2026-01-09, 11:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Transportstyrelsen drar alltid in det temporärt i väntan på utredning sen får man ett slutligt beslut.

Förvisso. Men vem blir fråntagen körkortet av polisen pga av en enkel viltolycka (som hon själv hävdar, men inte polisen) om hon enligt sig själv inte var påverkad?

Vad tror du kan vara orsaken till att polisen tog hennes körkort? Att hon var med om en viltolycka? Och varför nämner hon inte själv körkortet och påsen om hon är oskyldig? Säger att det begåtts ett fel.

Nåt stämmer inte med hennes berättelse.
Citera
2026-01-09, 11:44
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
......
- Varför behövde hon följa med in på en polisstation? Blåser gör man ju på plats och blir det inget utslag behöver man inte åka in till en station. Det gör man bara ifall det indikerar att man är onykter och det man då åker in för är för att ta blodprov som är mer pålitligt. Att åka in för att bara blåsa gör man inte.

- Polisen hävdar att de tagit både blodprov och urinprov. Ljuger de? Om inte, varför nämner hon inte detta och varför tror hon att hon behövde pissa och lämna blod?

- Och hur är det med påsen? Ljuger polisen om den också eller har man hittat den utan att berätta om detta för den misstänkte? Även denna väljer ju Katja att inte nämna.

Jag säger inte att hon är skyldig men konstigt är iaf hennes uttalande.

Hon påstod viltolycka och att det var skälet till besök på polisstationen. Gällande påsen vet jag inte om det är en uppgift från polisen, eller något som bara dykt upp i media.

Ser med spänning fram emot att dimman skingras i detta märkliga ärende.
Citera
2026-01-09, 11:45
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Transportstyrelsen drar alltid in det temporärt i väntan på utredning sen får man ett slutligt beslut.
Polisen plockade av henne körkortet redan ute vid vägkanten. Det gör de knappast utan anledning.
Citat:
Enligt Transportstyrelsen fick Nyberg sitt körkort indraget i mellandagarna.

”Jag kan bekräfta att personen fick sitt körkort omhändertaget den 28 december av polis i en vägkant” meddelar myndighetens registrator
.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sds-talesperson-i-polisfragor-misstankt-for-rattfylla
Citera
2026-01-09, 11:46
Medlem
Mr.RedHats avatar
Det var ju trist att stackars "demonstrationsälskande" Katja ryker. Frågan är vad hon ska göra nu? Hon lär inte kunna återgå som polis. Tur, är väl det.

Sen att hon - precis som alla andra riksdagsledamöter - fuskar med körersättningen genom att köpa en sommarstuga och folkbokföra sig där är en annan femma.

Hon lyckades på något vis vara allt jag föraktar med politiker, ungefär 0,89 om Mona Sahlin är en etta på en skala från noll till ett. Så att ni har något att jämföra med.

Hon vet vart dörren är. Hoppas hon åker i fängelse
Citera
2026-01-09, 11:47
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen

Snabbtest indikerar narkotika.
Citera
2026-01-09, 11:53
Medlem
Från Omni: https://omni.se/aklagaren-snabbtester-tyder-pa-att-nyberg-var-narkotikapaverkad/a/0pKnlg

Nyberg har sagt att hon inte känner igen sig i rapporteringen om det inträffade, och att hon varken var påverkad av alkohol eller narkotika vid händelsen. Hon uppger att hon kontrollerats av polis i samband med en viltolycka.
Överåklagare Anders Jakobsson delar dock inte bilden av förloppet.
– Det var ingen viltolycka. Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat, säger han till Aftonbladet.
Senast redigerad av Sormadol 2026-01-09 kl. 11:58.
Citera
2026-01-09, 11:53
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förvisso. Men vem blir fråntagen körkortet av polisen pga av en enkel viltolycka (som hon själv hävdar, men inte polisen) om hon enligt sig själv inte var påverkad?

Vad tror du kan vara orsaken till att polisen tog hennes körkort? Att hon var med om en viltolycka? Och varför nämner hon inte själv körkortet och påsen om hon är oskyldig? Säger att det begåtts ett fel.

Nåt stämmer inte med hennes berättelse.
Polisens utredare tror att hon kört på ett mindre djur tex en råtta. Inga viltspår på plats ingen jägare kallad för eftersök.

Jag tror att hon somnat bakom ratten och kört av vägen.
Citera
2026-01-09, 11:54
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaratePecken
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen

Snabbtest indikerar narkotika.

"När polisen kom till platsen fattade de misstankar om rattfylla och narkotikapåverkan. Polisens alkomätare ska däremot inte gett utslag."

Källa AB
Citera
2026-01-09, 11:55
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Jag har varit på samma fester som henne vid flera tillfällen. Det är ett hårt partajande gäng, fler av dem från partiet men även andra. Men så är det rimligen på andra håll också. Klart att olämpligheten har diskuterats, eller vad som skulle hända om bilder eller filmer läggs upp. Det är dock upp till andra, det är vuxna människor allihop som får ta ansvar för sig själva enigt mig. Hade jag eller någon av mina närmsta varit med när det skall köras bil (eller båt) vid ett sådant tillfälle så hade man självklart försökt stoppa det eller ringt 112.

Sorry men du är en anonym användare och vem som helst kan hävda/skriva det du skriver.

Dessutom ser jag i flera andra trådar att du "känner BO" här, har en bästis som bor i samma trappuppgång som BO i en annan tråd.

Tror bara du vill ha uppmärksamhet helt ärligt, men kan ha fel. Men man ska aldrig ta sånt här för sanning på ett anonymt forum - särskilt inte när det handlar om politiker.
Citera
2026-01-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Jag har varit på samma fester som henne vid flera tillfällen. Det är ett hårt partajande gäng, fler av dem från partiet men även andra. Men så är det rimligen på andra håll också. Klart att olämpligheten har diskuterats, eller vad som skulle hända om bilder eller filmer läggs upp. Det är dock upp till andra, det är vuxna människor allihop som får ta ansvar för sig själva enigt mig. Hade jag eller någon av mina närmsta varit med när det skall köras bil (eller båt) vid ett sådant tillfälle så hade man självklart försökt stoppa det eller ringt 112.

Hon är ju så gammal, Varför detta hårda festande?

Nån relation med man som gått fel?
Citera
2026-01-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ang det "fetade", du har fel för man kan visst få följa med in till stationen för att blåsa (igen).

(Sen tar jag inte hennes story i försvar utan det var bara ovan jag ville nämna.)
Om du med "igen" menar att man följer med för att blåsa i en mer pålitlig maskin så kanske du har rätt, så bra koll har jag inte. Men grejen är ju den att man alltid blåser på plats när något har hänt och ger detta blås inget utslag finns ju ingen orsak att ta med en person in för att blåsa igen eller ta blodprov.

Så det jag menar är att hennes historia är svår att tro eftersom hon då hon ju följt med in på en station, rimligtvis borde blåst positivt på platsen för olyckan.
Citera
2026-01-09, 12:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
SENASTE NYTT

Snabbtest på plats visar narkotikapåverkan. Men snabbtesterna tolkar jag det som är inte 100% säkra. Därför görs en djupare analys. Likaså analyseras pulvret i påsen så klart.

Så Katja visste att snabbtester visade det och hon visste också att hon förlorat körkortet vid vägkanten. Ändå spelat hon förvånad över ståhejet i media. Som att hon inte alls förstod vad det handlade om. Men var hon hög, så är det ju inget konstigt med suddig minnesbild.

Citat:
Proverna togs på polisstationen. Enligt Jakobsson indikerade snabbtesterna på narkotikapåverkan.
– Ger snabbtesterna utslag, då skickas det till djupare analys. Snabbtesterna är inget bevis för att man har gjort på det ena eller det andra sättet, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Hon väjde inte för nåt stort vilt utan för en råtta o dyl. Väja för en råtta?

Citat:
Enligt Nyberg ska upprinnelsen till historien vara en viltolycka. Åklagare Anders Jakobsson, chef för särskilda åklagarkammaren, menar att det inte helt överensstämmer med polisens bild.
– Det var ingen viltolycka. Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat, säger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in