2026-01-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
https://x.com/nicksortor/status/2009683575298211979

case closed de galna lbtqip personerna har som vuxna fullt ansvar och barnen bör tas om hand av staten

Duktig vovve, Trump uppskattar ditt stöd.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Du skrev "det verkar som att hon försökt köra över honom". Vidhåller du det? Svarar du ja förlorar jag mycket respekt för dig.
Hon körde på honom som du kan höra i ICE-agentens video, och kan se i övriga. Varför förnekar du det? Fick du aldrig lära dig att det är fult att ljuga?
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Du skrev "det verkar som att hon försökt köra över honom". Vidhåller du det? Svarar du ja förlorar jag mycket respekt för dig.

Ja, det är ju vad som klart och tydligt framgår av filmsekvenserna jag sett.

Huruvida någon här inne respekterar mig eller inte, är ingenting jag fäster någon större vikt vid. Jag försöker att göra ett objektivt jobb som moderator, i övrigt kan jag knappast stryka en massa bindgalna vänstermänniskor medhårs när de sätter sig i situationer som de hade kunnat undvika med enkelhet.
Citera
2026-01-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Som jag skrivit tidigare: Det kan inte ICE-agenten se som just då står framför bilen. Från hans perspektiv står han med vapen riktat mot föraren som då gasar.

Jo man ser tydligt på body-cam filmen att hon vevar ratten inför en högersväng.
Citera
2026-01-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetervem
Är du dum i huvudet? där ser man ju ännu mer tydligt att hon kör på polisen och hör.

Kommer inte bli rättegång då det är så tydligt att det var självförsvar.

Vet du hur en ratt fungerar? Om man vrider den, kör bilen rakt fram då?
Citera
2026-01-09, 19:48
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo man ser tydligt på body-cam filmen att hon vevar ratten inför en högersväng.

Vad spelar det för roll? ICE-agenten med pistolen....ser han det?
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Är den gapiga kvinnan den skjutna kvinnans hustru?

Om jag har fattat det rätt, ja.

Så som jag förstår det stannade hon och blockerade vägen tre minuter tidigare där hennes fru/kompis hoppa ur bilen och började det hela filma. Detta var en medveten konfrontation och blockering som är olagligt, då får inte blockera poliser eller federal agenter under jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vänstersidan i politiken har alltid gått efter vad de själva önskar vore sant, kartan har alltid rätt om verkligheten visar någonting annat.

Detsamma gäller här. De tycker och känner att Trump och ICE har fel, då anser de sig ha rätt att sätta sig emot detta och äventyra inte bara sina egna liv, utan kringståendes och ICE-tjänstemännens också. De är faktiskt goda, liksom, typ, asså.

Samma mönster kan ses hos diverse miljötalibaner och andra lågt stående grupper också.

Håller med till 100%, dessa dårar tror att de kan göra som de vill utan att det blir konsekvenser och när det väl blir det så är alla "fascister" eller/och "bootlickers" etc. För dessa personer finns det inget som heter ansvar eller konsekvenstänk, utan allt handlar om "jag","jag" och "jag" samt "mig", "mig".

Sedan försöker de alltid skjuta på målposten hela tiden och ljuger för att visa hur rätt de har. De snackar allt om att de är den "goda sidan", men det är tvärtom och största hycklarna som finns.
Citera
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Life sucks eller hur?
Tvärtom, jag har gjort likadant i samma situation. Nåt putativt nödvärn är det dock inte frågan om här, eftersom faran är verklig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
https://x.com/nicksortor/status/2009683575298211979
case closed
Hon snuddade honom i 3 km/h, fanns ingen fara. Bilen hade ju dessutom redan passerat när skjutandet startar. Han ville skjuta.
Citera
2026-01-09, 19:49
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Är du också blind?? Hon försöker ju styra förbi honom.

Här har du bodycam från agenten själv.

https://x.com/robbystarbuck/status/2009682748563481061
Citera
2026-01-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Detta mot bevisar följande påstående och argument:

1. Hon visste inte vilka det var.
  2. Att hon inte såg honom.
  3. Att han hade tid att göra något åt saken.
  4. Att hon inte följde efter ICE medvetet.
  5. Att hon var rädd för sitt liv.

Han kommer blir friad i rätten tror jag.
Ja, de där minerna är svår att ta miste på faktiskt. Glad och hånfull, kappast rädd.

Tror dock inte hon fattar att hon håller på och köra över agenten, hon tänker helt enkelt dra därifrån och utgår kallt från att agenten kommer hoppa åt sidan. Noll konsekvenstänk.

Så jävla meningslöst.
Citera
2026-01-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Vad spelar det för roll? ICE-agenten med pistolen....ser han det?

Om han inte står och dagdrömmer om att avrätta folk så borde han se det. Det var tydligt från axelhöjd och då bör det vara ännu tydligare från ögonhöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in