2026-01-09, 18:25
  #2701
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Behöver inte decarba budsen om de ska rökas, funkar bra ändå, med reservation att jag testade ny sort.
Jag som gjort fel, även om det funkade det med.

Rättelse: Röd dag i tisdags och ingen utdelning på min adress igår. Beställde den 3:de och fick idag.
Går att tajma sin beställning så att det kommer nästa dag om man beställer på morgonen, men då får man ha koll på utdelningsdagar och helger.


Tror först och främst på att Postnord kör med varannandagsutdelning och vissa adresser får bara utdelning två dagar i veckan. Räkna bort helgerna så kan det bli många dagar utan postutdelning.

Ku*hy hade information på sin sida om att man var tvungen att beställa innan den 28:de för att hinna få det innan nyår, och då till box pga. Postnords få utdelningsdagar.

Mitt paket skulle hem till min låda, men hamnade på en Direkten trots att det står ENDAST POSTLÅDA på paketet. Postnords app har dessutom strulat för mig idag, den kommer upp men släcks ner direkt igen. 🤷‍♀️

Det är för att när du tänder eld på det så decarbas det. Det är vad en decarbning är. Du hettar upp det så det släpper sina kolatomer och blir thc.

När du tänder eld på det så går det snabbt och är egentligen rätt inneffektivt, du får inte ut allt thc av thc:aet.
__________________
Senast redigerad av OdCaBo 2026-01-09 kl. 18:27.
Citera
2026-01-09, 22:41
  #2702
Medlem
Till alla,

Jag hoppas att allt detta är en dålig slump.
Jag fick hem en leverans härom dagen. En Far**h och lite annat. Sent igår kväll så började jag att få ont i halsen när jag sväljer och kände mig "tjock" i huvudet. Imorse när jag vaknade så var allt 5ggr värre. Ingen feber, bara vanlig sjukdomskänsla. Eftersom allt detta hände, några timmar efter att jag hade använt produkterna, så blir jag orolig över att något med produkterna skulle vara orsaken. Jag vill inte gå in på några detaljer, eftersom jag inte vill skada företaget som jag handlat av i onödan. Hoppas att jag bara har blivit förkyld exakt samtidigt som jag börjat att använda dessa produkter.
Har någon mer här inne varit med om något liknande? Sköt om er alla..
Citera
2026-01-10, 06:28
  #2703
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GavleGringo
Till alla,

Jag hoppas att allt detta är en dålig slump.
Jag fick hem en leverans härom dagen. En Far**h och lite annat. Sent igår kväll så började jag att få ont i halsen när jag sväljer och kände mig "tjock" i huvudet. Imorse när jag vaknade så var allt 5ggr värre. Ingen feber, bara vanlig sjukdomskänsla. Eftersom allt detta hände, några timmar efter att jag hade använt produkterna, så blir jag orolig över att något med produkterna skulle vara orsaken. Jag vill inte gå in på några detaljer, eftersom jag inte vill skada företaget som jag handlat av i onödan. Hoppas att jag bara har blivit förkyld exakt samtidigt som jag börjat att använda dessa produkter.
Har någon mer här inne varit med om något liknande? Sköt om er alla..
Korrelation och kausalitet - kolla upp det.
Citera
2026-01-10, 13:44
  #2704
Medlem
Tänkte beställa här snart från nordic**dcan.

Har någon av er fått era försändelser tillfälligt beslagtagna? Jag vet att thc-a är lagligt och att det inte finns konsekvenser att få men pallar inte omständigheterna eller uppmärksamheten. Det är drygt att tillfälligt bli av med pengar eller droger för stunden med. Jag har sett poliser göra detta med lagliga droger en del.
Citera
2026-01-11, 08:24
  #2705
Medlem
flygandApans avatar
Jag har beställt CBD/cannabinoider/THCA produkter varje månad i fem år och har aldrig haft problem. Finns några som haft otur men det är inte många så vitt jag vet.


Citat:
Ursprungligen postat av cheesemachine
Tänkte beställa här snart från nordic**dcan.

Har någon av er fått era försändelser tillfälligt beslagtagna? Jag vet att thc-a är lagligt och att det inte finns konsekvenser att få men pallar inte omständigheterna eller uppmärksamheten. Det är drygt att tillfälligt bli av med pengar eller droger för stunden med. Jag har sett poliser göra detta med lagliga droger en del.
Citera
2026-01-12, 15:27
  #2706
Medlem
Finns det bra thcA hash som smakar bra då vape/röker och har bra konsistens?
De jag testa hittils från himood kushy var alla dåliga på det jag efterfrågar.

Varför är det så svårt göra thcA hash som påminner eller är som en bra bit vanlig hash från DN?
Citera
2026-01-12, 16:26
  #2707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Finns det bra thcA hash som smakar bra då vape/röker och har bra konsistens?
De jag testa hittils från himood kushy var alla dåliga på det jag efterfrågar.

Varför är det så svårt göra thcA hash som påminner eller är som en bra bit vanlig hash från DN?

Det är inte alls svårt, det är bara det att marknaden i Sverige har fått dom billigaste varienterna av THCA som resten av Europa inte vill ha.

Sjävklart går det att köpa in BRA thcA hash och buds, men det är helt plötsligt mycket dyrare än att bara köpa in dom billigaste varianterna av hempbuds med sprayat isolat.

Hade man bara använt bra produkt som utgång, alltså bra cbd-hasch eller bra cbd-buds som innehåller mycket cannabionider som gifter sig bra med THCA isolat så är det ett stort steg fram redan där. Men coated isolat är bajs oavsett grundprodukt.

THCA av kvalite är odlat till perfektion redan i glashusen i USA.
Det är något helt annat mot kass industrihampa med sprayat isolat.

Istället köper man in det billigaste av billigaste, usla hemp-buds och hemp-hasch helt utan naturlig smak och lukt. Så då måste man spetsa med terpener och annat för lukten, vilket då kommer kännas onaturligt och smaka onaturligt då allt är onaturligt i en sådan produkt.

Men så behöver det inte vara. Det finns riktigt bra thca hash och buds (främst från USA) men så länge det finns efterfrågan på SKRÄPET så kommer hemsidorna fortsatt ta in det billigaste för att maximera sin inkomst, så länge folk köper det så har dom ingen anledning att ta in dyrare.

Men folk som inte har andra alternativ och vill enbart köpa lagligt, samt inte vågar beställa från utlandet, kommer fortsatt sponsra dom här skräp-produkterna i brist på annat.

Dålig kedjereaktion.
Citera
2026-01-12, 21:34
  #2708
Medlem
Homofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare


Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare

Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Det är inte alls svårt, det är bara det att marknaden i Sverige har fått dom billigaste varienterna av THCA som resten av Europa inte vill ha.

Sjävklart går det att köpa in BRA thcA hash och buds, men det är helt plötsligt mycket dyrare än att bara köpa in dom billigaste varianterna av hempbuds med sprayat isolat.

Hade man bara använt bra produkt som utgång, alltså bra cbd-hasch eller bra cbd-buds som innehåller mycket cannabionider som gifter sig bra med THCA isolat så är det ett stort steg fram redan där. Men coated isolat är bajs oavsett grundprodukt.

THCA av kvalite är odlat till perfektion redan i glashusen i USA.
Det är något helt annat mot kass industrihampa med sprayat isolat.

Istället köper man in det billigaste av billigaste, usla hemp-buds och hemp-hasch helt utan naturlig smak och lukt. Så då måste man spetsa med terpener och annat för lukten, vilket då kommer kännas onaturligt och smaka onaturligt då allt är onaturligt i en sådan produkt.

Men så behöver det inte vara. Det finns riktigt bra thca hash och buds (främst från USA) men så länge det finns efterfrågan på SKRÄPET så kommer hemsidorna fortsatt ta in det billigaste för att maximera sin inkomst, så länge folk köper det så har dom ingen anledning att ta in dyrare.

Men folk som inte har andra alternativ och vill enbart köpa lagligt, samt inte vågar beställa från utlandet, kommer fortsatt sponsra dom här skräp-produkterna i brist på annat.

Dålig kedjereaktion.

Jag tror att du är på helt rätt spår. Min slutsats är:

Skiten som säljs i Sverige är inte menat för mänsklig konsumtion och kan göra folk mycket sjuka.

Alla ni som har köpt THC-A buds. Prova att ta en liten bit och ät upp den. Tugga den länge tills ni verkligen känner smaken.

Smakar det naturligt - eller kemiskt bittert?
__________________
Senast redigerad av Homofilen 2026-01-12 kl. 21:49.
Citera
2026-01-13, 12:26
  #2709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Det är inte alls svårt, det är bara det att marknaden i Sverige har fått dom billigaste varienterna av THCA som resten av Europa inte vill ha.

Sjävklart går det att köpa in BRA thcA hash och buds, men det är helt plötsligt mycket dyrare än att bara köpa in dom billigaste varianterna av hempbuds med sprayat isolat.

Hade man bara använt bra produkt som utgång, alltså bra cbd-hasch eller bra cbd-buds som innehåller mycket cannabionider som gifter sig bra med THCA isolat så är det ett stort steg fram redan där. Men coated isolat är bajs oavsett grundprodukt.

THCA av kvalite är odlat till perfektion redan i glashusen i USA.
Det är något helt annat mot kass industrihampa med sprayat isolat.

Istället köper man in det billigaste av billigaste, usla hemp-buds och hemp-hasch helt utan naturlig smak och lukt. Så då måste man spetsa med terpener och annat för lukten, vilket då kommer kännas onaturligt och smaka onaturligt då allt är onaturligt i en sådan produkt.

Men så behöver det inte vara. Det finns riktigt bra thca hash och buds (främst från USA) men så länge det finns efterfrågan på SKRÄPET så kommer hemsidorna fortsatt ta in det billigaste för att maximera sin inkomst, så länge folk köper det så har dom ingen anledning att ta in dyrare.

Men folk som inte har andra alternativ och vill enbart köpa lagligt, samt inte vågar beställa från utlandet, kommer fortsatt sponsra dom här skräp-produkterna i brist på annat.

Dålig kedjereaktion.

är nog så tyvärr ...men la iallfall en beställning på upgradenatruals black lebanese hash ser bra ut och fått bra på det jag efterfrågar... inte stora förhoppningar men ett sista försök på den lagliga marknaden.
Citera
2026-01-13, 15:12
  #2710
Medlem
Homofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GavleGringo
Tjenare alla..
Någon som har testat Sw***les 10g OG Kush för ca: 700kr? Man är tvungen att köpa minst 3, alltså 10 x 3 för ca 2100kr. Någon som har testat och vill dela med sig??

Det är sprayat skräp precis som allt annat som säljs i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av veffor
Jag har rökt både det kemiska "THCA" och ordentligt hasch, och det är omätbart hur mycket bättre det icke-kemiska haschet är.

THCA säljs som från "unga plantor", men allt är kemiskt framställt, d.v.s. helt omöjligt obalancerat och därför skadligt, och med en hel del kemiska orenheter från tillverkningsprocessen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag tycker inte att budsen är urusla, har fått sämre på gatan. Både vad gäller kvalitet, mängd och strul från pundiga langare. Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Thc växer inte på plantan överhuvudtaget.
Thc uppstår endast vid uppvärming.
Allt gräs är thca sålänge det inte blivit uppvärmt.

Äter du en bit riktigt premium gräs direkt från cali så händer ingenting, varför? Jo för att det inte finns thc I gräset det är bara thca.
Man behöver decarba gräs i hela världen innan man ska göra edibles just för att omvandla thca till thc.

Ibland kurerar man gräs innan det används vilket innebär att man låter det ligga och gosa till sig och naturligt decarboxylera sig lite (tid, ljus, luft) men detta är bara minimal omvandling.

Kvaliteten på budsen är en annan sak fullspektrum, bredsprektum, isolat sprinklad industrihampa, infuserade osv påverkar självklart hur bra och dåligt det är men i principen så är det samma sak som legit hash och buds.

Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du får röka mindre och läsa mer.
Jag skriver bokstavligt att det finns bra thca-produkter men då skall man sikta in sig på destilat ifall man handlar utav någon av dom hemsidorna ni länkar här för alla deras buds och hasch är värdelösa och det finns oändligt med kommentarer här som bekräftar det.

Men kul att du blir hög och är nöjd, dom som köper in det för 20kr grammet från danmark (lagligt dessutom) är nog jättenöjda att du är nöjd och sprider så goda recensioner här.

Citat:
Ursprungligen postat av JMCM
Testade Thc A från drh*rbals, köpte deras indica prerolls, men de va fan inte vanligt thc de måste varit någon typ av spice. Man såg att blomman i holken var lite skumm, mörkgrön och luktade annorlunda. Jag och min polare delade på en 1g holk, den smög upp på en långsamt sedan var vi konstant benga i nästan 48h o behövde leka nyktra bland alla i vårt säsongsboende i fjällen haha. Är det ofta man får nån halvsyntetisk skit när man beställer thca eller får man ofta rikiga grejer. Har handlat från drh*reals fler gånger innan och dom har funnits i många år så trodde ju man skulle få riktig skit.

Läs mitt inlägg två inlägg bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av GavleGringo
Till alla,

Jag hoppas att allt detta är en dålig slump.
Jag fick hem en leverans härom dagen. En Far**h och lite annat. Sent igår kväll så började jag att få ont i halsen när jag sväljer och kände mig "tjock" i huvudet. Imorse när jag vaknade så var allt 5ggr värre. Ingen feber, bara vanlig sjukdomskänsla. Eftersom allt detta hände, några timmar efter att jag hade använt produkterna, så blir jag orolig över att något med produkterna skulle vara orsaken. Jag vill inte gå in på några detaljer, eftersom jag inte vill skada företaget som jag handlat av i onödan. Hoppas att jag bara har blivit förkyld exakt samtidigt som jag börjat att använda dessa produkter.
Har någon mer här inne varit med om något liknande? Sköt om er alla..

Det är ingen slump. Läs mitt inlägg två inlägg bak i tråden.
Citera
2026-01-13, 16:37
  #2711
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Jag tror att du är på helt rätt spår. Min slutsats är:

Skiten som säljs i Sverige är inte menat för mänsklig konsumtion och kan göra folk mycket sjuka.

Alla ni som har köpt THC-A buds. Prova att ta en liten bit och ät upp den. Tugga den länge tills ni verkligen känner smaken.

Smakar det naturligt - eller kemiskt bittert?
Smak är ingen tillförlitlig indikator på vare sig renhet eller säkerhet. Bitterhet kan komma från helt naturliga växtämnen, och sensoriska intryck säger ingenting om kemisk sammansättning. Om man vill bedöma kvalitet eller risker måste man utgå från analys, inte smak.

Har du ens gjort ett dubbelblindtest? Utan det så blir det bara ett 'jag tycker att...' och det säger inte så mycket.
Citera
2026-01-13, 17:05
  #2712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Smak är ingen tillförlitlig indikator på vare sig renhet eller säkerhet. Bitterhet kan komma från helt naturliga växtämnen, och sensoriska intryck säger ingenting om kemisk sammansättning. Om man vill bedöma kvalitet eller risker måste man utgå från analys, inte smak.

Har du ens gjort ett dubbelblindtest? Utan det så blir det bara ett 'jag tycker att...' och det säger inte så mycket.

Vilken analys? Som webshopparna själva lägger upp på sidan och sedan visat sig att det är fejk labb-test eller att dom testat någon produkt men skickar en annan.

Som någon skrev, dessa sidor skiter fullständigt i vad det innehåller och hur skadligt det kan vara (med okänt innehåll). Dom vill bara köpa så billigt som möjligt och om någon tar skada så kan dom alltid vända sig till att dom strikt påpekar att det Inte Är För Att Röka/konsumera.

Så om någon röker skräpet och får hälsoproblem så har man ingen att skylla på mer än sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in