2026-01-09, 17:54
Avstängd
https://youtu.be/IatOXth4oXc?si=x3wRSf4Nz4Jvwk8u

Hon skulle gripas och ICE ville ta bort fordonet men häxan ville smita och FAFO
Citera
2026-01-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kan ändra riktning på en pistol på en bråkdels sekund, men en bil har stor svängradie. Den hoppar inte bara plötsligt en halvmeter åt sidan och kör på dig. Kommer en bil mot dig i full fart på tio meters håll kanske föraren kan svänga och köra på dig, men inte i ett läge som detta.

Det riskerade alltså inte att hända något, alltså inget nödvärn.
Som jag förstår den amerikanska nödvärnsrätten så utgår den från ett subjektivt perspektiv. Uppfattade han som sköt att bilen kom emot honom och var det en rimlig uppfattning? Svaret på den frågan kan ofta vara ja även om det rent objektivt gick att tolka situationen annorlunda. Sedan brukar resonemanget vara att det tar någon sekund att börja skjuta efter att man bestämt sig för att skjuta, vilket gör att poliser ofta blir friade trots att de skjuter först när bilen kommit upp jämsides.

Hade det här fallet inte varit politiskt infekterat så tror jag det hade varit ett av många liknande där polismannen blir friad, men nu är det definitivt politiskt infekterat vilket gör det lite mer oförutsägbart. Men för den som vill veta är det bara att avvakta och låta rättvisan ha sin gång.
Citera
2026-01-09, 17:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Det är för att du är korkad. Du har sett en film taget snett bakifrån sidan på bilen där du ser framhjulens position. När skotten faller står ICE-agenten framför bilen och ser inte framhjulen, och bilens motor varvar högt. Är du så korkad att du inte fattar att det är en potentiellt dödlig situation för honom? Ska han skicka ett brev och vänta på svar om vad kärringen hade för avsikt med det hela?

Haha, ännu en lallande idiot! Varför ställer han sig FRAMFÖR bilen om han nyligen också varit med om att bli skadad i en liknande händelse - är han månne en lika stupid människa som dig? En amöba förstår att man inte utsätter sig för en slik fara. Om han nu inte såg däcken så borde han sett in genom frontrutan att hon vred ratten bort från dräparen... Så länge inte bödeln var invalidiserad så var det bara för honom att kliva undan, vilket denne också gjorde - han hann dessutom avlossa tre skott, så det var väl viktigare än att sätta sig själv i säkerhet...?
Citera
2026-01-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Ja exakt här är det stora felet hon gjorde, först backa lite sedan framåt, agenter framför o bakom.
Agenterna var mycket nära bilen, självklart körde hon avsiktligt ihop att dom skulle flytta på sig. en agent tog i dörrhandtaget, så nära var dom.

Hon gjorde precis vad hon behövde göra om hon skulle ta en högersväng och köra därifrån. Hennes intentioner är uppenbara genom hela klippet. Set är också uppenbart att IS-trupperna skjuter för att hindra henne från att fly och inte i nödvärn.
Citera
2026-01-09, 18:07
Avstängd
Blir bra mer sjukt, NY post skriver hon var ICE watch warrior, dvs hon var tränad att köra trots att en agent stoppa henne o andra filmar vad hon gör, samt hon uppmana sina barn o jobba som extravakter när man ser ICE folk, blåsa i visselpipor osv, snacka sjuka människor.

Man förstår mer o mer varför hon blev skjuten, hon är en inhemsk terrorist allt pekar dit.
Citera
2026-01-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Männsiska. Måste vara helt sjuk i huvudet. Tre barn och kör runt med sin bil för att stoppa vanliga myndighetsarbetare från att göra sitt jobb. Försöker även använda bilen som ett vapen. Hur kan man vara i den åldern och fortfarrande så puckad? Har hon en historik av psykiskt ohälsa kan man undra. Tre barn… sjukt att bete sig så. Måste vara någon mognads utvecklingsstörning.

Hon använder inte bilen som ett vapen. Hon använder det som ett vanligt fordon och försöker ta sig därifrån.

Vissa i USA har ryggrad nog att protestera mot allt som sker med militärer i storstäderna och IS-patruller som går dörr till dörr och trakasserar invånarna. Du förväxlar psykisk sjukdom med att inte vara en liten undergiven cuck.
Citera
2026-01-09, 18:10
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så alla som rullar med sin bil mot ICE kan förvänta sig att bli ihjälskjutna, och du hejar på.

Det beror ju på hur de gör det, tänker jag.

Exempel:

1. Bil rullar i normal och minskande hastighet mot ICE-kontrollpunkt. Bil stannar i laga ordning på tjänstemans tecken. Förare vevar ner rutan och svarar lugnt och städat på tjänstemäns frågor.

2. Bil kör fort in mot ICE-kontrollpunkt. Förare beter sig upprört och irrationellt, mycket ilska och svordomar. Bilen börjar rulla under tiden tjänstemän försöker ställa frågor till föraren. Föraren försöker köra ifrån platsen utan tecken från tjänsteman.

I exempel 1, nej. I exempel 2 kan det däremot vara berättigat.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag vet att det inte är så och man undrar över dina bevekelsegrunder när du skriver sånt trams från din grotta.

Så du vet också om att den aktuella tjänstemannen med väldigt stor sannolikhet, och med rätta, frias från att ha gjort fel här? Vad bra, då känner jag mig klar med den här diskussionen. Döm om min förvåning när till och med du kunde ta till dig objektiv och rimlig information.
Citera
2026-01-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Och inget kommer ske heller...tyvärr för dig

Åklagaren har noll på honom... du vet det i ditt hippie hjärta

Håller med om att inget kommer att hända. Mandarin-Maos knähund ser till det.
Citera
2026-01-09, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Hade det här fallet inte varit politiskt infekterat så tror jag det hade varit ett av många liknande där polismannen blir friad, men nu är det definitivt politiskt infekterat vilket gör det lite mer oförutsägbart. Men för den som vill veta är det bara att avvakta och låta rättvisan ha sin gång.
I den mån man vill kalla det amerikanska systemet där poliser nästan alltid blir friade för rättvisa.
Citera
2026-01-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Då förstår jag inte varför du drar upp det i samband med polis som avrättar en aktivist.

Fy Fan, ni aktivister är verkligen det vidrigaste folk som finns. Ni tror ni kan göra vad som helst och bryta alla lagar som finns. Bara för att ni "känner för det". Fuck off!
Citera
2026-01-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Fy Fan, ni aktivister är verkligen det vidrigaste folk som finns. Ni tror ni kan göra vad som helst och bryta alla lagar som finns. Bara för att ni "känner för det". Fuck off!
Dont feed the troll
Citera
2026-01-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du talar för döva öron. Givetvis är man gravt frånkopplad från verkligheten om man tycker det är bra att denna mor sköts ihjäl. Men det kommer dessa mest extrema aldrig att förstå.

Rent sakligt:
1. Några ICE-agenter skriker till kvinnan i bilen att köra därifrån
2. Hon backar långsamt snett åt vänster för att komma ut
3. Hon vrider framhjulen åt höger för att köra därifrån
4. Börjar rulla iväg
5. Hon skjuts i huvudet med flera skott av en övertänd ICE-agent

Ja, det är även min uppfattning.

Utöver det har inte ICE juridiktion att ingripa mot amerikanska medborgare. Här en kvinna i sitt eget grannskap.

Men framförallt, att de skriker till henne att köra därifrån är givetvis vad som triggar att hon också kör därifrån. Det kan en apa förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in