2026-01-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Precis. Allt som rör detta fallet är så övertydligt det kan bli men det finns inget i världen som skulle kunna göra att dessa sektmongon bildade sig en annan uppfattning än Trumpadministrationens. De är vår tids Stalinister.

Nu när FBI har tagit över fallet så skulle jag bli förvånad om det ledde till nåt. Spelar ingen roll hur många och tydliga klipp som finns på händelsen.
Männsiska. Måste vara helt sjuk i huvudet. Tre barn och kör runt med sin bil för att stoppa vanliga myndighetsarbetare från att göra sitt jobb. Försöker även använda bilen som ett vapen. Hur kan man vara i den åldern och fortfarrande så puckad? Har hon en historik av psykiskt ohälsa kan man undra. Tre barn… sjukt att bete sig så. Måste vara någon mognads utvecklingsstörning.
Citera
2026-01-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, jag har inga bra förslag. Det var en fråga.

Så du har inga bra förslag själv. Ändå kritiserar du ICE?
Citera
2026-01-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Äsch, han hade ju kunnat klistra fast sig i vägen. Då hade hon säkert stannat.
De reglerna gäller bara om rollerna är ombytta, om en vänsternisse klistrar. De är fridlysta. Om en ICE-agent finns framför huven är det gasen i botten som gäller för de vänstertappade.
Citera
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
"Räddade hans liv"

japp.. å tack å lov tog slut på hennes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det var inte det jag frågade dig.

Men om du inte vill svara så kan vi ju titta på det nu aktuella fallet då.
Där det istället för en pistol-beväpnad man var en Honda Pilot-beväpnad galen kvinna.

Där Renee Goods Honda Pilot i en hastighet av i 10 km/h har ca 15 gånger så stor rörelseenergi
som 9 mm kulan från Jonathan Ross pistol.

Om hon inte avrättar dig först.
https://youtu.be/nc2_zyC4rQk?t=12

Och där den bilbeväpnade terroristen tog sitt bilvapen, backade det och sen avfyrade dödsmaskinen med den 15× större rörelseenergin än en 9mm kula (kulan som står för överlägset flest våldsamma dödsfall i USA varje år) åt höger, bort från IS-soldaterna.
Citera
Avstängd
Och inget kommer ske heller...tyvärr för dig

Åklagaren har noll på honom... du vet det i ditt hippie hjärta

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Meningslöst att gripa någon när de vet att de inte kommer få någon tillgång till utredningen.
Citera
2026-01-09, 17:14
Medlem
AntonAusTirolens avatar
Herr ICE tomte kan väl ha överreagerat en smula pga tidigare incident i ett snarlikt fall där han blev släpad efter en bil...

https://www.nbcnews.com/news/us-news/ice-officer-fatally-shot-minnesota-woman-was-dragged-car-june-immigrat-rcna252992
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Männsiska. Måste vara helt sjuk i huvudet. Tre barn och kör runt med sin bil för att stoppa vanliga myndighetsarbetare från att göra sitt jobb. Försöker även använda bilen som ett vapen. Hur kan man vara i den åldern och fortfarrande så puckad? Har hon en historik av psykiskt ohälsa kan man undra. Tre barn… sjukt att bete sig så. Måste vara någon mognads utvecklingsstörning.
Hennes tidigare man hade väl dött 2023, sedan blev hon tydligen en flata, låter som hon hade psykiska problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
De reglerna gäller bara om rollerna är ombytta, om en vänsternisse klistrar. De är fridlysta. Om en ICE-agent finns framför huven är det gasen i botten som gäller för de vänstertappade.

Absolut, och det är därför den modige ICE-snubben är död och kvinnan lever.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Där är vi inte överens.

Vilket ord?

Omständigheterna är ointressanta. Vad som kan hända en människokropp som hamnar framför en rullande SUV är det centrala.

Om du tror att den här ICE-agenten blir dömd, så är du nog ganska naiv.
Så alla som rullar med sin bil mot ICE kan förvänta sig att bli ihjälskjutna, och du hejar på.

Jag vet att det inte är så och man undrar över dina bevekelsegrunder när du skriver sånt trams från din grotta.
Citera
Medlem
Citat:
Vad har jag hävdat?

Menar du att de policys som jag refererar till inte existerar?

Menar du att din erfarenhet från arbetslivet är att alla chefer och kollegor alltid är kompetenta och gör sitt jobb?

Är du efterbliven?
Du din stackare har feltolkat regler om fordon. Det är därför det blir obegripligt för dig varför han inte anses ha gjort nåt fel. Då måste du hitta på att det är en FBI-konspiration bakom allt. Egentligen är det bara din lilla hjärna som inte hänger med.
Citera
2026-01-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så du har inga bra förslag själv. Ändå kritiserar du ICE?
Jag kritiserar en dåre som skjuter en soccer-mom.

Jag umgås med en hel del poliser/pensionerade poliser. En del av dem borde definitivt inte vara eller ha varit polis.

Stövelslickare har jag inte mycket till övers för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in