2026-01-09, 00:54
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Hon ser iaf påverkad ut, udda beteende minst sagt.

Hur ser hon ut/agerar i vanliga fall?

Tycker hon ser obekväm och nervös ut. Och osympatisk.
Med tanke på att "man" inte hört talas om henne innan denna soppan är hon väl ingen frontfigur direkt.
Om man inte är naturbegåvad framför kamera/bakom mikrofon så tar det ett bra tag att vänja sig och bli bra på det.
Visst verkar hon lite stirrig.. men PÅTÄND? Njaa.., kanske om man aldrig interagerat med någon som varit helt tweakad i verkligheten så kanske.

Ser mer ut som en dubbel-espresso och bristande mediaträning i mina ögon..
Citera
2026-01-09, 00:58
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Topsade man inte på Riksdagens toaletter för nåt år sen och fick massa träffar på kokain?

Det är nog flera i kammaren som "inte har rent mjöl i påsen".

Edit: Hälften av Sverige riksdagspartier hade spår av kokain på sina toaletter

Rester av kokain har hittats på toaletter på kontor som tillhör Sverigedemokraterna, Liberalerna, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet.
https://www.sverigesradio.se/artikel/halften-av-sverige-riksdagspartier-hade-spar-av-kokain-pa-sina-toaletter

Kokain och politiker går hand i hand. Personlighetstypen som gör politisk karriär tror jag i många fall är väldigt benägen att _verkligen_ digga discopulver.
Citera
2026-01-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Har fettot Jimmie lagt någon kommentar än?

Han har väl inte varit på jobbet sen valet?

Tror han har jobbat max 50 timmar totalt sen högern vann valet 2022.
Han har varit inne och höjt sin lön och strypt a-kassan och höjt pensionsåldern, det är väl så mycket han orkat med.

Stolpskottet som kör rattfull med kokain i bilen sitter i justitieutskottet.

Va är det dom säger?
Välj en clown, förvänta dig cirkus.

SD vid makten har visat detta.
Inget av deras löften har infriats, tvärtemot är det värre än nånsin, även där.
Citera
2026-01-09, 01:51
Avstängd
AskMeAboutJesuss avatar
Hon närmade sig en trafikkontroll, gjorde en kraftig manöver (viltolyckan), blev stoppad, fick blåsa, blev kroppsvisiterad, hade några gram vitt pulver på sig, fråntogs körkortet, togs till polisstation för urinprov och test med bevisapparat och hon hoppas på att bli fri från alla anklagelser.

”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta.”

Detta kan bli en långdragen affär...
Citera
2026-01-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt polisen tog de henne vid nån slags trafikkontroll. Jag förmodar att det är en sån där blåstest som man får göra i bilen. Man tog också hennes körkort och hittade en påse med vitt pulver.

Enligt henne själv väjde hon för vilt och blev sen tagen till polisstationen för att blåsa. Hon blåste noll enligt henne själv. Hon nämnde inget om körkortet eller påsen trots att hon visste att det skrevs om det.

Hon förlorade ju körkortet samma kväll. Ändå är hon helt chockad idag över att vara misstänkt för grovt rattfylleri . Hon ger inte heller en egen förklaring till varför körkortet rykte.

Jag använde inte narkotika och dricker inte alkohol. Jag skulle yla och skrika om jag blåser noll och har en påse bordssalt på mig, men ändå blir misstänkt för grov rattfylla och narkotikabrott. Men hon nämner varken körkortet eller påsen till TT. Inte ett ljud om det.

Det är inte trovärdigt.

Nog är det säkert något lurt med det där. Kanske att hon smet från viltolyckan med en skadad bil? Hon visste att hon var påverkad och vågade således inte tillkalla polis som man ska göra. Polis blir misstänksam när hon färdas i en skadad bil och stoppar henne. Sedan börjar cirkusen.

Nåja, tids nog kommer besked.
Citera
2026-01-09, 02:46
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
Hon hade över en promille i alkotestet ! Hon är hel rökt som politiker och polis
Det är hittills inte välbelagt att hon hade det. Enligt henne själv så blåste hon noll. Enligt åklagare så är en icke namngiven riksdagsledamot misstänkt för grovt rattfylleri. För att vara säkra på någonting alls får vi nog avvakta.
Citera
2026-01-09, 03:04
Avstängd
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är hittills inte välbelagt att hon hade det. Enligt henne själv så blåste hon noll. Enligt åklagare så är en icke namngiven riksdagsledamot misstänkt för grovt rattfylleri. För att vara säkra på någonting alls får vi nog avvakta.
Enligt myndigheterna är hon misstänkt för grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott. Hon har själv gått ut med att det gäller henne även om hon anser att uppgifter stämmer illa. Och hennes körkort har dragits in pga misstänke om rattfylleri.
Citera
2026-01-09, 03:09
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Enligt myndigheterna är hon misstänkt för grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott. Hon har själv gått ut med att det gäller henne även om hon anser att uppgifter stämmer illa. Och hennes körkort har dragits in pga misstänke om rattfylleri.
2 Lögner är imponerande i en så kort post.

1. Myndigheterna har bara sagt att en icke namngiven riksdagsledamot är misstänkt för grovt rattfylleri och narkotikabrott, inte att det gäller henne specifikt.
2. Hon har inte själv gått ut med att detta gäller henne utan har beskrivit vad som hände henne den 28:e December vilket verkar vara en helt annan incident, och uttryckt förvåning över vad Aftonbladet publicerar.

Även om det är logiskt att anta att allt det här gäller henne så stämmer det inte att både myndigheter och hon själv konfirmerat att det är henne det gäller.
Senast redigerad av Emma18 2026-01-09 kl. 03:14.
Citera
2026-01-09, 03:17
Medlem
Är det någon, vars "kompis" råkat ut för att åka fast med en påse vitt pulver och kan göra en kvalificerad gissning på hur lång tid det kan ta innan besked kan ges om innehållet?
Vore även intressant om när det kan tänkas komma svar på urinprovet (och eventuella blodprov) som togs.
Citera
2026-01-09, 03:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

1. Myndigheterna har bara sagt att en icke namngiven riksdagsledamot är misstänkt för grovt rattfylleri och narkotikabrott, inte att det gäller henne specifikt.
2. Hon har inte själv gått ut med att detta gäller henne utan har beskrivit vad som hände henne den 28:e December vilket verkar vara en helt annan incident, och uttryckt förvåning över vad Aftonbladet publicerar.

Även om det är logiskt att anta att allt det här gäller henne så stämmer det inte att både myndigheter och hon själv konfirmerat att det är henne det gäller.

Citat:

1) Överåklagaren har sagt att en tjänstledig polis som är riksdagsledamot är misstänkt för grovt rattfylleri och narkotikabrott. Väldigt specifik beskrivning av yrke som bara ett fåtal har i riksdagen.
2) Hon har själv gått ut och sagt att hon blivit tagen till polistationen.
3) Hon förlorade körkortet i samband med det enligt Transportstyrelsen. Varför gjorde hon det om allt var frid och fröjd enligt henne?

Det är lite för många detaljer som stämmer.

Citat:
Anders Jakobsson, överåklagare och kammarchef på särskilda åklagarkammaren säger till DN att de har ett ärende med en tjänstledig polis som är riksdagsledamot.

– Det handlar om grovt rattfylleri och ringa narkotikabrott, säger han.

– Vi har tagit en liten påse i beslag. Det är en beslagspåse med vitt pulver i. Men vad det är i den vet inte jag eftersom den ska skickas på analys, säger han.

https://www.dn.se/sverige/riksdagsledamot-for-sd-gripen-for-rattfylla/
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2026-01-09 kl. 03:42.
Citera
2026-01-09, 03:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phucko
Är det någon, vars "kompis" råkat ut för att åka fast med en påse vitt pulver och kan göra en kvalificerad gissning på hur lång tid det kan ta innan besked kan ges om innehållet?
Vore även intressant om när det kan tänkas komma svar på urinprovet (och eventuella blodprov) som togs.

Nånstans i tråden har man nämnt 15 januari om jag inte minns fel. Men jag vet inte om det gäller alla prov.
Citera
2026-01-09, 03:46
Avslutad
Jag förlåter denna kvinna. Venezuelanskt näsgodis - inget denna kvinna hade någon kännedom om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in