2026-01-09, 14:45
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
du är lite psykiskt rubbad, det märker man snabbt när du skriver. det är mycket deflektion och skylla ifrån sig.

jag har inte sagt att kvinnor har för höga krav, det jag däremot sagt är att samhället anno 2026 med nätdejting och mansöverskott kraftigt gynnar kvinnor på dejtingmarknaden.

jag har inte "klagat på att jag inte får fitta på beställning". hade du varit lite mer läskunnig, och lite mindre rabiat i ditt PMS-skrivande, så hade du sett att jag redan har erkänt mig sitta rätt bekvämt på den fronten. mitt liv är lite tufft på andra fronter kanske, men att knulla tjejer har aldrig varit mitt problem.

det stämmer däremot bra att kvinnor uppskattar pengar och andra materiella ting, samt social status, när det gäller dejting. också därför du kan se en manlig läkare med en kvinnlig undersköterska, men aldrig det omvända. kvinnor kan inte leva med män som har en lägre ekonomisk status än de själva. ganska ytligt, om du frågar mig?? men du ska väl dribbla bort den här också, din jävla rikspannbiff.

gå och mensa någon annanstans, din lodis.

2026? Kvinnor har alltid kunnat få män medan män har fått jobba för att få kvinnor. Så funkar det bland alla andra djurarter också. Jag frågade precis en manlig vän att visst föredrar man som man att ha det såhär och inte vill man väl ha en kvinnas "fördelar" på dejtingfronten? Han sa att så är det självklart. Så du verkar väldigt gay faktiskt.

Det där med läkare och sjuksköterska stämmer ja. Kvinnor attraheras av män med lika eller högre IQ än dom själva, medan män inte har någon sådan preferens. Kvinnor attraheras också av män med resurser (pengar), då det indikerar att han kan försörja sin kvinna och sin familj. Herregud, hur kan du inte förstå att detta är uråldriga biologiska processer och inte något som samhället har producerat på senare år? Du tycker detta är ytligt och det kanske det är, jag skäms inte ett dugg över att jag tycker rika män är attraktiva.

Du säger vad som helst för att få vara "skört offer". Jag skulle inte ligga med dig eller ens ta i dig med tång, om du och jag så var dom sista 2 människorna på jorden. Så avtändande är dina åsikter. Tänk på det i verkliga livet, att inte vädra dessa patetiska åsikter så att kvinnorna hör.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-09 kl. 14:47.
Citera
2026-01-09, 14:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Är du en normal kvinna? På vilket sätt?

Stör det dig om jag sätter på mig en klänning och peruk och smetar på lite läppstift?

Nejdå, har inget emot transexuella alls. Jag tycker faktiskt väldigt synd om dom.

Ja, jag är en normal kvinna.
Citera
2026-01-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nejdå, har inget emot transexuella alls. Jag tycker faktiskt väldigt synd om dom.

Ja, jag är en normal kvinna.

På vilket sätt anser du dig vara en normal kvinna?
Citera
2026-01-09, 14:49
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
På vilket sätt anser du dig vara en normal kvinna?

Att jag inte är onormal. Har du något konkret att komma med? Tex vad du egentligen försöker säga? Vad menar du med normal/onormal? Annars kan jag tycka att du börjar sväva iväg lite väl off-topic.
Citera
2026-01-09, 14:51
Medlem
Citat:
så fort man ifrågasätter status quo så är man "bitter", "projicerar" (och är säkert en incel också, misstänker jag). att ni känslostyrda jävla hjon (speciellt du, som ju påstår dig vara "man") inte klarar av att bara ta debatten utifrån verklighetens premisser är beklämmande, och det är alltid bara en mening bort med personangrepp och annat kvinnligt trams och käbbel.

ingen säger att någon ska justera sina preferenser??? tråden handlar väl snarare om att dagens dejtingmarknad inte tillåter preferenser annat än rent utseendemässiga att komma till tals. kvinnor skiter i om du är Gandhi och räddar sjuka hemlösa katter på fritiden om du ser ut som en tragedi, och på det omvända så skiter män i om du är Gandhi och räddar sjuka hemlösa katter på fritiden om du bara swipat höger och vill knulla.

Jag har inte gjort några personangrepp och är inte intresserad av att göra det heller.

Min poäng har hela tiden handlat om struktur och beteenden, inte om att förbjuda preferenser eller förneka att utseende spelar roll.

Att konstatera att kommunikationen ofta inte får utrymme är inte samma sak som att moralisera över attraktion, det är en observation.

Reaktionerna här tyder snarare på att ämnet träffar en nerv, och att diskussionen då riskerar att bli aggressivt styrd i stället för sakligt förd.
Citera
2026-01-09, 14:53
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Jag är man, men håller med till 100 %.
Resonemanget träffar rätt just för att det flyttar fokus från bitterhet och projicering till ansvar och verklighetsförankring.

Attraktion är komplext, och att kräva att andra ska justera sina preferenser är varken rimligt eller moget.

Ja, visst är det så.
Citera
2026-01-09, 14:54
Medlem
Citat:
Att jag inte är onormal. Har du något konkret att komma med? Tex vad du egentligen försöker säga? Vad menar du med normal/onormal? Annars kan jag tycka att du börjar sväva iväg lite väl off-topic.

Det var väl du som först började med den diskussionen. Du pratade om normala män därför undrade jag om du är en normal kvinna och det är du tydligen men du kan inte ge konkreta exempel på vilket sätt du är normal. Ditt beteende har inte direkt övertygat oss.
Citera
2026-01-09, 14:54
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
tråden handlar väl snarare om att dagens dejtingmarknad inte tillåter preferenser annat än rent utseendemässiga att komma till tals. kvinnor skiter i om du är Gandhi och räddar sjuka hemlösa katter på fritiden om du ser ut som en tragedi, och på det omvända så skiter män i om du är Gandhi och räddar sjuka hemlösa katter på fritiden om du bara swipat höger och vill knulla.

Vad menar du här? Att män inte är intresserade av kvinnor som "bara vill knulla"?
Citera
2026-01-09, 14:56
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det var väl du som först började med den diskussionen. Du pratade om normala män därför undrade jag om du är en normal kvinna och det är du tydligen men du kan inte ge konkreta exempel på vilket sätt du är normal. Ditt beteende har inte direkt övertygat oss.

Jag gav exempel på varför personen inte är normal och hur denne hade varit om denne var normal. Du kommer inte med något sådana konkreta beskrivningar så hur ska jag veta vad jag svarar på ens när du frågar om jag är "normal"?
Citera
2026-01-09, 15:08
Medlem
Citat:
Jag gav exempel på varför personen inte är normal och hur denne hade varit om denne var normal. Du kommer inte med något sådana konkreta beskrivningar så hur ska jag veta vad jag svarar på ens när du frågar om jag är "normal"?

Ok du har en klar definition av hur en normal man är men inte hur en normal kvinna är ändå anser du dig vara en normal kvinna därför att du inte är onormal? 🤔
Citera
2026-01-09, 16:52
Medlem
Jävla pajkastning, lägg av, var inte så lättstötta. Återgå till ämnet!

Ja, det kan finnas en stor fördel där samtalet kommer före bilden. Finns många par där den initiala kontakten uppstått på något forum. Kanske särskilt forum där de två delar ett intresse. Man får en uppfattning om rätt viktiga saker för att det ska leda till ett förhållande längre fam. Visst, visuell attraktion är inte oviktigt och vi har olika preferenser, men vi kan alla kompromissa lite inom gränser.. Spelar ju ingen roll hur snygg någon är, om man i övrigt tycker det är en idiot.
Citera
2026-01-10, 00:38
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
En tanke har vuxit fram när jag diskuterat här i trådarna som jag tycker är intressant att bolla.

Tänk om nätdejting i stället var nästan helt anonym till en början.
Man uppger bara ålder och kön, inget foto, inget yrke, inga hobbies.
Resten får växa fram genom samtal.

Poängen är inte att detta skulle vara “bättre” i praktiken. Jag inser att anonymitet snabbt skulle kunna missbrukas.
Men tanken intresserar mig ändå, eftersom dagens dejting nästan uteslutande bygger på snabba visuella intryck och presentationer.

Jag undrar om vi tappat något där.
Om det finns människor som egentligen skulle fungera bra ihop men som aldrig ens når ett samtal, för att de inte passerar första filtret.

Kanske är problemet inte att vi visar för lite av oss själva på nätdejting utan att vi visar fel saker för tidigt.
Bilden kommer före rösten. Profilen före samtalet. Varumärket före människan.

Så min fråga är inte “borde vi göra så här?”, utan:
Vad hade förändrats om samtalet fick komma före bilden?
Skulle det bli mer äkta eller bara mer kaos?

Nackdelen är att man först blir attraherad av någons utseende.
Jag tror att även om man blir attraherad av personligheten så blir det en besvikelse för båda om de lagt tid och möda på att skriva och prata men sedan visar det sig att de absolut inte känner något när de ses eller kanske till och med känner avsmak.

Blir nog mer kaos.

De som är seriösa brukar betala för tjänsten eftersom många som är där gratis gör det endast för att de har tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in