Citat:
Ursprungligen postat av
Abdi-Lena-Alkisson
Men jag säger vänta och se vad labtesterna säger och får en massa kritik för det. Själv tycker jag det är vansinne att va säker på det ena och det andra innan man vet. Oisín Cantwell var för snabb på avtryckaren och levererade fel uppgifter. Han fick väl ribba av den här historien och kunde inte kontrollera sig. Ex-Polis, SD Rilksdagskvinna och med i justitieutskottet. Klart han drägglade och fick resning.
Ska vi vänta och se faller större delen av alla diskussioner i det här delforumet. Trådar får inte startas förrän FUp:en är klar och åtal väckts?
Det är ju en del av charmen med FB. Att man diskuterar och resonerar utifrån den info som finns och den bias man har. En del tro si. Andra tror så. Och så finns det de neutrala.
Så jag kommer fortsätta tycka och säga saker utifrån vad jag ser, upplever och tycker.
Jag är varken för eller emot SD. För mig spelar det ingen roll vilket parti hon tillhör. Jag ser istället på vad hon har för politisk position, vad hon jobbat med, vad åklagaren säger och vad hon själv säger. Så bildar jag mig en uppfattning utifrån det. En uppfattning som kan ändras.
I det här fallet ser jag att hon döljer vissa saker, ljuger om det åklagaren hävdar och slirar lite på sanningen. Hade hon pudlat och sagt att hon hade missbruksproblematik hade jag accepterat det. Men i nuläget låtsas hon ha varit helt ren, när det mesta talar för att det inte var så. Man blir inte fråntagen körkortet vid vägkanten bara si så där för att man väjt för en råtta.