Citat:
Om man ska tro vad som skrivits i tidningarna så rör det sig inte ens om alkohol i det här fallet. I alla fall inte det jag läst men jag kan ha missat det. Det jag läste var att det genomfördes ett sållningsprov på plats. Det gav inte utslag på alkohol. Sen måste patrullen på plats ändå gjort bedömningen att hon var påverkad men då av narkotika. Därför till stationen/ sjukhus för urin och blod. Att det är rubricerat som grovt rattfylleri tyder på att hon kört av vägen och att man därför valt den rubriceringen. Det vill säga att hennes påverkan orsakat olyckan genom avkörning. Dock inte samma som att hon kommer dömas för grovt brott.
Till det har vi eget bruk samt innehav av normalgraden just nu.
Stämmer allt som skrivits i tidningen gissar jag att hon till slut döms för
Rattfylleri (ej grovt) påverkad av narkotika samt innehav normalgraden kokain.
Det blir dryga dagsböter.
Till det har vi eget bruk samt innehav av normalgraden just nu.
Stämmer allt som skrivits i tidningen gissar jag att hon till slut döms för
Rattfylleri (ej grovt) påverkad av narkotika samt innehav normalgraden kokain.
Det blir dryga dagsböter.
Jag skulle faktiskt titta på att du har helt rätt jag tror inte heller att hon kommer att dömas till fängelse.
Brotten som hon anklagas för är inte grova utan normal graden.
Samt enbart 2 gram.
Men att hon mister jobbet som polis är jag tämligen övertygad om.
SD partiet och uteslutning är jag mer osäker på.
Men att hon kommer att sitta kvar i stigsidedepartementet eller utskottet det tror jag inte hon kommer göra mer
Jag tror att hon får satsa på sin detektivbyrå på heltid. För inte ens bevakningsbranschen kan ta in henne för det finns ingen länsstyrelse som kommer ge henne någon form av godkännande.
Det blir häxa eller förlåt detektiv på heltid för henne efter domen har fallit.