Citat:
Jag skulle säga att omfattande och koordinerad politisk påverkan på Flashback var något som skedde ännu under första halvan på 2010-talet. Efter det har traditionella forum minskat enormt i popularitet och fokuset lagts på moderna sociala medier, reddit och imageboards som 4chan där majoriteten befinner sig. Sen kan man fråga sig vad man egentligen skulle uppnå med att påverka på ett forum som idag mest består av medelsvenssons som talar om "anständighet", göra rätt för sig och som förövrigt gillar samhället minus invandringspolitiken? För 17-20 år sen var Flashback ännu ett rätt så rebelliskt forum där knarkare, original och ideologiskt avvikande verkligen gick emot samhället, för att inte tala om hur det såg ut helt i början. Helt annat än dagens medelsvenssonforum med redditmoderering.
Jag vet inte..
FB har ändras med tiden. Jag försöker att hålla mig till ämnet så gott jag kan, alltså försöker vara "ordentlig" i mina inlägg. I dag, 2026, upplever jag att "klientelet" på FB förändrats med tiden till det sämre. Vissa moderatorer har bytts, och det till det bättre eller sämre.
Runt 2005 fick man inte exempelvis använda citat från wiki i "Juridik", då fick man en tillsägelse från "moderaten", man skulle använda Riksdagens lagtext..
-Den tiden verkar vara förbi, tack och lov!
Men i exemplet "Juridik"så verkar det spårat ut "big-time" på senare år, folk (vissa, kanske är "troll"..) pratar om "ditten och datten" som inte har med "juridik" att göra. Alltså tar upp frågor som är irrelevanta i sina TS. Jag är inte säker att det är "trollfabriker", folk som "ölat på helgen" eller tolvåringar som är i farten..
-Men något är det.
Jag använder "juridik" exempel, det är många andra tyvärr i dag.. Alldeles för många. Cirkelresonemang också. Vissa ämnen som är intressanta som har "alldeles för många svar", typ mer än 100, försöker jag att inte ens svara på.
-Olika trådar som tar upp exempelvis Trump och Grönland finns det "tretton på dussinet" av. Om samma sak. Varför?
"Lovlediga ungar" fanns det och finns det "hela tiden" på FB, som sabbar, vi gamla "FB-rävar" vet det. Men FB har ändrats till det sämre upplever jag. Innan Putin började jävlas med Ukraina runt 2014 tror jag att det "vände" här på Flashback. Till det sämre. Eller så är folk "sämre" över lag? -Jag vet inte..