2026-01-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
CNN hade just nu en lite intressant kommentar som relaterar till detta. Dödsskjutningen inträffade i Minnesota (Trump-anhängare som missade skolan, slå upp var det ligger).

Trumpen hävdar nu att han vann presidentvalet i Minnesota alla sina 3 gånger (2016, 2020, 2024). Rätt är: He lost Minnesota to Hillary Clinton in 2016, Joe Biden in 2020 and Kamala Harris in 2024.

Hur är det möjlig att MAGA-sekten kan leva i en sådan totalt felaktig verklighet?

polarisering.

https://m.youtube.com/watch?v=Z1EA2ohrt5Q&pp=ygUMWXVycmkgZnJvbWVy

De östtyska kommunisterna har verkligen fått till det. Pågår även här av Ryssarna.

Ska bli intressant att se om Trump invaderar Grönland och hur NATO kommer svara.
Citera
2026-01-09, 23:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Där har du uppebarligen fel. Som mer än en video visar blir han påkörd men lyckas ändå behålla mobilen i handen och samtidigt dra sitt vapen och skjute med den andra handen.

Hon hann dock på grund av isen inte att komma upp in någon högre fart. Därför blev han inte skadad.

Som mer än en video visar? Vad syftar du på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Får de visst sötid läs det finstilta

Om ngn stör deras myndighetsutövning, om de gör motstånd etc etc

Antar du inte läser så bra eller hur?

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Man kan inte själv bryta mot de lagar man har lust, och sen kräva att lagen upprätthålls till sista bokstav när man har nytta av det.
OK, Jag vill du ha ett laglöst samhälle där medborgarna behandlas efter tycke o smak och i enlighet med vilket humör berörd myndighetsperson de drabbas av? Jag då finns ju Nordkorea o Iran o liknande länder för dig ! Lycka till ! Förresten ,Vi säger du kör för fort, 20 km/tim, vanliga straffet är 2000kr i böter, Men polisen som stoppar dig är på dåligt humör,, så han drar ut dig i skogen o spöar på dig rejält, Bryter av din arm,,,Du är bekväm med det ?
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Jag är förvånad över hur träffsäker han var, nästan mördad av kärringen bakom hjulet och den andra kärringen som vrålar åt första kärringen att köra över honom.

Det var på rätt nära håll. Hans intränade reflexer och vapenträning gör antagligen att han träffar.
Citera
2026-01-09, 23:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jag saknar ord...en president som ljuger... tack för den berikade informationen.. .. denna nya info...har verkligen öppnat mina ögon...

Larv, larv, och trams från en MAGA-infekterad.

Rätt svar:
- Berätta när en amerikansk president någonsin hävdat att han vunnit valet i en delstat 3 val i rad, när han egentligen förlorat 3 val i rad. Inte normal nivå av lögn.

Svar?
Citera
2026-01-09, 23:24
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Förmodligen, men skjut inte kvinnan i huvudet!

Varför inte? Det var ju det enda han hade visuell kontakt med. Skulle han skjuta genom motorhuven och hoppas att kulan träffade benet menar du? Är du infantil?
Citera
Medlem
Citat:
Ja råkar veta för jag har besökt federala myndigheter i USA ditt stolpskott och till skillnad från dig besvärat att fråga saker och ting...

Så du kan inte vinna gulle plutt...

Visa mig i FBI stadgar där det står "Att FBI chefen kan lägga sig en utredning "

visa mig.....nä just det
Du har säkert varit på månen också. Jag gör ett nytt försök. Den som i nuläget har auktoritet över FBI bryr sig inte om lagarna. Förstår du nu? Sluta läsa paragrafer, häng med i omvärldsbevakningen och lev i verkligheten. Saker är inte längre som de har varit.
Citera
Medlem
Jag är förvånad över varför hon inte kliver ur bilen när hon blir tillsagd. Hon verkar så avslappnad när hon sitter i bilen. Pratar med agenten som sedermera skjuter. Hade hon nåt på sig eller i bilen som inte fick hittas? Ett vapen?
Citera
2026-01-09, 23:25
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Hade hon inte blivit skjuten hade hon kunnat köra vidare och skada någon annan. Det viktiga är huruvida han har rätt att öppna eld när hon försöker köra på honom med sin bil när han står framför bilen. Det kan mycket väl räcka med att han upplever att han är hotad och tror att hon ska köra över honom. Som någon annan påpekade sladdar hon först med däcken riktade framåt mot honom för att sedan svänga höger och gasa igen.

Han har inte rätt att öppna eld mot en flyende bil. Inte ens amerikanska polismyndigheter har fullständigt hjärndöda regler. Och i det här fallet är det solklart att han bryter mot sin egen myndighets instruktioner.

Att han inte känner sig hotad av bilen är också fullständigt uppenbart. Hade han känt sig fysiskt hotad av bilen hade han slängt sig undan. Inte lyft sitt handeldvapen och med stadig hand skjutit rakt igenom vindrutan. Med sina handlingar bevisar han utmärkt väl att han inte var i någon omedelbar fara.

Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Bilen stannade några meter bort.

Bilen stannade för att den körde in i andra bilar för att föraren inte längre var levande och kunde kontrollera sitt fordon. Ice-agenten inte bara dödade en bilförare, han orsakade också en fara för allmänheten genom att skapa ett herrelöst fordon. Ytterst oansvarigt hur man än vänder och vrider på saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Alla nödvärnssituationer slutar inte med att hotet avvärjs.

Det gäller särskilt i fall då det inte är fysiskt möjligt att avvärja hotet med den valda metoden. Agenten i fallet är antingen en mördare eller en komplett idiot. Det är bara för dig att välja.
Citera
2026-01-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det syns och hörs när han blir träffad av bilen.

Förklara för mig vad du ser och hör mellan 00:40-00:44 i nedan video.

https://x.com/robbystarbuck/status/2009682748563481061
Ja visst, bilen kör mot den som håller i kameran, denna person säger oooh, ooh, och släpper eller tappar kameran då, att han blir påkörd syns INTE på filmen,
Citera
2026-01-09, 23:26
Medlem
KlausSteins avatar
Hur vet man att packet som angriper ICE i tråden insett att de förlorat diskussionen?
Enkelt. De byter ämne. Så fort ett narrativ spricker så byter de ämne och låtsas inte om att de fram till nyligen påstått saker som att flatan ifråga bara blev förvirrad för att hon fick olika instruktioner. Och när alla narrativ är slut så börjar de prata om Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in