2026-01-10, 21:01
Medlem
Kosmos.s avatar
Avtal med Ryssland?

Efter Putin skrivit på kommer han torka sig i arslet med det....
Citera
2026-01-10, 21:02
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Dock har ukrainarna inget val än att kämpa på, medan Ryssland alltid kan dra sig tillbaka och avsluta kriget, eventuellt genom att först avsluta Putin.

Det har ni ukrainaZZar sagt i flera års tid nu. Har ni inte fattat att Ryssland aldrig kommer sluta? Det är nästan lika mycket önsketänkande att de kommer dra sig tillbaka, som att F-16 skulle bli en "game changer" och hjälpa ukrainarna haha
Ukraina finns inte kvar som land. Ger det max ett år till tills Zelensky den knarkande juden i kiev skjuter skallen av sig.
Citera
2026-01-10, 21:04
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Det har ni ukrainaZZar sagt i flera års tid nu. Har ni inte fattat att Ryssland aldrig kommer sluta? Det är nästan lika mycket önsketänkande att de kommer dra sig tillbaka, som att F-16 skulle bli en "game changer" och hjälpa ukrainarna haha
Ukraina finns inte kvar som land. Ger det max ett år till tills Zelensky den knarkande juden i kiev skjuter skallen av sig.

Gör oss alla en tjänst, läs på! När du postar, läs igenom en gång till. Allt som "poppar" upp i huvudet, kanske inte är lämpligt att posta.
Citera
2026-01-10, 21:08
Medlem
Batagares avatar
Citat:
För att det klämde en känslig nerv eller? ukrainaZZarnas coping-strategier blir bara mer och mer sofistikerade ser jag

Sluta svamla och vara så förbannat jävla ohederlig hela tiden. Du är ett rysstroll och visar därmed att du inte kan skilja på rätt och fel, diktatur eller demokrati och din konst är att hela tiden systematiskt relativisera och ändamålsglida.
Citera
2026-01-10, 21:15
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Aaah, ChatGPT…

Ryssarna kanske har hållit avtal med andra skitnationer, men med väst ingångna avtal har brutits en-masse

Vad spelar det för roll vem motparten är i ett avtal, så länge man håller sin sida av överenskommelsen? Borde väl snarare räknas som en merit, om man lyckas med konststycket att hålla ett avtal med en riktig "skitnation"?

Min franska är lite halvdålig, men "en-masse" betyder väl "väldigt många" eller nåt sånt? Vilka är dom här väldigt många avtalen som du menar att Ryssland brutit mot? Kan du göra en lista?

Är det i sånt fall så att dom har brutit mot dom ensidigt och helt oprovocerat? Eller kan det kanske vara så att bakgrunden är mer komplicerad än så?
Citera
2026-01-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vad spelar det för roll vem motparten är i ett avtal, så länge man håller sin sida av överenskommelsen? Borde väl snarare räknas som en merit, om man lyckas med konststycket att hålla ett avtal med en riktig "skitnation"?

Min franska är lite halvdålig, men "en-masse" betyder väl "väldigt många" eller nåt sånt? Vilka är dom här väldigt många avtalen som du menar att Ryssland brutit mot? Kan du göra en lista?

Är det i sånt fall så att dom har brutit mot dom ensidigt och helt oprovocerat? Eller kan det kanske vara så att bakgrunden är mer komplicerad än så?

Du kan börja läsa Minsk-avtalen och när Ryssarna lurade av Ukraina kärnvapnen mot löfte om skydd.
Citera
2026-01-10, 21:31
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
"Invasionen" skedde 2022 så vitt jag vet? Det du pratar om är väl att Ryssland har hjälpt utbrytarrepublikerna militärt i viss mån, innan dess. Det pågick ju ett inbördeskrig. Om vi hade gjort samma sak på annat håll, så skulle vi kalla det för att stödja deras frihetskamp.

Så du tror någon NATO expansion inte låg i korten redan 2014? Det bara uppstod som ett spontant krav ur folkdjupet pga "Russia bad", och fångades upp av en kokainsnortande burleskskådespelare som spelat president i TV och sen fick för sig att bli president på riktigt. Ok min vän, vi säger så.

Jag vet inte hur du har lyckats missa att Ryssland invaderade Krim i februari 2014. Det trodde jag var allmän kännedom till och med bland de nyhetsresistenta delarna av befolkningen.

Nato var aldrig en fråga i Ukraina 2013. Om du tror det måste du belägga det med någon sorts källa. Det var EU allting handlade om. Och det var ukrainskt EU-medlemskap som Ryssland var berett att gå i ekonomiskt krig för och sedermera även militärt krig.

Citat:
Man kan ju vända på frågan också.
Om ryssarna var villiga, skulle vi skriva under på den premissen? För det skulle ju definitivt hindra oss från att bidra med "boots on the ground" i Ukraina.

Vi kan skriva under papper på att himlen är blå också. Jag är defintitivt för. Om inte annat är det till fördel för svensk pappersindustri att vi skriver på papper för att det är roligt att skriva.

Och givetvis skulle det inte hindra oss från att skicka trupper till Ukraina. Hur kan du ens tro något sådant? Eller menar du att Ryssland skulle förklara krig mot oss för att det självständiga och suveräna landet Ukraina bjuder in oss att skicka trupper dit? Det kan förstås hända. Men då erkänner du ju att vi ska kapitulera för ryska krav, vilket var precis vad du förnekade för några inlägg sedan.
Citera
2026-01-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Dom lurade inte av någon dessa, det var hela väst som tryckte på med USA i spetsen då ingen litade på det korrumperade Ukraina. Läs på.
Ryssarna uppfyllde inte många punkter och Ukraina besvarade beskjutning under seize fire. Sen sparkade ryssarna in dörren vid öppen i 2022 när man invaderade Ukraina.

USA hade väl knappas så mycket med det som hände, du får sluta runka till amerikans MAGA-smörja.
Citera
2026-01-10, 21:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
"Putler" och "rySStroll" lmao. Ni ukrainahoror repeterar samma skit sedan starten av invasionen. Skulle inte Ryssland börja strida med spadar medan Ukraina fick JAS-grip o F16 o allt det där? Det har inte hjälpt dem ett skit. Putin spelar det långa utmattningsspelet vilket han gör helt underbart. Nu när resten av världen slutat bry sig och skiter totalt i Ukraina, kommer det knappast bli bättre för dem hahaha

Ni som älskar "Ukraina" (vad fasen det än betyder) är bara vänstermänniskor, gråsossar som bor i någon stuga ute på landet uppe i Norrland. Ni är bara trötta på era liv, hatar er överviktiga fula fru, söker något moralisky syfte, drivs av inpräglad rysskräck som era föräldrar från 40-talet matat er med.. och hoppas på att få lite uppmärksamhet från unga ukrainskor som redan påbörjat nytt liv i västerländska länder. Inte med sånna som dig/er då så klart.

Allt tyder på att rySSland lider hårt av utmattning. Ni lyckas inte ens hålla de byar ni har tagit, brist på manskap, ett land i förfall. Lycka till med era fantasier.
Citera
2026-01-10, 21:44
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag vet inte hur du har lyckats missa att Ryssland invaderade Krim i februari 2014. Det trodde jag var allmän kännedom till och med bland de nyhetsresistenta delarna av befolkningen.

Nato var aldrig en fråga i Ukraina 2013. Om du tror det måste du belägga det med någon sorts källa. Det var EU allting handlade om. Och det var ukrainskt EU-medlemskap som Ryssland var berett att gå i ekonomiskt krig för och sedermera även militärt krig.

Vi kan skriva under papper på att himlen är blå också. Jag är defintitivt för. Om inte annat är det till fördel för svensk pappersindustri att vi skriver på papper för att det är roligt att skriva.

Och givetvis skulle det inte hindra oss från att skicka trupper till Ukraina. Hur kan du ens tro något sådant? Eller menar du att Ryssland skulle förklara krig mot oss för att det självständiga och suveräna landet Ukraina bjuder in oss att skicka trupper dit? Det kan förstås hända. Men då erkänner du ju att vi ska kapitulera för ryska krav, vilket var precis vad du förnekade för några inlägg sedan.

Ukraina har närmat sig väst sakta sedan soviet föll. Dass-Ryssarna hatar det och vill ha ukraina som en lydstat likt belarus. Det är den verkliga anledningen till att dassrikets ledare anfaller ukraina. Allt annat är bara svepskäl.
Citera
2026-01-10, 21:45
Medlem
santos_devilles avatar
När i historien har ryssar varit att lita på. Eller låt mig ställa en ny fråga. När i historien har Ryssland inte huggit sina vänner i ryggen. Aldrig mer lita på ryssen
Citera
2026-01-10, 21:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Du kan börja läsa Minsk-avtalen och när Ryssarna lurade av Ukraina kärnvapnen mot löfte om skydd.

Är det hela listan? Det var ju inte särskilt lång i så fall.

Ok visst jag kan läsa Minsk-avtalen -Efter att du har läst dom. För det har du inte gjort, garanterat.

"Lurat av kärnvapnen" är nog lite magstarkt dock. Snarare så var det väl så att kärnvapnen tillhörde Sovjetunionen, även om vissa av dom råkade varit placerade i Ukraina. Så rätt rimligt att dom tillföll Ryssland efter Sovjets upplösning. Lite som att gården ärvdes av äldsta sonen i gamla bondesamhället typ.

Inte ens Väst-biasade ChatGPT går så långt som att peka ut Ryssland som ensamt skyldigt till av att Minsk inte höll. Så det låter inte som ett särskilt solklart argument för att Ryssland skulle vara oförmöget att hålla avtal. Snarare handlar det väl om att det "takes two to tango". Måste finnas god vilja från båda sidor.

Citat:
The Minsk agreements—Minsk I (2014) and Minsk II (2015)—were negotiated to halt the conflict in eastern Ukraine between Ukrainian forces and Russian-backed separatists. Determining “who broke them” is complex and politically charged, and both sides have accused the other of violations.

[...]

The agreements ultimately failed because of mutual mistrust and non-implementation of key political provisions, rather than a single “first breach.”
https://chatgpt.com/share/6962b907-d5ac-8006-a3ff-c0498d335f48
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in