2026-01-09, 16:18
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vad kommer uppgiften om råtta ifrån?
Bluffar Katja, o säger viltolycka för en råtta

Jag tror faktiskt aldrig att det fanns någon råtta med i bilden.
Jag tror faktiskt att det är som en annan skribent skrev här tidigare i tråden att det här var en upptäck där historia för att hon hade råkat somna vid ratten.
Påtänd som en örn 🦅

Uppgifterna om råtta kommer från Expressen som har varit i kontakt med polisen.
Jag måste ju göra att erkännande att är det så att det var en råtta med i bilden så måste jag säga att hon har en ordentligt bra syn för att vara 55 år.

Men jag lutar åt hon är en lögnare och narcissist av rang och skyddad av vänner inom politiken eller har hålhaksr på dem.

Kvinnor med makt kan bli helt livsfarliga.
Citera
2026-01-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Den har iaf varit det, men tidöpartiet har ju satt massa korrupta nämndemän i domstolar nu som kanske kan lösa detta för henne.

Jag kommer se detta som ett test. Om påsen "råkar" försvinna och hon inte blir dömd så har vi 100% bevis på att Tidöpartiet har lyckats göra Sverige till ett helkorrupt skitland som Ryzzland. (Vilket ju är drömmen för många Sdare verkar det som)

Händer detta stämmer det mycket väl att man fullständigt korrumperat landet, men jag varken tror eller hoppas att det händer.

Skönt att kunna säga med rätt stor sannolikhet att skräpet kastas ut ur Rosenbad inom 10 månader...
Citera
2026-01-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Finns en tråd om det någonstans, föraren hade en singelolycka, han går in på en pub som ligger precis jämte och sveper några järn innan polisen kommer, han hävdade senare att det var för att lugna nerverna. Han klarade sig iaf. Men det är många år sedan och kan ha ändrats sedan dess.

Man brukar ta två blodprov vid två olika tillfällen. Baserat på hur förbränningen av alkohol har skett under denna tid, kan man dra vissa slutsatser om när alkoholen inmundigades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hur kan Oisin Cantwell dra en slutsats när inget prov är testat/offentliggjort om alkoholen!? Blod/urin.

Kajsa testade ju noll när hon stoppades! Oavsett krångel med apparaten, eller dålig utandning...

Nä, Aftonhoran har gjort fel med Alkohol-biten.

Dom skrev fel, och journalister ska helst undvika det.

Alkohol är rattfylla.

Torra droger är drog-ratfylla.

Som jag redan förklarat är det troligen inte Oisin som har dragit den slutsatsen, utan en polis som faktiskt träffade Kajsa vid tillfället ifråga.
Citera
Avstängd
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Grovt rattfylleri inkluderar drograttfylla. Och snabbtester påvisade narkotika i hennes kropp enligt åklagaren.

Felet som Osisin verkar ha gjort är att säga att det är misstänkt rattfylleri pga alkohol, när det just nu lutar mot narkotika. Och rattfylla på grund av narkotika är ju värre för en politiker som vill bekämpa de kriminella gängen.

Så inget stort fel. Inget som jag kan se leder till att AF fälls, men överbevisa mig gärna.

Men jag säger vänta och se vad labtesterna säger och får en massa kritik för det. Själv tycker jag det är vansinne att va säker på det ena och det andra innan man vet. Oisín Cantwell var för snabb på avtryckaren och levererade fel uppgifter. Han fick väl ribba av den här historien och kunde inte kontrollera sig. Ex-Polis, SD Rilksdagskvinna och med i justitieutskottet. Klart han drägglade och fick resning.
Citera
2026-01-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Men jag säger vänta och se vad labtesterna säger och får en massa kritik för det. Själv tycker jag det är vansinne att va säker på det ena och det andra innan man vet. Oisín Cantwell var för snabb på avtryckaren och levererade fel uppgifter. Han fick väl ribba av den här historien och kunde inte kontrollera sig. Ex-Polis, SD Rilksdagskvinna och med i justitieutskottet. Klart han drägglade och fick resning.

Vilka uppgifter är fel?
Citera
2026-01-09, 16:21
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Grovt rattfylleri inkluderar drograttfylla. Och snabbtester påvisade narkotika i hennes kropp enligt åklagaren.

Felet som Osisin verkar ha gjort är att säga att det är misstänkt rattfylleri pga alkohol, när det just nu lutar mot narkotika. Och rattfylla på grund av narkotika är ju värre för en politiker som vill bekämpa de kriminella gängen.

Så inget stort fel. Inget som jag kan se leder till att AF fälls, men överbevisa mig gärna.

Hur fan dumt funtade är SD slöddret, här har en riksdagsledamot som är betald av Svenska folket och representerar ett parti som står för ordning och reda och mindre invandring, kört bil narkotika påverkad, troligtvis haft kontakt med en langare, nekar till allt trots klar bevisning. Så är det viktigare vad någon journalist råkar sätta för rubrik på en artikel, som om det är värre liksom. Hon hade inte druckit tio elefantöl utan hon hade dragit en lina och väjt för gangster råttor, fyfasen vilka förmildrande omständigheter. Samt hade en påse med droger i bilen.
Citera
2026-01-09, 16:23
Medlem
BraxenLaxens avatar
Hon blir av med sin riksdagsplats och får väl ingen ersättning i o m att hon begått ett brott?
Citera
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ingrid Carlqvist tror att Katja är oskyldig, och att det är en SD-hatande polis som försöker sätta dit Katja genom att plantera en kokainpåse.

https://www.youtube.com/watch?v=rrQrb7ffu_8

Poliser är väl den yrkeskategori som är mest positiva till SD?

Edit: Har du en time stamp för hennes påstående?
Senast redigerad av Morgonrodnad 2026-01-09 kl. 16:26.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Nej vem gillar råttor. Bara svenska kvinnliga poliser tydligen. Påtända också vad det verkar som i SNABBTESTET i vart fall.

Du ställde en väldigt bra fråga där och jag skulle också gärna vilja veta det om hon orsakade en olycka eller körde ner i diket eller det blev skador på bilen?
Var det därför polisen upptäckte henne eller kom de till platsen eller hon råkade köra förbi en polis kontroll efteråt hon väjer för råttan?

Det är något jag inte hittade i tråden.

Jag har själv råkat köra på rådjur och annat och jag har ringt polisen de bara bad mig sätta upp en vit plastpåse ungefär på platsen där jag hade gjort det. Jag blev aldrig kallat till någon polisstation för att göra tester eller blåsa.
Inte heller kom de ut där mitt i natten heller.

Det är därför jag ned lite nyfiket undrar varför just hon blev kallad till stationen ( enligt hennes utsago). Enligt polisen verkade det inte helt gått till på det viset som hon vill få det till. Humor att SD kvinnan inte känner igen sig i polisens historia och Polisen verkar inte känna igen sig i hennes berättelse. Så uppenbarligen ljuger någon.

Med tanke på denna kvinnas tidigare förehavanden och hennes tidigare historik i trafiken så skulle jag nog faktiskt satsa en bra slant på att det är polisens version som stämmer mest överens med verkligheten.

Hon väjde enligt egen utsaga den dagen för en råtta eller likande och körde av vägen.

Jag är inte heller klar över hur polis kom in i bilden. Kanske hon själv ringde polisen efter olyckan. Eller nån som körde förbi gjorde det. Kanske hon ringde en bärgningsbil, som kallade på polisen. Kamel polisen råkade köra förbi.

De tog i alla fall körkortet vid vägkanten enligt Transportstyrelsen.

Jag tror på polisen och åklagaren.

Att Katja kallar en väjning för råtta för en viltolycka, låter inte alls trovärdigt. Inte heller nämner hon att hon förlorat körkortet, utan försöker framstå som att hon körde prickfritt. Dvs att hon blev rentvådd och frikänd på polisstationen. Men enligt åklagaren fanns det narkotika i hennes kropp vid ett snabbtest.
Citera
2026-01-09, 16:24
Avstängd
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Vilka uppgifter är fel?

Politikern är sedan dess misstänkt för grovt rattfylleri: Hon tros ha haft minst en promille alkohol i blodet.

Dessa om hon inte har alkohol i blodet.
Citera
2026-01-09, 16:24
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag vet inte, men jag antar att Oisin har källor för det påståendet. Mest troligt är den källan polisen, som ju måste ha skrivit en rapport om detta, eller möjligen gett en intervju. Och då kan man skriva detta.
Japp. Oisin (eller den som suttit med på polisringningen) mycket väl kan ha fått patrullens beskrivning av situationen uppläst för dem. När man sitter med på dessa ringningar så får man en sammanställning av olika viktigare polishändelser under dygnet och man får oftast ställa följdfrågor eller be om förklaringar om vad som har hänt.

Här är jag övertygad om att nyhetsredaktionerna blivit tipsade om att en SD-höjdare torskat på rattfylla (och möjligen haft en påse marschpulver på sig). Då ringer man upp polisens kontaktcenter om de har något att tillägga och om de kan bekräfta att NÅGON stoppats för rattfylla på en tid som stämmer överens och om man hittat narkotika vid det tillfället med mera.

Så jag tror absolut han har källor att hänvisa till (annars ligger Aftonbladet illa till eftersom de har en ansvarig utgivare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in