2026-01-09, 19:10
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phucko
Är det någon, vars "kompis" råkat ut för att åka fast med en påse vitt pulver och kan göra en kvalificerad gissning på hur lång tid det kan ta innan besked kan ges om innehållet?
Vore även intressant om när det kan tänkas komma svar på urinprovet (och eventuella blodprov) som togs.

Jo faktiskt jag själv och inte en ”kompis”…..
Körde firmans lilla paketbil och blev stoppad för körkorts & blåskontroll.
En ung stridig aspirant tyckte jag såg påverkad ut o började rota i handskfacket.
Ut ramlar flera små ziplockpåsar med vitt pulver…..
Blev medtagen för blod/urinprov och körkortet omhändertogs på stationen.
1 mån till analysen klar och meddelande om att hämta ut körkortet på posten.
Bakpulver, salt, florsocker, citronsyra o lite annat visade analysresultatet.

Nå det hör till saken jag körde bud & paketbilen för en liten blomsterhandel.
Vanligt man blandar egen blomnäring till blombuketter & häller i små zip påsar.
Vet ni hur svindyrt det är köpa in färdiga små påsar med logga hos grossister!?
Citera
2026-01-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Det får hon nog tyvärr göra snart. Tråkigt att en SDare åker dit. Men sånt finns ju i alla partier. Väldigt sällan ändå att SD har dessa problem. Vanligare i S och i vänstern.

Bullshit, visa källa på det då. SD klarar sig alltid, det fodras väl massmord för att ni ska åka dit.
Citera
2026-01-09, 19:25
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Men hon är ju kvinna, och då är det alltid jävligt synd om dem.va fan de än har gjort.

Om det är ett borgarsvin så är identitetspolitik och feminazism helt ok, enligt borgarsvin...
SD brukar i regel bara prata om "vänsterfeminism" och helt blunda för bossbitches och högerfeminism.
De hycklar på det sättet.
Citera
2026-01-09, 19:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaratePecken
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen

Snabbtest indikerar narkotika.

Hmm…!?
Polisen kan bara snabbtesta substanser, inte om en person har narkotika i kroppen.
Enligt tidigare uppgift hade snabbtest av substansen inte kunnat påvisa VAD det var.
Därför skickades substansen på analys till NFC, sen ska även blod/urinprov analyseras.
Senast redigerad av lillen-68 2026-01-09 kl. 19:33.
Citera
2026-01-09, 19:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hon bluffar, aldrig att du hinner se en råtta och väjer för den rakt ner i diket.

Nej, och dessutom när hon är 55 år. Då är synen inte vad den än gång var. Det är bara nåt som henens drogade hjärna kläckte ur sig som ursäkt.

Om jag var polis skulle jag få bita mig i tungan för att inte skratta åt henne. Det är ett så himla bissart svar. Varför inte klämma till med vildsvin istället?

Hennes förklaring säger ju nåt om hur seg hennes hjärna var.
Citera
2026-01-09, 19:32
Medlem
Är det inte märkligt att hon hävdar att hon inte har kännedom om några beslagtagna påsar?

Tids nog får vi ju veta hur det ligger till
Citera
2026-01-09, 19:38
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Katja var ett modenamn på 70-talet. Jag minns att namnet fanns i barn- och ungdomsböcker på den tiden.

Hon kommer från Övertorneå precis på gränsen till Finland. Man bara går eller kör över bron, så är man i Finland.

Så det är inte helt otroligt att hon är en mix av finsk och svensk om hennes släkt är därifrån och inte nyinflyttade då hon föddes. Eventuellt också same, men inget som lyser igenom i ansiktsdragen.
Bara kasta ut henne till Finnarna i så fall, likadant med sonen. SD måste visa att de menar allvar och Katja har verkligen visat på bristande vandel.
Citera
2026-01-09, 19:40
Medlem
loooser123s avatar
Kan vi snälla släppa tanken om alkohol i blodet? Det finns inga som helst tecken på att det varit alkohol i blodet.

Någon person på en tidning har skrivit "grovt rattfylleri" men det betyder inte att alkohol är inblandat. Hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
2026-01-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?
En rad sanningar kör ej påverkad av alkohol alt. Narkotika .
Använd ej knark olagligt . Kombinera dessa 2 aldrig aldrig aldrig.
Denna poliskvinna kan ha varit med om något riktigt hemskt som fick henne att vackla men åklagaren går enbart på det är brottsligt ett skallkrav. Om denna riksdagskvinna får presspöveln på sig det får vi se.
Hon är polis då ja då vet jag ej vad man skall säga öh öh återkommer
Citera
2026-01-09, 19:42
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockymisfit
Man brukar ta två blodprov vid två olika tillfällen. Baserat på hur förbränningen av alkohol har skett under denna tid, kan man dra vissa slutsatser om när alkoholen inmundigades.
Det är ett gammalt fall, försöker hitta tråden, om jag inte helt missminner mig så var föraren advokat eller liknande. Testerna har med all sannolikhet förfinats efter detta, kan tom vara pga detta fallet.
Citera
2026-01-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hmm…!?
Polisen kan bara snabbtesta substanser, inte om en person har narkotika i kroppen.
Snabbtest på urin görs konstant. Det finns alltså snabbtest på urin och på substans.
Citera
2026-01-09, 19:43
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Kan vi snälla släppa tanken om alkohol i blodet? Det finns inga som helst tecken på att det varit alkohol i blodet.

Någon person på en tidning har skrivit "grovt rattfylleri" men det betyder inte att alkohol är inblandat. Hur svårt ska det vara att förstå?
Alla vet väl nu att det var drograttfylla. Rattfylla är inte alltid alkohol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in