2026-01-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Och vilken nivå på lägre bevisgrad befinner du dig på. Är det den där man bara tror, antar och spekulerar.

Med tanke på att Cantwell aldrig hade tillåtits skriva på detta sätt om han inte haft goda grunder för det är vi nog rätt långt från bara antaganden och spekulationer i det här fallet.
Citera
2026-01-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag vet inte, inte du heller. Förövrigt kan jag inte komma på nån ärlig journalist faktiskt.

Ingen vet, men alla som har en basal uppfattning om hur brottsrapportering går till kan ju med rätt stor säkerhet säga att alla framgångsrika brottsjournalister naturligtvis har kontakter inom polisen.
Citera
2026-01-09, 17:45
Medlem
Kan poliser utföra blodprov eller måste det tas av medicinskt utbildad personal verkar ju som proverna togs på polisstationen?
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han borde verkligen gå ut och kommentera fallet, då detta är en högt uppsatt partimedlem o riksdagsledamot.
Det räcker väl att partiet gör det? Det har de gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Bra att du inser att du inte bevisat något men du kom med korkade tolkningar.

Jag har aldrig påstått att jag har bevisat något. Som sagt, för miljonte gången, jag var ju inte där.
Citera
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cockymisfit
Det kan möjligen bero på att han åtalades 2012 och 2015, dvs. som tidigast 8 år efter att han redan hade lämnat sina politiska uppdrag.
2004 satt han i alla fall i EU parlamentetet. Att han inte åtalats fler gånger berodde på hans teknik att alltid ha ett mjölkpaket med vin som han snabbt hällde i sig vid alla de tillfällen han körde i diket på fyllan. Han fick väl sitt namn kopplat till eftersupning som typ ett nyord?
Denna Katja har kanske lärt sig av Gahrton och kan säkert ha bra förklaringar till kokainet.
Det finns gott om personer som påträffats med kokain som kommit undan. Hon har garanterat koll på sånt. Även om hennes fingrar finns på påsen så finns det alternativa förklaringar..

Jag är inte 100 på att hon åker dit även om jag är hyfsat säker på att hon är skyldig...
Citera
2026-01-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Kan poliser utföra blodprov eller måste det tas av medicinskt utbildad personal verkar ju som proverna togs på polisstationen?
Görs alltid av SSK på vårdcentral eller sjukhus beroende på tid på dygnet. Inte ens polis med utbildning gör det själv.
Citera
2026-01-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Och om nu blodprovet visar över 1 promille samt kokain så döms hon för grovt rattfylleri. Samt innehav av normalgraden för kokainet om det nu var kokain och över 0,6 g.

Men jag kan garantera att ingen på plats skrivit i avrapporteringen att hon har en promille på över 1 promille när man inte vet det. Sen vad som sagts och läckt till media är en annan sak. Men i nuläget vet ingen resultatet eftersom det inte finns någon analys.

Hon ska absolut bli av med polisjobbet i så fall.

Om man inte avrapporterar på detta sätt så har troligen uppgiften lämnats på annat sätt, ja.

Jag hoppas att hon gör det rätta och avgår självmant.
Citera
2026-01-09, 17:47
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Och om du använder ordet "tros", som Cantwell gör i sin artikel, så behövs det ingen exakt promillehalt. Är detta så svårt att förstå?
Cuntwell är ingen dumskalle,. Han vet att siffran 1+ kommer fastna i folks huvud. Annars hade han som "seriös" journalist väntat in det färdiga resultatet.
Citera
2026-01-09, 17:50
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Med tanke på att Cantwell aldrig hade tillåtits skriva på detta sätt om han inte haft goda grunder för det är vi nog rätt långt från bara antaganden och spekulationer i det här fallet.
Nej det är precis där vi är ingen i den här tråden har skrivit något annat än antaganden och spekulationer. Helt naturligt eftersom ingen faktiskt vet nåt konkret.
Citera
2026-01-09, 17:50
Avslutad
SD är så jävla osmidiga så det finns inte. Just en polis också. Haha!
Citera
2026-01-09, 17:51
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ingen vet, men alla som har en basal uppfattning om hur brottsrapportering går till kan ju med rätt stor säkerhet säga att alla framgångsrika brottsjournalister naturligtvis har kontakter inom polisen.
Om det kan vi vara helt överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in