2026-01-09, 17:35
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Om man ska tro vad som skrivits i tidningarna så rör det sig inte ens om alkohol i det här fallet. I alla fall inte det jag läst men jag kan ha missat det. Det jag läste var att det genomfördes ett sållningsprov på plats. Det gav inte utslag på alkohol. Sen måste patrullen på plats ändå gjort bedömningen att hon var påverkad men då av narkotika. Därför till stationen/ sjukhus för urin och blod. Att det är rubricerat som grovt rattfylleri tyder på att hon kört av vägen och att man därför valt den rubriceringen. Det vill säga att hennes påverkan orsakat olyckan genom avkörning. Dock inte samma som att hon kommer dömas för grovt brott.

Till det har vi eget bruk samt innehav av normalgraden just nu.

Stämmer allt som skrivits i tidningen gissar jag att hon till slut döms för

Rattfylleri (ej grovt) påverkad av narkotika samt innehav normalgraden kokain.

Det blir dryga dagsböter.

Jag skulle faktiskt titta på att du har helt rätt jag tror inte heller att hon kommer att dömas till fängelse.
Brotten som hon anklagas för är inte grova utan normal graden.
Samt enbart 2 gram.

Men att hon mister jobbet som polis är jag tämligen övertygad om.
SD partiet och uteslutning är jag mer osäker på.

Men att hon kommer att sitta kvar i stigsidedepartementet eller utskottet det tror jag inte hon kommer göra mer

Jag tror att hon får satsa på sin detektivbyrå på heltid. För inte ens bevakningsbranschen kan ta in henne för det finns ingen länsstyrelse som kommer ge henne någon form av godkännande.

Det blir häxa eller förlåt detektiv på heltid för henne efter domen har fallit.
Citera
2026-01-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Som säkert finns i alla andra fall man inte valt att gå ut med namn, ingen slump att just aftonbladet gör sådan bedömning för en SD:are.

Kanske det, även om det nog krävs lite bevis för att föra en sådan tes. Mer troligt så namnger man så ofta man känner att man har pressetiken och lagen bakom sig, eftersom man vet att namngivning driver försäljning av lösnummer och klick på webben.
Citera
2026-01-09, 17:36
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
I ett brottsfall ja, och i rättegången.

Men vi är inte i en sådan. Vi är i ett diskussionsforum. Och då kan man ju faktiskt nöja sig med en lägre bevisgrad än vad som gäller i rätten...
Och vilken nivå på lägre bevisgrad befinner du dig på. Är det den där man bara tror, antar och spekulerar.
Citera
2026-01-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Om man ska tro vad som skrivits i tidningarna så rör det sig inte ens om alkohol i det här fallet. I alla fall inte det jag läst men jag kan ha missat det. Det jag läste var att det genomfördes ett sållningsprov på plats. Det gav inte utslag på alkohol. Sen måste patrullen på plats ändå gjort bedömningen att hon var påverkad men då av narkotika. Därför till stationen/ sjukhus för urin och blod. Att det är rubricerat som grovt rattfylleri tyder på att hon kört av vägen och att man därför valt den rubriceringen. Det vill säga att hennes påverkan orsakat olyckan genom avkörning. Dock inte samma som att hon kommer dömas för grovt brott.

Till det har vi eget bruk samt innehav av normalgraden just nu.

Stämmer allt som skrivits i tidningen gissar jag att hon till slut döms för

Rattfylleri (ej grovt) påverkad av narkotika samt innehav normalgraden kokain.

Det blir dryga dagsböter.

De uppgifter jag läst rör det sig ju både om alkohol, drogpåverkan, och då också innehavet. Det är ju troligen alkoholen som orsakat olyckan i första taget.
Citera
2026-01-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Dina skalor på symptom betyder inte ett skit. Ska du få fram en exakt promillehalt krävs tester. Är detta så svårt att förstå.

Och om du använder ordet "tros", som Cantwell gör i sin artikel, så behövs det ingen exakt promillehalt. Är detta så svårt att förstå?
Citera
2026-01-09, 17:39
Medlem
Citat:
Jag har inte bevisat något alls. Jag litar bara på vad som skrivits, eftersom jag antar att man utgår från information man fått av polisen.

Och var du inte där får du ju det ganska svårt att bevisa något annat, eller hur?

Bra att du inser att du inte bevisat något men du kom med korkade tolkningar.
Citera
2026-01-09, 17:40
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Och du tror inte att Oisin Cantwell, med kring tre decennier i journalistyrket, möjligen har kontakter inom polisen som har uppgett detta? Som andra skriver här så räcker Stockholmspolisen som ett såll.
Jag vet inte, inte du heller. Förövrigt kan jag inte komma på nån ärlig journalist faktiskt.
Citera
2026-01-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
De flesta journalisterna är vänster och miljöpartister och de granskar tyvärr inte sina egna på samma sätt. Det borde du veta.

Dina beviskrav är faktiskt absurda då du inte kunnat bevisa något själv. Jag förstår inte riktigt vad du vill att jag skall bevisa, Du har nog inte tänkt igenom det.

Det finns säkert en vridning mot vänstern bland journalister, men det finns ju likväl hundratals journalister som är mer eller mindre öppna med att man har högeråsikter, eller som arbetar för tidningar som lutar åt höger eller är öppna med att man är propagandaorkan (exempelvis Riks). Inget förhindrar ju dessa journalister från att gräva fram lite skit, eller hur?

Klart jag inte kan bevisa något själv. Jag var ju inte där. Var du det?
Citera
2026-01-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Titta! Nu kommer de som förnekar att Sd är krimpartiet AKA partiet som har mest kriminella domar bland politiker. Vi alla skrattar åt er dumma Sdkultister X)

Det är bara extrema vänsterextremister och indoktrinerade sossar som tänker som du gör.
Citera
2026-01-09, 17:42
Medlem
Twitterturkens avatar
Att LeoVegas Åkesson håller tyst om detta säger ju allt om vad partiet förvandlats till på senare år.
Begår du grova brott är du välkommen i partiet, men säger du ordet "neger" eller liknande så ryker du direkt.
Citera
2026-01-09, 17:42
Medlem
Citat:
De uppgifter jag läst rör det sig ju både om alkohol, drogpåverkan, och då också innehavet. Det är ju troligen alkoholen som orsakat olyckan i första taget.
Och om nu blodprovet visar över 1 promille samt kokain så döms hon för grovt rattfylleri. Samt innehav av normalgraden för kokainet om det nu var kokain och över 0,6 g.

Men jag kan garantera att ingen på plats skrivit i avrapporteringen att hon har en promille på över 1 promille när man inte vet det. Sen vad som sagts och läckt till media är en annan sak. Men i nuläget vet ingen resultatet eftersom det inte finns någon analys.

Hon ska absolut bli av med polisjobbet i så fall.
Citera
2026-01-09, 17:43
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men ditt jävla mongo det är ingen som hävdat nåt annat.
Tack för vänligheten. Varför tar du upp då hur många hundratals gånger du har varit över 1 promille. Totalt meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in