2026-01-09, 16:33
Medlem
talcsofts avatar
Vad blir domen för 2g kola och 1.0 promille bakom ratten?
Vad har hon gjort med ansiktet?
Citera
2026-01-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om det stämmer att hon kört med den uttjatade klarar-inte-av-att-blåsa-i-alkomätaren så är det fan pinsamt för en kärring i hennes ålder.

Det är till hennes nackdel om det gäller alkohol att välja blodprov genom att sabotera evidenzer-blåset. Du har inte samma avdrag på ett blodprov som du har via evidenzer så blodet kommer vara till hennes nackdel om det stämmer. Bättre då att blåsa och få ett litet avdrag som kan spela roll.
Senast redigerad av spitvenom 2026-01-09 kl. 16:39.
Citera
2026-01-09, 16:35
Medlem
talcsofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför drar man resultatet av drogtestet i långbänk?! Hade Svennebanan torskat så hade han väl varit både dömd och bötad vid det här laget.

Polisen har väl ?? en sån där liten blå plastampull med vätska. Lägg i pulvret, blir vätskan mörkblå - Koks
Det har jag sett på Border Security: Australia's Front Line
Citera
2026-01-09, 16:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Men jag säger vänta och se vad labtesterna säger och får en massa kritik för det. Själv tycker jag det är vansinne att va säker på det ena och det andra innan man vet. Oisín Cantwell var för snabb på avtryckaren och levererade fel uppgifter. Han fick väl ribba av den här historien och kunde inte kontrollera sig. Ex-Polis, SD Rilksdagskvinna och med i justitieutskottet. Klart han drägglade och fick resning.

Ska vi vänta och se faller större delen av alla diskussioner i det här delforumet. Trådar får inte startas förrän FUp:en är klar och åtal väckts?

Det är ju en del av charmen med FB. Att man diskuterar och resonerar utifrån den info som finns och den bias man har. En del tro si. Andra tror så. Och så finns det de neutrala.

Så jag kommer fortsätta tycka och säga saker utifrån vad jag ser, upplever och tycker.

Jag är varken för eller emot SD. För mig spelar det ingen roll vilket parti hon tillhör. Jag ser istället på vad hon har för politisk position, vad hon jobbat med, vad åklagaren säger och vad hon själv säger. Så bildar jag mig en uppfattning utifrån det. En uppfattning som kan ändras.

I det här fallet ser jag att hon döljer vissa saker, ljuger om det åklagaren hävdar och slirar lite på sanningen. Hade hon pudlat och sagt att hon hade missbruksproblematik hade jag accepterat det. Men i nuläget låtsas hon ha varit helt ren, när det mesta talar för att det inte var så. Man blir inte fråntagen körkortet vid vägkanten bara si så där för att man väjt för en råtta.
Citera
2026-01-09, 16:37
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Sure, men "tyvärr" är det inte bara aftonbladet som rapporterar det.

https://omni.se/aklagaren-snabbtester-tyder-pa-att-nyberg-var-narkotikapaverkad/a/0pKnlg

Nej, nej, men det var Aftonbladets scoop. Alla andra som inledningsvis rapporterade hänvisade till just Aftonbladet. Det lär väl ha varit nån som tipsade just Aftonbladet.
Senast redigerad av fernebo 2026-01-09 kl. 16:40.
Citera
2026-01-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hon var kraftigt onykter, påverkad av kokain samt hade en påse i fickan.

Vad spelar det för roll om hon körde på en älg eller iller?

Hon är likväl skyldig till många åtalspunkter.

Jag tror hon i alla fall försöker frikänna sig från att ha orsakat en olycka på grund av fylla. Det låter helt enkelt bättre, trots att någon som väjer för en råtta troligen gör det pga just berusning. Hon vill inte säga att "hon var så full så att hon körde av vägen".
Citera
2026-01-09, 16:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Som jag redan förklarat är det troligen inte Oisin som har dragit den slutsatsen, utan en polis som faktiskt träffade Kajsa vid tillfället ifråga.

Det är Oisin som tillsammans med sina chefer publicerar eländet.

Han (Oisin) var för snabb den här gången.

Lite skämskudde, men inte så många timmar på den mannen. Snart tillbaka i PRIMETIME med fler floskler...
Citera
2026-01-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Sådant händer i alla partier. Knappast bara i SD.

Japp. Var väl Hadzialic som åkte dit... ...Med 0,2 promille, efter att ha tagit ett glas vin till lunchen. Brottsligt, men en alkoholhalt som är laglig i flera europeiska länder.

Sedan var det väl någon annan som blåste 0,3 efter att ha kört dagen efter en fest.

Det är ju praktiskt taget samma sak som att köra pissfull, påtänd, och med kokain på sig. Not.

Och ja, det finns lagbrytare i alla partier. Men som redan avhandlats tidigare i tråden så har Sverigedemokraterna högst andel brottslingar i sitt parti. Lag och ordning minsann...
Citera
2026-01-09, 16:43
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Lite skämskudde, men inte så många timmar på den mannen. Snart tillbaka i PRIMETIME med fler floskler...
Aftonbladet motiverar sin publicering på följande sätt:

"Det framgår tydligt i artikeln att ärendet befinner sig i ett tidigt skede och att Nyberg själv bestrider misstankarna."
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-09 kl. 17:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Jag förstår fortfarande inte på vilket sätt Oisin har fel. Ja, det är han som skrivit detta, men han har ju troligen baserat det på polisens uppgifter. Annars hade han inte fått publicera detta.
Citera
Medlem
Bilderberg78s avatar
Åklagaren sägen att hon sett en råtta eller något, och var ingen riktig viltolycka.

Det tror jag på då för en 20 år sedan när det fanns lagliga droger MPV eller vad de nu hette, men 10ggr starkare än kokain körde jag av vägen ner i snödrivan, men massa sprit samtidigt, ringde bärgaren, full som satan och fattade inte ens att det var ett problem. Shit happens!!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen

Men inget hände tyvärr....
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför drar man resultatet av drogtestet i långbänk?! Hade Svennebanan torskat så hade han väl varit både dömd och bötad vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Polisen har väl ?? en sån där liten blå plastampull med vätska. Lägg i pulvret, blir vätskan mörkblå - Koks
Det har jag sett på Border Security: Australia's Front Line

De testerna är en indikation för om man ska ingripa. Anhålla etc. När det gäller bevis som håller i domstol gäller det labbresultat. Man gjorde snabbtest på polisstationen som visade på att hennes kropp innehöll narkotika. Nu ska blod och pulver analsyseras i labb.

Det har varit lov och rattfylla är inte högprioriterat. Mord, våldtäkt etc får förtur. Precis som det ska vara. Men nån i tråden sa att resultaten kommer 15 jan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in