2026-01-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
+1

Vi talar om tre huvudskott. Man ser ju klart och tydligt att kvinnan vänder bilen bort från mördaren. Sedan möjligen liten lätt touch och han skjuter henne i huvudet tre gånger!

Det är touchen som gör det justified enligt Trump & Co...
Ett under att han överlevde enligt Trump. Vilket clownland det där är.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fast den indikerar också att hon körde på honom. Något man även kunde se på en annan video från en vinkel snett framifrån.

Förklara då varför han inte ger ifrån sig ljud som man brukar göra när man får ont. Är det inte väldigt märkligt att han är helt tyst när han blir påkörd av en bil?

Och varför tappar han inte telefonen? Eller rättare sagt, är det ett tecken på att att han blev träffad?
Citera
Medlem
Har precis klippet på youtube.

Kvinnorn var inte alls oskyldiga bystanders som skjutsade sitt barn eller skulle hämta sitt barn som man först sa.

Dom deltog i protesterna och är ful i munnen mot ICE, och ja hon försökte medvetet köra därifrån när hon fick order om att stanna och dom kunde blivit påkörda men tveksam om dom hade kunnat blivit överkörda. Det behöver jag mer granskning på

Så förtjänar bråkstakarna att dödas för sin kaxighet, inte stega ur bilen när dom beodrades, försökte smita därifrån och det fanns en risk när dom gasade på att dessa kunde bli påkörda.

Tveksam. Jag har mer respekt för livet i vissa fall annars jag har inga problem i vissa att mörda vissa beroende på hur det ser ut.
Citera
2026-01-10, 00:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
En påkörning av betydelse borde ju vara utesluten om skytten träffar med alla tre skotten. Jag gissar på en touch, som han kunde ha undvikit helt.

En påkörning i lägre fart som antagligen inte gjorde någon skada mer än kankse lite blåmärken ja. Hade han kunnat unvika det skulle han såklart ha gjort det.

Man kan kanske kritisera instinkten att dra vapen och skjuta. Vet inte hur de där ICE agenterna drillas.
Citera
2026-01-10, 00:06
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Dock tycker jag personligen att han begick mord och jag uppfattar honom som galen.

Amerikansk lagstiftning bryr sig inte om vad du tycker och hur du uppfattar omvärlden. Så vad försöker du säga mer än tomma ord som betyder ingenting?
Citera
2026-01-10, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trumpen och hans MAGA-regering sa att agenten knappt överlevde och ligger på sjukhus. Enligt Trumpen var det ett under att agenten överlevde.

Stämmer detta

"Enligt Trumpen var det ett under att agenten överlevde."

Ja, det kan man nog säga.

Agenten träffades inte rakt framifrån utan när bilen svängde höger.

När kvinnan börjar gasa är dock hjulen riktade lite åt vänster. Det ser man tydligt i den här videon:
https://youtu.be/KAyps15W0OE?si=vEv0vDxgrY8l7Mci&t=730

Pga. is på vägen får hjulen inte fäste. Annars hade hon kört på honom rakt framifrån och troligen dödat honom.
Citera
2026-01-10, 00:07
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Förklara då varför han inte ger ifrån sig ljud som man brukar göra när man får ont. Är det inte väldigt märkligt att han är helt tyst när han blir påkörd av en bil?

Och varför tappar han inte telefonen? Eller rättare sagt, är det ett tecken på att att han blev träffad?

Det kommer säkert förklaringar ska du se. Hav tålamod.
Citera
2026-01-10, 00:07
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
ICE-Agenten måste va helt jävla rubbad i skallen!

Han går mer än ett helt varv runt bilen, han stannar INTE och pratar med föraren av bilen som han tydligen har nåt problem med, istället cirkulerar han runt bilen som en haj runt sitt byte.

Vad som är värst är att han slutar cirkulera moturs när han när slutet på fronten av bilen (vid vänstra strålkastaren) och istället gör ett hopp medurs i motsatt riktning precis när bilen börjar röra sig framåt!

Haha sådär gjorde vi när vi var små vid övergångsställen, vi rörde oss medvetet så nära bilen vi kunde och låtsades om att bilen körde på oss på vänsterbenet, sen fejkhaltade vi vidare över övergångsstället.
Det var kul att trolla förare så.

Denn ICE-agenten följer inte "protocol".
En polis ska aldrig positionera sig nära framför eller bakom en misstänkt bil med motorn igång.
Detta för att det ska finnas ett "margin-of-error".

Det är helt enkelt lätt att en olycka sker för att föraren felbedömer situationen.
I detta fall söker ICE-Agenten upp medvetet en konfrontation med vänstra framlyset, han hoppar ju för fan till vänster när bilen ska åka!
ICE-agenten trollade föraren för att söka fysisk kontakt med bilen och på det sätt få en ursäkt till att använda dödligt våld.
Precis som vi gjorde för att ha en ursäkt till att fejkhalta över övergångsstället!

Den stora frågan är, om bilens förare var ett problem för honom, varför stannade han inte vid föraren när hon sökte kontakt med hon?
Hon söker tydligt kontakt med ICE-agenten men han bara vandrar vidare?!
Varför cirkulerar han runt bilen?
Jävla idiot, han vill inte ge föraren "margin-of-error" för han vill skjuta för att döda!

Det finns andra ICE agenter på plats som söker kontakt med föraren och ber henne att stanna / går ur bilen, vilket hon uppenbarligen vägrar. Han filmar bilens reg plåt och går sidan tillbaka, när kvinnan försöker smita från plats och då träffas han av bilen, vilket gör att han skjuter i nödvärn.

Är det berättigat? Det får rätten reda ut.
Citera
2026-01-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Folk som jublar åt att CK sköts är också ren galenskap, ingen av dessa två mördare bör försvaras. Med det tankemönstret så kommer ingenting att lösas, men jag tror inte heller att meningen med ice är att lösa saker.

Att endast 1 av 4 agenter har vapen framme samt också avlossar det för att mörda säger en hel del om hur dåligt dessa personer är utbildade för att hantera pressade situationer. Framtiden i Usa ser inte ljus ut.
Jag säger som du sa när Charlie Kirk blev skjuten: att Renée Good försvinner är bra, men inte sättet hon försvinner på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Patetiska benzoblatte
Herregud.
Okej länka endaste jävla en svenne som inte är horbög som behövde fly och inte går sönder ändå. Vem fannnn är du. Du har ingen. Fuck dig och ditt jävla igår-föddande
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har precis klippet på youtube.

Kvinnorn var inte alls oskyldiga bystanders som skjutsade sitt barn eller skulle hämta sitt barn som man först sa.

Dom deltog i protesterna och är ful i munnen mot ICE, och ja hon försökte medvetet köra därifrån när hon fick order om att stanna och dom kunde blivit påkörda men tveksam om dom hade kunnat blivit överkörda. Det behöver jag mer granskning på

Så förtjänar bråkstakarna att dödas för sin kaxighet, inte stega ur bilen när dom beodrades, försökte smita därifrån och det fanns en risk när dom gasade på att dessa kunde bli påkörda.

Tveksam. Jag har mer respekt för livet i vissa fall annars jag har inga problem i vissa att mörda vissa beroende på hur det ser ut.

Ful i munnen

Kvinnorna var jobbiga och ganska töntiga, varken mer eller mindre, förutom då hon kör iväg, det är svårt att veta hur bra koll hon hade på honom där, men det var ju det enda som kan anses allvarligt.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Snälla nån. Det gick från att kvinnan skjutsade sitt barn till skolan och blev skjuten till att hon på video helt solklart efter MÅNGA uppmaningar att gå ur bilen kör på snubben. Vad försöker du få det till när du skriver "mobilfilmen" förresten? Att det är för låg produktionskvalitet för att du ska köpa det du ser?

Ja, och det gick också ifrån att kvinnan skulle ha försökt meja ner ett gäng ICE-agenter till det här. Media, politiker tillsammans med rykten sätter spinn på saker och ting. I efterhand så vet vi nu att hon på väg ut från sin uppfart, börjar bråka med agenterna, hon agerar sedan i panik när agenterna vill att hon ska ut ur bilen(dumt agerat) och försöker åka därifrån, agenten agerar i panik och avlossar 3 skott mot överkropp/huvud(lika dumt agerat). Skillnaden är att en av dessa ska vara utbildad för att hantera situationer som denna, och det är också denna personen som tar ett medvetet beslut att försöka döda den andra personen.

Med mobilfilmen menar jag att det inte är en kroppskamera helt enkelt, ingenting mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in