2026-01-09, 19:50
Avstängd
Stämmer men kommer inte behöva det
Solklart fall juridiskt 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Om han nu ändå skulle dömas som många vänstermänniskor menar att han kommer att göra så kanske Trump kan benåda honom i egenskap av POTUS.
Citera
2026-01-09, 19:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
.Tror dock inte hon fattar att hon håller på och köra över agenten, hon tänker helt enkelt dra därifrån och utgår kallt från att agenten kommer hoppa åt sidan. Noll konsekvenstänk.
En av agenterna hade *beordrat* henne att flytta på sig. Hon kunde like gärna blivit skjuten om hon vägrat följa den ordern.
Citera
2026-01-09, 19:52
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Hon snuddade honom i 3 km/h, fanns ingen fara. Bilen hade ju dessutom redan passerat när skjutandet startar. Han ville skjuta.

Det spelar ingen roll, se nedan.

Citat:
1. Obstruction of federal officers
Under 18 U.S.C. § 111 and 18 U.S.C. § 1501:
It is illegal to forcibly assault, resist, oppose, impede, intimidate, or interfere with federal officers performing official duties.
Using a car to block agents can qualify as “forcible interference”, even if no one is touched.
Penalties:
Misdemeanor or felony
Fines and possible prison time, especially if a vehicle is involved (vehicles are often treated as dangerous instruments).

2. Vehicle as a weapon / dangerous instrument
Courts frequently treat:
Intentionally positioning a vehicle to block, trap, or threaten officers
as use of a dangerous instrument, even at low speeds.
This significantly raises the severity of charge
Citera
2026-01-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Stämmer men kommer inte behöva det
Solklart fall juridiskt 😊

Precis. Det var noll fara för IS-soldatens liv. Han sköt för att hon försökte fly, inte för att hon försökte döda honom.
Citera
Avstängd
Min poäng var om vi ponerar att nödvärns rätten inte kan fastslås så kommer hans advokat ta putativ nödvärn...

Jag håller med dig men du vet jag försöker förklara lagen för vänster folk som styrs av känslor så måste utöka lektionen serru

Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Tvärtom, jag har gjort likadant i samma situation. Nåt putativt nödvärn är det dock inte frågan om här, eftersom faran är verklig.
Citera
Medlem
Framtyrs avatar
Subban fick vad hon förtjänade.

Hon hade sagt detsamma om det var jag som gjorde samma sak...
Citera
2026-01-09, 19:54
Medlem
Han avrättar henne och kallar henne sedan "fucking bitch". Vilken jävla rutten människa.
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Om han inte står och dagdrömmer om att avrätta folk så borde han se det. Det avr tydligt från axelhöjd och då bör det vara ännu tydligare från ögonhöjd.

Nej han står framför bilen vid det första skottet med vapen draget. Han har inget synfält mot däcken. Därefter börjar hon gasa. Omöjligt för honom att där bedöma om han ska bli överkörd eller ej.

Däremot kan jag hålla med om att man kan diskutera skott 2 + 3. De kommer dock direkt efter skott 1 men avfyras från sidan när hon är på väg bort.
Senast redigerad av Afro-Greger 2026-01-09 kl. 19:56.
Citera
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Här har du bodycam från agenten själv.

https://x.com/robbystarbuck/status/2009682748563481061

Tack för den filmen! För mig avgör den allt. Titta på hur "nöjd" kvinnan bakom ratten är. Hon var helt hundra säkert där som sabotör. För mig avgör den här filmen allt. Hon var ingen ängel.
Citera
2026-01-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ingen idé att argumentera med känslostyrda idioter som förnekar alla former av fakta. Jag skiter i den här tråden. Flashback kan vara bra för att få reda på saker som massmedier döljer, men i ett sånt här ärende är Flashback bara en hög med bajs. Rejält mycket stinkande bajs.
Man får hålla för näsan för ibland, erkännes. Kul dock när fakta kommer fram till faktaförnekarna.
Citera
2026-01-09, 19:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En av agenterna hade *beordrat* henne att flytta på sig. Hon kunde like gärna blivit skjuten om hon vägrat följa den ordern.
Fick inte du heller som barn lära dig att det är fult att ljuga? https://x.com/robbystarbuck/status/2009682748563481061
Citera
2026-01-09, 19:56
Medlem
Som sagt Case closed nu när agentens kamera släpps och framöver allt ljudet , låter som en bra smäll när hon kör på honom , finns för övrigt många bra videos på när om kör i slowmotion på han vänstra ben man ser tydligt att det inte är något steg han tar utan smällen från bilen får hans ben och flytta sig snabbt = Case Closed lägg ner tråden lås den finns inget mer och diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in