjningsstöd!!!! Jag blev själv förtryckt dit och nekades fucking alla mina mänskliga rättigheter!!! Ingen upprättelse, ingen ekonomisk upprättelse, ingen rätt till utbildning, ingen rätt till vård, ingen rätt till erkännande – man blir pissad på!! Ta mig fan, ingen i detta land ska acceptera att bli förtryckt av maktfolk och tyranner.
Vi förtjänar ett land där tyranner inte bestämmer över våra liv – NU RÄCKER DET!