2026-01-03, 02:29
Medlem
Fantens avatar
Konstigt att hela jävla tråden förutom två eller tre personer säger sig få alldeles utmärkt effekt av THC-A-cannabis. Många i tråden är dessutom användare som jag vet har god erfarenhet av "vanligt" cannabis.

Det här är inte ett argumentum ad populum, men det är ändå märkligt att alla utom ett fåtal har ungefär samma upplevelse. Jag säger inte att fåtalet har fel. Men det är ändå en intressant spaning.

Värt att ha i åtanke att som odlare kostar "bra" weed lika mycket som "dåligt" så vad kilopriset för en viss strain är har ingen bäring på kvaliteten.
Senast redigerad av Fanten 2026-01-03 kl. 02:34.
Citera
2026-01-03, 02:52
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Konstigt att hela jävla tråden förutom två eller tre personer säger sig få alldeles utmärkt effekt av THC-A-cannabis. Många i tråden är dessutom användare som jag vet har god erfarenhet av "vanligt" cannabis.

Det här är inte ett argumentum ad populum, men det är ändå märkligt att alla utom ett fåtal har ungefär samma upplevelse. Jag säger inte att fåtalet har fel. Men det är ändå en intressant spaning.

Värt att ha i åtanke att som odlare kostar "bra" weed lika mycket som "dåligt" så vad kilopriset för en viss strain är har ingen bäring på kvaliteten.
Så bra weed kostar lika mycket men dom köper medvetet det sämsta? Vi pratar trots allt om industrihampa man normalt gör rep av.
Citera
2026-01-03, 02:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Så bra weed kostar lika mycket men dom köper medvetet det sämsta? Vi pratar trots allt om industrihampa man normalt gör rep av.
Det där är ditt påstående. Jag väntar på belägg.
Citera
2026-01-03, 03:04
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Det där är ditt påstående. Jag väntar på belägg.
Vad menar du, att det inte är industrihampa?
Citera
2026-01-03, 03:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Vad menar du, att det inte är industrihampa?
Förlåt, jag blandar ihop dig med golarskjutare. My bad.
Citera
2026-01-03, 03:20
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Förlåt, jag blandar ihop dig med golarskjutare. My bad.
Ja jag misstänkte det. 👍
Citera
2026-01-03, 16:19
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Använder Cannabis främst mot min Epilepsisjukdom och andra problem men också för att det är skönt såklart! Köpte en 5:a THCA Buds vilket jag inte provat innan. Bara provat THCA vapes tidigare. Och det påstods innehålla 24% THCA men jag upplever inte speciellt mycket effekt alls jämfört med det "vanliga".

Ska man värma upp det på något sätt så att det "dekarboxyleras" innan för att uppnå bättre effekt eller hur gör ni?

Själv har jag bara provat att röka det rent i pipa.

/Mvh
Citera
2026-01-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Använder Cannabis främst mot min Epilepsisjukdom och andra problem men också för att det är skönt såklart! Köpte en 5:a THCA Buds vilket jag inte provat innan. Bara provat THCA vapes tidigare. Och det påstods innehålla 24% THCA men jag upplever inte speciellt mycket effekt alls jämfört med det "vanliga".

Ska man värma upp det på något sätt så att det "dekarboxyleras" innan för att uppnå bättre effekt eller hur gör ni?

/Mvh

"Konstigt att hela jävla tråden förutom två eller tre personer " skrev fanten idag i tråden. Är vi 4 nu då?

Som svar på din fråga så läs gärna mitt inlägg ovan och många sidor bak i tråden så kommer du se att folk i regel tycker dom thca-buds och hasch är värdelöst (som säljs inrikes!), medans många får önskad effekt av thca-destilat.
Spelar ingen roll hur du röker den. Har du köpt coated thca-buds så är det hemp-buds rullade i isolatpulver som sätter sig på utsidan av budsen bara. Värdelöst.

Pipa funkar alldeles utmärkt, thca omvandlas just vid uppvärmning. Inte därför du inte får effekt.

Vill man ha bra buds så är det inte coated man ska köpa, det vet hela världen förutom kunder i Sverige som sponsrar skiten.
Smoketower köper in sitt för cirka 20 kr grammet och säljer för 250 kr grammet. Ja, du läste rätt.
Senast redigerad av golarskjutare 2026-01-03 kl. 16:51.
Citera
2026-01-03, 16:44
Medlem
Citat:

Du får röka mindre och läsa mer.
Jag skriver bokstavligt att det finns bra thca-produkter men då skall man sikta in sig på destilat ifall man handlar utav någon av dom hemsidorna ni länkar här för alla deras buds och hasch är värdelösa och det finns oändligt med kommentarer här som bekräftar det.

Men kul att du blir hög och är nöjd, dom som köper in det för 20kr grammet från danmark (lagligt dessutom) är nog jättenöjda att du är nöjd och sprider så goda recensioner här.
Senast redigerad av golarskjutare 2026-01-03 kl. 16:49.
Citera
2026-01-03, 21:40
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe

/Mvh

THCa och industrihampa kommer inte hjälpa mot din epilepi. Det saknar i princip samtliga cannabinoider, terpener och flavonoider. Just flavonoiderna är det som fungerar som kraftfulla antioxidanter och har antiinflammatoriska effekter i kroppen.

Olagligt röka eller Lamotrigin.
Citera
2026-01-03, 22:09
Medlem
OdCaBos avatar
Budsen och hascherna gör mig inte nöjd alls men är ju fortfarande bättre än la mousse och 99% av gaturökat svennebanan sätter i sig. Men jävla slöseri på allas tid bara.

Isolat är skitbra att ha för att göra egna saker av samt att pimpa till gåsar med.

En del koncentrat är jättebra. Frångick mig själv nu till jul och köpte lite riktigt bra premium dry sift. Det var kanon verkligen. Men fan. Ångrar att jag inte köpte mer sherbert haze-budder istället. 5 gram sånt räcker typ en månad för mig.

Handlar ju om terpenerna och allt.
Citera
2026-01-03, 23:46
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
THCa och industrihampa kommer inte hjälpa mot din epilepi. Det saknar i princip samtliga cannabinoider, terpener och flavonoider. Just flavonoiderna är det som fungerar som kraftfulla antioxidanter och har antiinflammatoriska effekter i kroppen.

Olagligt röka eller Lamotrigin.

Jag har insett det nu, problemet är hur det Svenska systemet ser ut.

/Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in