2026-01-10, 17:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Hittade mappen och den ser ut så här: ( Försökte skriva bakvänt / då det inte kopierades in utan blev bokstäver, men då råka jag crasha datorn så skriver med / istället )

laxsjö/F004 (2009)/
laxsjö/F004 (2009) /Pics/
Leia, Skype girl (2015)/
Leia, Skype girl (2015) /pics/
laxsjö/ Leia, Skype girl (2015)/

Undra vem Leia är, om det är någon han skypat med eller om det bara är ett namn på ett av alla offer bland barnporren.

Lite lustigt att han dagen innan, den 17 Maj 2019, i ca 50 min hållit på med barnporrfiler, in eller ut ur papperskorgen (han sa i förhör att han brukade kasta filerna för att sen ta tillbaka dom.)
Från 17:09 - 18:03.

Sen 6 min senare använda två mappar:

Polis intyg/
SimintygCV/

Fick han för sig där att han skulle bli en "bättre kille" o kastade porrfiler?
Var det däromkring han hade tänkt söka till polisutbildning?

Dagen efter var han igång med barnporr igen.
Snygg analys!
Vad gjorde att han kom tillbaka till ruta 1 .. Leia tyder på något som ger honom något..
vilken sida pratar du om nu förövrigt ?

Tips Om din dator knasar när du kopierar konstiga tecken i filnamn alternativt i PDF:text är något riktigt fel.
Citera
2026-01-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Bättre? Allt är naturligtvis vidrigt. Jag hade nog "föredragit" att hon hellre hade blivit slagen medvetslös för att tex slippa möta hans blick.
Om man nu måste förtydliga sig. (Sen vet vi ju inte vad som hänt, dvs hela förloppet). Allt är ju givetvis hemskt, men det gör extra ont i mig att veta att hon kanske han tänka: "Han dödar mig". Fattar du? Jag vill så innerligt bespara ett oskyldigt offer detta. Själv?

Märkligt inlägg. Varför skulle hon inte ha kunnat möta GM's blick om hon blev slagen? Dessutom kan man bi strypt bakifrån.

Menar du att jag inte skulle förstå hennes förskräckelse vid överfallet? Ingen kan väl sätta sig in i exakt vad My kände, men klart att det måste ha varit förfärligt. Det är inget du behöver förklara.

Förstår inte heller vad du menar med att du 'så innerligt vill bespara ett oskyldigt offer 'detta'. Ifrågasätter du om jag inte vill det?
Citera
2026-01-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Sluta med dina halmgubbar. Ingen har påstått att autister är psykopater. Det finns en möjlughet att RobinVilma är autist och att han just fastnat för våld och krig som specialintressen. Man kunde ha hjälpt honom, då hade inte detta mord ägt rum.

Blir du lätt provocerad?

Och varför lägger du inte fram din spekulation som faktiskt förklarar din teori utifrån Robin/Vilma om du nu är så övertygad, istället för att fortsätta med ditt vanlig tjafs som inte leder nånstans? 🙈
Citera
2026-01-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Han har en bror också. Men jag tror han har problem med att skapa vänskapsband och intima relationer. I FUP från 2019 var det t.ex inte en enda vän som förhördes om hans förehavanden och intressen, vilket annars är vanligt.

Kusiner och släkt på lite längre håll verkar tagit avstånd. Klasskompisar och arbetskompisar har ju inte själva valt att vara nära honom, och även dom har troligen hållit honom på distans. Jag vill gärna veta mer om den avlidne pappan.
Det vill jag också. Jag tror att han var pedofil. Tog enbart R till stugan för "fiske" trots att även brodern tyckte om att fiska.
Citera
2026-01-10, 17:09
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Han har en bror också. Men jag tror han har problem med att skapa vänskapsband och intima relationer. I FUP från 2019 var det t.ex inte en enda vän som förhördes om hans förehavanden och intressen, vilket annars är vanligt.

Kusiner och släkt på lite längre håll verkar tagit avstånd. Klasskompisar och arbetskompisar har ju inte själva valt att vara nära honom, och även dom har troligen hållit honom på distans. Jag vill gärna veta mer om den avlidne pappan.

Ja. Jag får en bild att många hållt avstånd till hela familjen och även till MGM under åren, samtidigt som han kunnat umgås med andra under exempelvis paintball och på arbetet.
Citera
2026-01-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det vill jag också. Jag tror att han var pedofil. Tog enbart R till stugan för "fiske" trots att även brodern tyckte om att fiska.

Jag har sökt info om pappan på sociala kanaler utan att hitta honom. På mammans facebook fanns väl lite ”på gränsen” material, men inget alarmerande. Utan att egentligen ha en aning så faller ändå tankarna på att pappan kan vara en del av Robins alla problem.
Citera
2026-01-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja. Jag får en bild att många hållt avstånd till hela familjen och även till MGM under åren, samtidigt som han kunnat umgås med andra under exempelvis paintball och på arbetet.

Nåt står inte rätt till hos denna fd familj. Frågan är hur illa det var, och om Robin nu kommer vända dom ryggen och öppna upp sig i förhör.
Citera
2026-01-10, 17:16
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes

Nu tänker jag högt här och undrar på samma gång... När hade brodern drogproblem? För visst hade han det? Var det när de alla bodde hemma? Kanske valde pappan att åka enbart med MGM och fiska för att det inte var möjligt att göra något tillsammans med den andre sonen pga missbruket? Eller kanske var det helt enkelt deras sätt att umgås på tu man hand.

Givetvis kan det handla om att MGM blev utsatt på något sätt av fadern vid fisketurerna med, så som du är inne på.
Citera
2026-01-10, 17:18
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Nåt står inte rätt till hos denna fd familj. Frågan är hur illa det var, och om Robin nu kommer vända dom ryggen och öppna upp sig i förhör.

Ja vi får se. Helt klart en dysfunktionell familj på flera sätt. Jag hoppas de får med flera olika personer i förhör som kände MGM från uppväxten.
Citera
2026-01-10, 17:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Fadern dog 2023-07-22, ganska nyss.
Sades ha alkoholproblem.

Även jag gissar att fadern har utövat något sexuellt på R.

edit:
Dog som Berzén, 19651027
Citera
2026-01-10, 17:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Fadern dog 2023-07-22, ganska nyss.
Sades ha alkoholproblem.

Även jag gissar att fadern har utövat något sexuellt på R.

edit:
Dog som Berzén, 19651027

Eller kan modern eller farmodern gjort det?
Citera
2026-01-10, 17:23
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Södertörn.flemińgsberg

På polisarresten Flemingsberg satt han anhållen. Vid häktningen kom han till häktet i Huddinge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in