2026-01-09, 16:25
Medlem
Verkar lite rörigt. Katja hävdar via advokat att hon vart med om en viltolycka och ingen påse med vitt pulver hittats. Åklagaren säger att det handlar om något smådjur och att en påse med vitt pulver hittats.

Förstår inte varför Katja skulle ljuga om proverna visar att hon ej drogat. Annars är det bara helt märkligt uttalande av advokaten. Eller är det media som rör ihop allt ?
Citera
2026-01-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Politikern är sedan dess misstänkt för grovt rattfylleri: Hon tros ha haft minst en promille alkohol i blodet.

Dessa om hon inte har alkohol i blodet.

Fast det kan vi ju med rätt stor säkerhet säga att hon har. Annars hade inte polisen uppgett detta.
Citera
2026-01-09, 16:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Men jag lutar åt hon är en lögnare och narcissist av rang och skyddad av vänner inom politiken eller har hålhaksr på dem.

Kvinnor med makt kan bli helt livsfarliga.
Om det stämmer att hon kört med den uttjatade klarar-inte-av-att-blåsa-i-alkomätaren så är det fan pinsamt för en kärring i hennes ålder.

Jag undrar om denna girlboss desperat kommer att försöka hålla fast vid sagor om råttor och annat oknytt på vägen för att slippa egenansvar?
Citera
2026-01-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Japp. Oisin (eller den som suttit med på polisringningen) mycket väl kan ha fått patrullens beskrivning av situationen uppläst för dem. När man sitter med på dessa ringningar så får man en sammanställning av olika viktigare polishändelser under dygnet och man får oftast ställa följdfrågor eller be om förklaringar om vad som har hänt.

Här är jag övertygad om att nyhetsredaktionerna blivit tipsade om att en SD-höjdare torskat på rattfylla (och möjligen haft en påse marschpulver på sig). Då ringer man upp polisens kontaktcenter om de har något att tillägga och om de kan bekräfta att NÅGON stoppats för rattfylla på en tid som stämmer överens och om man hittat narkotika vid det tillfället med mera.

Så jag tror absolut han har källor att hänvisa till (annars ligger Aftonbladet illa till eftersom de har en ansvarig utgivare).

Ja precis. En artikel med den här sorts utpekande har ju troligen kollats extra av både redaktör och möjligen en jurist på tidningen. Visst händer det att det blir fel, men tidningar i den storleken har ordentliga rutiner för att hantera risker att fara med förtal eller ens peka ut någon felaktigt.
Citera
Avstängd
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Fast det kan vi ju med rätt stor säkerhet säga att hon har. Annars hade inte polisen uppgett detta.

De kanske har uppgett grovt rattfylleri och då drar Oisin slutsatsen att hon har minst en promille alkohol i blodet
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hon var kraftigt onykter, påverkad av kokain samt hade en påse i fickan.

Vad spelar det för roll om hon körde på en älg eller iller?

Hon är likväl skyldig till många åtalspunkter.
Citera
2026-01-09, 16:29
Medlem
Varför drar man resultatet av drogtestet i långbänk?! Hade Svennebanan torskat så hade han väl varit både dömd och bötad vid det här laget.
Citera
2026-01-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om det stämmer att hon kört med den uttjatade klarar-inte-av-att-blåsa-i-alkomätaren så är det fan pinsamt för en kärring i hennes ålder.

Jag undrar om denna girlboss desperat kommer att försöka hålla fast vid sagor om råttor och annat oknytt på vägen för att slippa egenansvar?

Jag tror det också. Vore riktigt kul om en utredning visar att det inte fanns någon råtta, även om jag tvivlar på att en utredning kring detta ens görs.
Citera
2026-01-09, 16:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Verkar lite rörigt. Katja hävdar via advokat att hon vart med om en viltolycka och ingen påse med vitt pulver hittats. Åklagaren säger att det handlar om något smådjur och att en påse med vitt pulver hittats.

Förstår inte varför Katja skulle ljuga om proverna visar att hon ej drogat. Annars är det bara helt märkligt uttalande av advokaten. Eller är det media som rör ihop allt ?
Media ansvarig utgivare måste vara försiktiga, om det har rört ihop sig är det med stor säkerhet polisen som står för det.
Citera
2026-01-09, 16:30
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
OK, så då finns det inget som heter rattfylla (alkohol) och DROG-rattfylla som det hette för inte så länge sen!?

OK, då får jag väl pudla då om jag har fel.
Nej du behöver inte pudla. I senare artiklar skrev Oisin Cuntwell att hon hade över 1.0 promille. Inget som är bekräftat. Eller som nån påstått. Ja förutom här på FB förståss.
Citera
2026-01-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
De kanske har uppgett grovt rattfylleri och då drar Oisin slutsatsen att hon har minst en promille alkohol i blodet

Kanske. Men det är lika troligt, eller kanske mer troligt att polisen har uppskattat berusningsgraden till en promille. De flesta erfarna poliser lär ju kunna göra den sorts skattningar.
Citera
2026-01-09, 16:33
Avslutad
Wow jag är så intresserad av en politiker, vars namn eller ansikte jag aldrig sett förut, som snortat kokain.
Berätta jättemycket mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in