Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Psylopati är närmre till hands enligt min uppfattning. Inga samvetskval, skyller ifrån sig på andra/samhällets fel att han begick brott, hämndgirig, njuter av att skada och ha makt, lättkränkt, upplevdes som charmig och intelligent under skoltiden, hög uppfattning om sig själv och sin förmåga. Sedan alltmer misslyckad och utstött trots arbete.
Ja att han skulle ha någon npf känns verkligen mycket långt bort, även om jag först faktiskt tänkte att han verkade så barnslig ibland, men tänker istället nu att det kan vara hans personlighet, snarare än npf?
Och precis det du beskriver stämmer inte in på npf, efter jag läste förhöret och p7 från 2019 blev jag övertygad att jag tänkt fel tidigare, men såklart det finns en liten möjlighet att de hade fel, särskilt med tanke på att det stod; antisociala beteenden som kan tolkas som att de var osäkra när det inte faktiskt stod antisocial störning? Men jag utgår från att de kan sitt jobb och har mycket erfarenhet, de är ju givetvis flera i samförstånd som kom fram till den slutsatsen, och dessutom det var 2019, det har ju hänt flera saker och domar efter det och nu mord, så nu känns det verkligen orimligt att de skulle ändra till npf?