2026-01-09, 16:06
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Mkt möjligt, eller så var apparaten kass.

Oavsett får inte Aftonhoran gå ut med grovt rattfylleri när inget blås bekräftar det!

Oisin Cantwell är troligtvis Sveriges sämsta sk journalist.

Men Kajsa torskar på kokset oavsett, men rätt ska va rätt.

Aftonhoran får pudla en aning åtminstone.
Håller helt med dig. Det är förtal..
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Mjo , vem gillar råttor liksom gör väl inget om man råkar köra ihjäl en liten råtta? Hellre det än att köra i diket eller vad hon nu gjorde ?

Nej vem gillar råttor. Bara svenska kvinnliga poliser tydligen. Påtända också vad det verkar som i SNABBTESTET i vart fall.

Du ställde en väldigt bra fråga där och jag skulle också gärna vilja veta det om hon orsakade en olycka eller körde ner i diket eller det blev skador på bilen?
Var det därför polisen upptäckte henne eller kom de till platsen eller hon råkade köra förbi en polis kontroll efteråt hon väjer för råttan?

Det är något jag inte hittade i tråden.

Jag har själv råkat köra på rådjur och annat och jag har ringt polisen de bara bad mig sätta upp en vit plastpåse ungefär på platsen där jag hade gjort det. Jag blev aldrig kallat till någon polisstation för att göra tester eller blåsa.
Inte heller kom de ut där mitt i natten heller.

Det är därför jag ned lite nyfiket undrar varför just hon blev kallad till stationen ( enligt hennes utsago). Enligt polisen verkade det inte helt gått till på det viset som hon vill få det till. Humor att SD kvinnan inte känner igen sig i polisens historia och Polisen verkar inte känna igen sig i hennes berättelse. Så uppenbarligen ljuger någon.

Med tanke på denna kvinnas tidigare förehavanden och hennes tidigare historik i trafiken så skulle jag nog faktiskt satsa en bra slant på att det är polisens version som stämmer mest överens med verkligheten.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Banaan
Kanske lite OT men kommer ihåg från den gamla goda tiden när . txt filer spreds via disketter, det fanns en fil som hette typ "handbok till ett asocialt liv" där författaren hävdade att han klarat rattfylla på följande vis: när polisen stoppar dig, stanna, stäng av bilen och ta ut nycklar, när polisen är framme vid dörren börjar du hälsa sprit och hänvisar till att alkoholen precis inmundigats och därmed har du inte gjort dig skyldig till rattfylleri.

Har detta någon chans i helvetet att fungera tro?
Finns en tråd om det någonstans, föraren hade en singelolycka, han går in på en pub som ligger precis jämte och sveper några järn innan polisen kommer, han hävdade senare att det var för att lugna nerverna. Han klarade sig iaf. Men det är många år sedan och kan ha ändrats sedan dess.
Citera
2026-01-09, 16:07
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Läste jag nånstans att påsen vägts och att vågen visade 2 gram hos polisen ?

Stämmer det så bör hon i nuläget vara misstänkt för innehav av normalgraden åtminstone fram till analysen hos NFC är genomförd.

Gränsen för kokain är 0,6 gram och är det kokain i påsen lär det blir över det även om det inte blir de 2 g som vägts hos polisen.

Är det amfetamin så är gränsen 5 gram
Oklart för mig om det rapporterats om att snabbtestet var positivt på vilken substans det var eller om snabbtestet bara var urinprovet.

Alltså grovt rattfylleri (kan vara alkohol i blodet om man inte fått någon genomförd evidenzer-blåsning. Då tar man blod istället. Man börjar högt i misstanken på grovt tills analysen kommit

Kan också vara grovt rattfylleri narkotika men då i så fall pga av olyckan

Sen eget bruk av narkotika som kommer konsumeras av innehavet om bruket och innehavet är samma.

Oavsett lär bli rejäla böter

Framförallt har hon ju en langare att delge om nu hon ska gå hand i hand med SDs politik. Rättskaffens medborgare anger brott och langning är ett brott.
Senast redigerad av GreenBastard 2026-01-09 kl. 16:10.
Citera
2026-01-09, 16:08
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon nämner inte att polisen tagit körkortet och hittat en påse i första uttalandet. Vill få det att låta som att hon var helt ren. Hon sa inget heller om att snabbtesten påvisade att hon tagit narkotikabrott.

Fult agerat.

Exakt.
Hennes historia till pressen verkade det inte som om polisen kände igen.
Hon skrev inte heller till pressen om något snabb test utan endast att de tagit alkohol test på henne men att det var helt grönt.
Dock vill inte polisen hålla med om det heller.

Uppenbarligen har inte denna SD kvinna tillika polis så stort stöd tydligen av sina " kollegor"
Citera
2026-01-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Alternativ två är inte en chans. Till och med under den korrupta tidelagsregeringen har Sverige en av världens starkaste rättssäkerhet. Och skulle någon vara korkad nog att försöka sätta sig över den så gör man inte det för att skydda någon som är relativt låg i hierarkin.

Den har iaf varit det, men tidöpartiet har ju satt massa korrupta nämndemän i domstolar nu som kanske kan lösa detta för henne.

Jag kommer se detta som ett test. Om påsen "råkar" försvinna och hon inte blir dömd så har vi 100% bevis på att Tidöpartiet har lyckats göra Sverige till ett helkorrupt skitland som Ryzzland. (Vilket ju är drömmen för många Sdare verkar det som)
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Alternativ två är inte en chans. Till och med under den korrupta tidelagsregeringen har Sverige en av världens starkaste rättssäkerhet. Och skulle någon vara korkad nog att försöka sätta sig över den så gör man inte det för att skydda någon som är relativt låg i hierarkin.

Det skulle vara lite spännande om proverna kommer tillbaka utan att man kunnat fastställa ett resultat pga kontaminering t.ex. Hon kan ju ha vänner inom polisen på lägre nivå som enkelt kan göra proverna värdelösa, inkl pulverpåsen. Men då tar nog spekulationerna fart på allvar och så rolig utveckling tror jag inte vi får se i det här fallet.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Håller helt med dig. Det är förtal..

Grovt rattfylleri inkluderar drograttfylla. Och snabbtester påvisade narkotika i hennes kropp enligt åklagaren.

Felet som Osisin verkar ha gjort är att säga att det är misstänkt rattfylleri pga alkohol, när det just nu lutar mot narkotika. Och rattfylla på grund av narkotika är ju värre för en politiker som vill bekämpa de kriminella gängen.

Så inget stort fel. Inget som jag kan se leder till att AF fälls, men överbevisa mig gärna.
Citera
2026-01-09, 16:13
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
Sätter en femma på att hon somnat bakom ratten !

Också ett troligt scenario som jag inte heller läst någon annat tänkt på.
Högst troligt kan det faktiskt vara att det var det hon gjorde och hennes historia med råtta var mest uppdiktad lögn.

Någon man brukar säga dock att man väjde för ett rådjur istället för man säger man somnade bakom ratten för då brukar de dra körkortet från en.

Hon var hög och påtänd och råkade somna. Kollegor kom dit och de tyckte hon verkade påverkad och hon fick blåsa - därför de sedan tog med henne till stationen dör de gjorde ytterligare tester.
Av all uppmärksamhet och stress så glömde hon därför ta väck och kasta påsen med det vita pulvret.

Och nu har hon åkt rejält och kör då med diverse lögner för att klara sig (jobb och politiska uppdrag).
Citera
2026-01-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det kanske inte fanns en råtta. Det kanske var så att vägen svängde, men det gjorde inte Katja.

Det där var kanske den bästa ursäkten hennes drogade hjärna klarade av att hitta på.

Ungefär så
Citera
2026-01-09, 16:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
På vilket sätt uttalar han sig oklart? Han säger ju rätt upp och ner att hon "tros ha 1 promille i blodet". Vilket är allt vi vet vid det här laget.

Hur kan Oisin Cantwell dra en slutsats när inget prov är testat/offentliggjort om alkoholen!? Blod/urin.

Kajsa testade ju noll när hon stoppades! Oavsett krångel med apparaten, eller dålig utandning...

Nä, Aftonhoran har gjort fel med Alkohol-biten.

Dom skrev fel, och journalister ska helst undvika det.

Alkohol är rattfylla.

Torra droger är drog-ratftylla.
Senast redigerad av ziracorn 2026-01-09 kl. 16:32.
Citera
2026-01-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det skulle vara lite spännande om proverna kommer tillbaka utan att man kunnat fastställa ett resultat pga kontaminering t.ex. Hon kan ju ha vänner inom polisen på lägre nivå som enkelt kan göra proverna värdelösa, inkl pulverpåsen. Men då tar nog spekulationerna fart på allvar och så rolig utveckling tror jag inte vi får se i det här fallet.

Jag vet inte exakt hur sådana tester funkar men antar att de genomförs korrekt ofta nog för att detta skulle vara alldeles för misstänkt.

Den större anledningen är ju att skillnaden i praktiken skulle vara mycket liten. Visst skulle hon undkomma att bli fälld för brott, men det hade inte hjälpt henne att behålla den politiska karriären, eftersom vi ju redan nu kan fastslå att hon har kört berusad och haft kokain, eller åtminstone vad hon själv tror är kokain, på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in