2026-01-09, 17:01
Medlem
Bilderberg78s avatar
Som jag beskrev åven så kan man bli så fucked up på kokain f.fl droger att du inte ens inser att du är berusad att de två flaskor sprit du kanske druckit set senaste dygnet.

Ni som aldrig knarkat, håll fäfr.....

Vi kan även gå in på att röka crack, jag kan påstå att jag varit så väck att jag oftast trott att jag varit helt nycker. Ungefär som den den ADHD-medicin jag just nu får. Man blir en idiot tillsammans med alkohol....
Senast redigerad av Bilderberg78 2026-01-09 kl. 17:24.
Citera
2026-01-09, 17:02
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Men för i helvete , du spyr ut så mycket antaganden och skit, tröttnar du inte på dig själv. Ingen kommer byta parti bara för att du spammar här.

En polis kan självklart inte bedömma promillehalten hos en person bara av att titta på den.

På de flesta normala människor syns det om man har över 1 promille vilket är gränsen för grov rattfylla.
Citera
2026-01-09, 17:05
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Tur då att de inte bara har tittat på henne, utan också lyssnat, luktat, och troligen fört ett samtal med människan. Till och med en lekman kan göra en uppskattning så länge hen känner till de tecken som gäller för varje berusningsgrad. Stort sett allting över 0,8 promille är observerbart för andra personer än den berusade.
En yngling som druckit en vinare och ligger redlös, och en 45 årig raggare som tryckt en sjuttis men står upp och för sig. Med dina observationer vem har mest promille i blodet.
Citera
2026-01-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Vad en enda politiker i SD gör saknar bevisbörda. Tyvärr tänker sossarna och vänstern så. Trots allt är vänstern alltid värst.

Och varför får miljöpartiets politiker hålla på med humbug helt öppet. Då ligger hela skulden på partiet. Men det fattar inte vänstern.

Du får gärna ge exempel på när det saknas bevisbörda, eller när den varit annorlunda för SD-politiker. I det här fallet verkar det ju ha funnits polis på plats, det vill säga gott om trovärdiga vittnen.
Citera
2026-01-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Påsen hittades när hon kroppsvisiterades på station och snabbtest visade drogpåverkan, därför det skickades in för ordentlig provtagning. Jag vet att högern gärna ser sina politiker som helgon men håll dig till fakta åtminstone.

Höger har en annan betydelse idag. Det är inte en ekonomisk höger som jag tillhör.

Väldigt vad provtagningen tar tid.
Citera
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
På de flesta normala människor syns det om man har över 1 promille vilket är gränsen för grov rattfylla.
Nej det är omöjligt att "se" promillehalten hos en människa. För det krävs det tester.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Hade du samma åsikter när hon från sossarna åkte dit?

Detta är väl väldigt extraordinärt då hon har varit polis, sitter i justitieutskottet och tillhör ordning och reda partiet. Hade det varit gamla SD Nasse Conny från Perstorp(som gillar raggarbilar och öl och var småkriminell i tonåren) som fick sin rikdagsplats för SD inte hade tillräckligt med folk att fylla upp med, som åkte bil för tidigt efter fylleslag så är det väl en grej. Här har vi ju en polis till råga på allt.

Sådant händer i alla partier. Knappast bara i SD.. Det är en självklarhet som du tydligen försöker ifrågasätta.

Vänstern är dock värst om man tar med allt. Vänstern är alltid värst.
Citera
2026-01-09, 17:10
Medlem
Citat:
Du får gärna ge exempel på när det saknas bevisbörda, eller när den varit annorlunda för SD-politiker. I det här fallet verkar det ju ha funnits polis på plats, det vill säga gott om trovärdiga vittnen.

Nu kommer diu med typiskt korkade tolkningar igen. Anser du att du bevisat något?
Citera
2026-01-09, 17:11
Medlem
Citat:
En yngling som druckit en vinare och ligger redlös, och en 45 årig raggare som tryckt en sjuttis men står upp och för sig. Med dina observationer vem har mest promille i blodet.

Fast nu är det varken en yngling eller en raggare som det handlar om. För de flesta människor går det utmärkt att utgå från normal tolerans för alkohol. Om något så är promillehalten högre, eftersom toleransen kan vara högre för någon som verkar festa hårt (med tanke på kokainet) och dessutom precis som alla andra troligen har druckit relativt mycket under December månad.
Citera
2026-01-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Nu kommer diu med typiskt korkade tolkningar igen. Anser du att du bevisat något?

Jag har inte bevisat något alls. Jag litar bara på vad som skrivits, eftersom jag antar att man utgår från information man fått av polisen.

Och var du inte där får du ju det ganska svårt att bevisa något annat, eller hur?
Citera
2026-01-09, 17:13
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Polisen har inte bekräftat 1+ promille, det är bara en uppskattning man har gjort. För fällning krävs troligen prover - resultaten från dessa känner jag inte till.
Var, när , hur har polisen sagt att de uppskattar promillegraden till 1+ %
Citera
2026-01-09, 17:14
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej det är omöjligt att "se" promillehalten hos en människa. För det krävs det tester.

För exakt mängd ja men man kan se på de flesta normala människor om de ligger på minst en promille. Jag har haft över en promille hundratals gånger och observerat polare som haft över en promille hundratals gånger. Behövs inga jävla tester för att konstatera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in