2026-01-10, 17:25
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Snygg analys!
Vad gjorde att han kom tillbaka till ruta 1 .. Leia tyder på något som ger honom något..
vilken sida pratar du om nu förövrigt ?

Tips Om din dator knasar när du kopierar konstiga tecken i filnamn alternativt i PDF:text är något riktigt fel.
S 403 i FUP.

Hittade fler porrelaterade namn och meningar kopplade till "Laxsjö" mappen så mest troligt inte relaterat till själva Laxsjö utan säkert bara för att dölja barnporrbilder.

Nej alltså, när jag kopierade rakt av från FUP så blev det bokstäver istället för "omvänt / "
Det var när jag tog bort de bokstäverna o skulle skriva in tecknet manuellt som allt blev kaos med datorn när jag skulle hitta vilka tangenter jag skulle använda. Det blev helt enkelt en kombination av tangenter som datorn inte gillade
Citera
2026-01-10, 17:26
Medlem
Renotjoskens avatar
Citat:
Fadern dog 2023-07-22, ganska nyss.
Sades ha alkoholproblem.

Även jag gissar att fadern har utövat något sexuellt på R.

Varför tror du fadern förgripit sig på Vilma!?
Citera
2026-01-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nåt står inte rätt till hos denna fd familj. Frågan är hur illa det var, och om Robin nu kommer vända dom ryggen och öppna upp sig i förhör.
Det är nog inte osannolikt. Förra gången skyllde han på samhället, denna gången kan det vara familjen. Han kommer gripa efter alla halmstrån för att få bort skulden från sig själv. Inte en chans att han kommer att erkänna annat än det han redan gjort (grovt gravfridsbrott) och han kommer ljuga igenom alla förhör om vad som hände annandag jul 2025.
Citera
2026-01-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Psylopati är närmre till hands enligt min uppfattning. Inga samvetskval, skyller ifrån sig på andra/samhällets fel att han begick brott, hämndgirig, njuter av att skada och ha makt, lättkränkt, upplevdes som charmig och intelligent under skoltiden, hög uppfattning om sig själv och sin förmåga. Sedan alltmer misslyckad och utstött trots arbete.

Ja att han skulle ha någon npf känns verkligen mycket långt bort, även om jag först faktiskt tänkte att han verkade så barnslig ibland, men tänker istället nu att det kan vara hans personlighet, snarare än npf?
Och precis det du beskriver stämmer inte in på npf, efter jag läste förhöret och p7 från 2019 blev jag övertygad att jag tänkt fel tidigare, men såklart det finns en liten möjlighet att de hade fel, särskilt med tanke på att det stod; antisociala beteenden som kan tolkas som att de var osäkra när det inte faktiskt stod antisocial störning? Men jag utgår från att de kan sitt jobb och har mycket erfarenhet, de är ju givetvis flera i samförstånd som kom fram till den slutsatsen, och dessutom det var 2019, det har ju hänt flera saker och domar efter det och nu mord, så nu känns det verkligen orimligt att de skulle ändra till npf?
Citera
2026-01-10, 17:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Eller kan modern eller farmodern gjort det?
Farmodern verkar ha varit hans trygga punkt.

Med tanke på hans sjuka intresse för unkna underliv och lukter kopplat till underliv ser jag det som mest troligt att han blivit utnyttjad av en kvinna.

Hur kan man ens komma på en sån sak/lukt annars?
Särskilt när han själv sa sig vara oskuld 2019.

Möjligheten finns såklart att både pappan och mamman tillsammans utnyttjat honom.
Citera
2026-01-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nu tänker jag högt här och undrar på samma gång... När hade brodern drogproblem? För visst hade han det? Var det när de alla bodde hemma? Kanske valde pappan att åka enbart med MGM och fiska för att det inte var möjligt att göra något tillsammans med den andre sonen pga missbruket? Eller kanske var det helt enkelt deras sätt att umgås på tu man hand.

Givetvis kan det handla om att MGM blev utsatt på något sätt av fadern vid fisketurerna med, så som du är inne på.
Jag fick info i PM som talar för att din teori är korrekt, att pappa och Robin inte ville ha med brodern för att han var citat "en pundare". Men det kan han ju inte ha varit hela livet och jag får känslan att särbehandlingen började redan innan As drogproblem blev aktuella.

Men om någon eller båda föräldrarna har haft narcissistiska drag är det ju inte otroligt att Robin varit "the golden child" och A "the scapegoat". Det kan absolut ha medverkat till skapa ett monster?
Citera
2026-01-10, 17:33
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarah-Violah
Körde på e4an, det var 4 civilbilar som gasade mot Salem/Rönninge. Vem har varit försvunnen?

Vilket håll körde du åt?
Citera
2026-01-10, 17:34
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Varför tror du fadern förgripit sig på Vilma!?
Viktigt att säga tror, just för att R inte kan hantera sorg som en utvecklad person.
Återigen gissning/tror.
Citera
2026-01-10, 17:39
Medlem
Renotjoskens avatar
Citat:
Viktigt att säga tror, just för att R inte kan hantera sorg som en utvecklad person.
Återigen gissning/tror.

Det kan ju bero på annat än att han blev knullad av pappa?
Citera
2026-01-10, 17:40
Medlem
Fleavmoes avatar
Läste intervjun i Expressen förut med släkting till MGM och reagerade på detta stycke:

"Jag har funderat om man hade kunnat göra någonting. Skulle jag ha varnat myndigheterna för den här personen? Men sen blir min slutsats: nej, myndigheterna visste. Kriminalvården visste."

Vi diskuterade detta tidigare. Hur ansvar förflyttas från oss alla till "andra". Myndigheter, vård och kriminalvården m.fl. har givetvis ansvar i vad de vet och kanske inte vet, men också i att agera när de kan. Men, det har alla vi andra med. Jag menar inte att lägga skuld på släktingen här, men det blir så slående att folk ofta tänker att "jag behöver inte göra något eller tipsa polisen för de vet ju redan.". Men just någons, mitt eller ditt tips, och varning kunde gjort skillnad för M* och kan göra skillnad för någon där ute som fortfarande lever. Så agera för tusan. Hellre en varning för mycket än för lite.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-10 kl. 17:43.
Citera
2026-01-10, 17:42
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja att han skulle ha någon npf känns verkligen mycket långt bort, även om jag först faktiskt tänkte att han verkade så barnslig ibland, men tänker istället nu att det kan vara hans personlighet, snarare än npf?
Och precis det du beskriver stämmer inte in på npf, efter jag läste förhöret och p7 från 2019 blev jag övertygad att jag tänkt fel tidigare, men såklart det finns en liten möjlighet att de hade fel, särskilt med tanke på att det stod; antisociala beteenden som kan tolkas som att de var osäkra när det inte faktiskt stod antisocial störning? Men jag utgår från att de kan sitt jobb och har mycket erfarenhet, de är ju givetvis flera i samförstånd som kom fram till den slutsatsen, och dessutom det var 2019, det har ju hänt flera saker och domar efter det och nu mord, så nu känns det verkligen orimligt att de skulle ändra till npf?

Jag tänker att en del kan ha både en NP-diagnos och en psykisk allvarlig sjukdom.
Citera
2026-01-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Hos vissa GM brukar det ofta vara triggers, känslomässiga katastrofer, som föregår deras illgärningar.

Just i detta fall ser det ut att vara dödsfall i familjen både 2019 (pappan) och på senare tid även farmodern. Vet inte hur det ligger i tid till hans brott?

Det är möjligt att det i grunden kan röra sig om en tidig obearbetad känslomässig störning, kopplat till att någon vuxen dött när han var barn som han känslomässigt stod nära (en mormor, farfar eller morfar typ). Därav en sjuk koppling som vuxen till död kopplat till kärlek och barn.

Bara lite spekulationer till vad som ev kan ligga bakom hans sjuka beteende.

Hur menar du koppling till död kopplat till kärlek?

Var visar gärningsmannen överhuvudtaget någon form av kärlek i sina handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in