2026-01-09, 23:57
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Du menar mobilfilmen från snubben som blir lite lätt träffad av bilens stötfångare? Hur är man egentligen funtad om man anser att det är tillräckligt för att skjutas med 3 skott från nära håll.. galenskap hur folk försvarar dårens agerande.

Att dom s.k. agenterna sedan hindrar en läkare från att försöka rädda kvinnan.. hur kan folk leva med sig själva undrar man.

Snälla nån. Det gick från att kvinnan skjutsade sitt barn till skolan och blev skjuten till att hon på video helt solklart efter MÅNGA uppmaningar att gå ur bilen kör på snubben. Vad försöker du få det till när du skriver "mobilfilmen" förresten? Att det är för låg produktionskvalitet för att du ska köpa det du ser?
Citera
2026-01-09, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag vet ej men är väldigt oroligt i USA och Världen nu.
Att inte ens redan ta tillräckligt parti för händelsen är sjuk jävla värld nog. Asså kan nån bara kedje tappa en atom olycka i hela jävla trump landet istället. Är förvånad att ingen orkar hugga av huvudet på Trump och sparka in det nånstans sådär extra oförskämt bara. Fattar fan inte vardagen ett dugg med den här jävla hor presidenten. En fucking hor gubbe är president därborta. En fucking hor gubbe. Har noll ånger över alla man mobbar för att de var så fkng mobbade. Kolla vart de står nu. Exakt så mobbade som man misstänkte där för längesen.
Jävla kackel svennar som skriker ut jävla smärtsamma vrål i hor framtiden är allt som är kvar. Man ska fan sparka er i huvudet. Ni är inte ens i närheten på att BLI en framtid. Jävla bajs läkare liv. Kommer aldrig bry mig ett fucking dugg om er. Idag dog min empati helt officiellt asså. Fuck människor som lever inom jävla nyhets mallen med jävla nyhets beskrivningar.
Har ni nånsin sett en fin middag eller god gärning förstöras totalt av en kultur hora med ett jävla högutbildat barn knullat ordförråd? Som om man nog skulle glömma äta med jävla kniv och gaffel ändå förstås va?!?!
Citera
2026-01-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ice-personal får inte arrestera amerikanska medborgare.

Fel. De kan göra citizens arrest som vilken annan person som helst!
Citera
2026-01-10, 00:00
Avstängd
Så bara känslor ok , då vet jag

🥺min lilla grinsippa

Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Bara tragiskt att försöka diskutera med en jättebebis. Jag är glad att du köper allt som man matar dig med, det gör att du behöver tänka mindre och sover bättre. Din reflexiva förmåga är dock inte ditt starkaste kort. Men jag gillar att du är principfast, glöm bara inte bort att världen är i ständig förändring. Bara ett tips i all välmening.
Citera
2026-01-10, 00:01
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Om folk kan jubla när CK blir skjuten så är det väl inget konstigt att folk är likgiltiga när en SJW dör.

Folk som jublar åt att CK sköts är också ren galenskap, ingen av dessa två mördare bör försvaras. Med det tankemönstret så kommer ingenting att lösas, men jag tror inte heller att meningen med ice är att lösa saker.

Att endast 1 av 4 agenter har vapen framme samt också avlossar det för att mörda säger en hel del om hur dåligt dessa personer är utbildade för att hantera pressade situationer. Framtiden i Usa ser inte ljus ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nej, hon försökte aldrig köra på honom. På bodycamen så ser man TYDLIGT att hon inte försöker köra på honom eftersom hon svänger med ratten ett varv till, och i dom andra vinklarna ser man lika tydligt att däcken redan är vinklade bort från honom. Om man har kört bil en enda gång så förstår man detta.
Hon försöker fly från polisen. Eftersom hon står på tvären på gatan så måste hon köra endera åt höger eller åt vänster för att fly. Till vänster står ICEbilen och blockerar för henne. Hon rattar åt höger för att fly åt det hållet. Hon är fullkomligt likgiltig för att det står en ICE-agent snett framför bilen som riskerar att bli träffad av hennes bil - vilket också sker. Hon är stressad och skapar en farlig situation där hon i sin iver att komma undan inte bry sig om faran hon utsätter andra för.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Flytta målstolparna ? Vad fan yrar du om? Om han blev påkörd eller inte är det jag är intresserad av, och vilket jag anser oklart än så länge, Jag har ingen klar uppfattning i frågan, förutom att man på den första filmen INTE ser att någon påkörning sker,

Men du skriver "Men någon typ av kontakt ser det ut att ske här,,", vad kallas en sådan "kontakt"?

Om vi tar det första klippet som som du inte hävdar syns att det är påkörningen så visar ju det andra klippet att det är det. Eftersom det är samma händelse fast från olika vinklar så kan inte den ena videon stämma och den andra inte? Och eftersom det första klippet visar att någonting händer med kameran och att personer "skriker till" när bilen kör framåt. Den visar TYDLIGT att någonting händer när bilen kör mot honom och med korrelation med den andra videon så kan vi se att han blir påkörd eftersom där ser vi att hans kropp flyttas bakåt av bilen, vilket även du gör när du skrev att någon kontakt ser ut att ske här.

Eftersom det kallas påkörning när en bil träffar en person, oavsett låg eller hög fart, så blir han per automatik påkörd.
Citera
2026-01-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fast den indikerar också att hon körde på honom. Något man även kunde se på en annan video från en vinkel snett framifrån.

En påkörning av betydelse borde ju vara utesluten om skytten träffar med alla tre skotten. Jag gissar på en touch, som han kunde ha undvikit helt.
Citera
2026-01-10, 00:03
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det syns och hörs när han blir träffad av bilen.

Förklara för mig vad du ser och hör mellan 00:40-00:44 i nedan video.

https://x.com/robbystarbuck/status/2009682748563481061
ICE-Agenten måste va helt jävla rubbad i skallen!

Han går mer än ett helt varv runt bilen, han stannar INTE och pratar med föraren av bilen som han tydligen har nåt problem med, istället cirkulerar han runt bilen som en haj runt sitt byte.

Vad som är värst är att han slutar cirkulera moturs när han när slutet på fronten av bilen (vid vänstra strålkastaren) och istället gör ett hopp medurs i motsatt riktning precis när bilen börjar röra sig framåt!

Haha sådär gjorde vi när vi var små vid övergångsställen, vi rörde oss medvetet så nära bilen vi kunde och låtsades om att bilen körde på oss på ena benet, sen fejkhaltade vi vidare över övergångsstället.
Det var kul att trolla förare så.

ICE-agenten följer inte "protocol".
En polis ska aldrig positionera sig så nära framför eller bakom en misstänkt bil med motorn igång.
Detta för att det ska finnas "margin-of-error".

Det är helt enkelt lätt att en olycka sker för att föraren missbedömer situationen.
I detta fall söker ICE-Agenten medvetet upp en fysisk konfrontation med vänstra framlyset, han hoppar ju för fan till vänster när bilen ska åka!
ICE-agenten trollade föraren för att söka fysisk kontakt med bilen och på det sätt få en ursäkt till att använda dödligt våld.
Precis som vi gjorde för att ha en ursäkt till att fejkhalta över övergångsstället!

Den stora frågan är, om bilens förare var ett problem för honom, varför stannade han inte vid föraren när hon sökte kontakt med hon?
Hon söker tydligt kontakt med ICE-agenten men han bara vandrar vidare?!
Varför cirkulerar han runt bilen?
Jävla idiot, han vill inte ge föraren "margin-of-error" för han vill skjuta för att döda!
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-10 kl. 00:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Renee Good hyllas faktiskt av somalierna i Minneapolis.

https://edition.cnn.com/us/live-news/minneapolis-ice-shooting-immigration-crackdown-01-09-26?t=1767998443693

Vit kvinna förklarar svårigheterna med att sörja Good, för den vita befolkningen:

https://x.com/Breaking911/status/2009472976463495257

Jag såg inte en enda mörkhyad person i din länk.

Kom tillbaka när det är demotåg på tiotusentals och somalierna begraver henne i en guldkista som man gjorde med floyd. Som somalierna själva pröjsat för.

Länk nr2 är så jag ser varenda idiot i denna tråd som är anti ICE och vägrar ta in fakta. Ni hatar ej själva vi fattar men dra inte ner resten av vita barns framtid och rätt att leva med era suicidala tankar.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Hon försöker fly från polisen. Eftersom hon står på tvären på gatan så måste hon köra endera åt höger eller åt vänster för att fly. Till vänster står ICEbilen och blockerar för henne. Hon rattar åt höger för att fly åt det hållet. Hon är fullkomligt likgiltig för att det står en ICE-agent snett framför bilen som riskerar att bli träffad av hennes bil - vilket också sker. Hon är stressad och skapar en farlig situation där hon i sin iver att komma undan inte bry sig om faran hon utsätter andra för.

Ja hon läser helt klart inte av situationen på rätt sätt. Troligen är hon också påverkad av sin partners stressande att köra. Gissar att partnern kommer att bli medskyldig på något sätt.
Citera
Medlem
HRTs avatar
Man ser många felaktiga ingripanden från ICE agenter att de övereagerar, tar till våld när de inte behöver det. Såg en snutt på en demonstration när en ICE sköt (icke dödlig ammunition) peppar, bönbag-bönpåse eller liknamde rakt i ansiktet. Flera siktar sina vapen på folk som står stilla med plakat och flaggor..inget proffs gör så. De har 8 veckors utbildning men det verkar vara mycket högerextrema individer med stort hat som jobbar i ICE..inte alla men man ser att de ofta övereagerar brukar mer våld ex knuffade omkull en äldre kärring flera gånger i snön bara för att hon skrek.
Jag tror att (riktiga) polisen inser detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in