2026-01-09, 16:44
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Fast det kan vi ju med rätt stor säkerhet säga att hon har. Annars hade inte polisen uppgett detta.
Polisen har väl inte uppgett att hon hade 1+ promille i blodet. Då hade det vare cased closed
Citera
2026-01-09, 16:48
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Vad blir domen för 2g kola och 1.0 promille bakom ratten?
Vad har hon gjort med ansiktet?

Hon blåste noll för alkohol när hon stoppades. Fel på apparaten/kass utanding? Så många teorier nu.

Analysen för kokset kommer 15 januari tidigast vad jag har hört.

Alkoholen borde väl va klar redan nu, eller så görs den gemensamt med narkotikan.
Citera
2026-01-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Polisen har väl inte uppgett att hon hade 1+ promille i blodet. Då hade det vare cased closed

Det är inte case closed innan man har tagit prover och fått tillbaka resultaten från detta. Om ens då, eftersom brotten hon gjort sig skyldiga kanske måste gå till rättegång (till skillnad från vid ett strafföreläggande).

Men då jag tvivlar på att Cantwell har dragit till med en promillehalt på gissning så antar jag att det är en uppgift han har från polisen. Annars hade han inte skrivit detta.
Citera
2026-01-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hon blåste noll för alkohol när hon stoppades. Fel på apparaten/kass utanding? Så många teorier nu.

Analysen för kokset kommer 15 januari tidigast vad jag har hört.

Alkoholen borde väl va klar redan nu, eller så görs den gemensamt med narkotikan.

Gissar att hon har tramsat sig vid utandningen i hopp om att promillehalten ska hinna sjunka ett snäpp innan de tar blodprovet.
Citera
2026-01-09, 16:53
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Kanske. Men det är lika troligt, eller kanske mer troligt att polisen har uppskattat berusningsgraden till en promille. De flesta erfarna poliser lär ju kunna göra den sorts skattningar.
Men för i helvete , du spyr ut så mycket antaganden och skit, tröttnar du inte på dig själv. Ingen kommer byta parti bara för att du spammar här.

En polis kan självklart inte bedömma promillehalten hos en person bara av att titta på den.
Citera
2026-01-09, 16:55
Medlem
Citat:
Vilken är lögnen? Är det kanske så att Katja här bara begick en vanlig "Svenssonrattfylla"? Eller satt Hadzialic grovt berusad med ladd i bilen?

Jag är mycket nyfiken här...

Du tokar snett!! Katja är baraen person och man kan inte utgå från ett enda fall. Du verkar göra det och det borde vara pinsamt.
Citera
2026-01-09, 16:57
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Det är inte case closed innan man har tagit prover och fått tillbaka resultaten från detta. Om ens då, eftersom brotten hon gjort sig skyldiga kanske måste gå till rättegång (till skillnad från vid ett strafföreläggande).

Men då jag tvivlar på att Cantwell har dragit till med en promillehalt på gissning så antar jag att det är en uppgift han har från polisen. Annars hade han inte skrivit detta.
Självklart ska allt ha sin rättsliga gång. Men om polisen bekräftat 1+ promille har de väl bevis för det, mycket konstigt annars.
Citera
2026-01-09, 16:57
Medlem
Citat:
Men för i helvete , du spyr ut så mycket antaganden och skit, tröttnar du inte på dig själv. Ingen kommer byta parti bara för att du spammar här.

En polis kan självklart inte bedömma promillehalten hos en person bara av att titta på den.

Tur då att de inte bara har tittat på henne, utan också lyssnat, luktat, och troligen fört ett samtal med människan. Till och med en lekman kan göra en uppskattning så länge hen känner till de tecken som gäller för varje berusningsgrad. Stort sett allting över 0,8 promille är observerbart för andra personer än den berusade.
Citera
2026-01-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Och vad ska man göra åt det? Vilket parti ska man rösta på istället om man inte gillar invandrare och vill ha hårdare straff för all brottslighet? Kom gärna med ett förslag.
Göra och göra. Det du påstår är falskt. Det är inte ovanligt för SD jämfört med andra partier, utan de ligger i topp när det gäller kriminalitet, dubbelt så högt som tvåan som är M.

V och MP hittar du i botten i den statistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Sådant händer i alla partier. Knappast bara i SD.
Självklart är det så, men det är värt att påpeka att SD har högst andel kriminella av alla partier.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-01-09 kl. 17:05.
Citera
2026-01-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Du tokar snett!! Katja är baraen person och man kan inte utgå från ett enda fall. Du verkar göra det och det borde vara pinsamt.

Ändå är det det någon gjorde när de säger att "sådant här händer i alla partier". Det är ju faktiskt ganska gå politiker som åker dit för rattfylla.
Citera
2026-01-09, 16:59
Medlem
Citat:
Självklart ska allt ha sin rättsliga gång. Men om polisen bekräftat 1+ promille har de väl bevis för det, mycket konstigt annars.

Polisen har inte bekräftat 1+ promille, det är bara en uppskattning man har gjort. För fällning krävs troligen prover - resultaten från dessa känner jag inte till.
Citera
2026-01-09, 17:01
Medlem
Första uppgiften var ju att hon stoppas i en kontroll ,men nu verkar även åklagaren medge att det ändå varit någon slags "viltolycka" som gjorde att polisen kom till platsen. Det är också rätt konstigt om hon nu har blåst noll på platsen men ändå får åka med till polisstationen , hon måste ju varit klart påverkar för att polisen inte skall nöja sig med en vanligt blåsning på platsen och att den visar noll.

Jag vet inte men storyn verkar ändå röra sig lite mer till hennes favör.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-01-09 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in