2026-01-09, 13:56
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
det händer redan. killar och män i alla åldrar som tröttnat på ekorrhjulet checkar ut och dejtar inte alls. kan inte lasta dem. är man inte stor och ser någorlunda bra ut är ens chanser att knulla nog hopplöst små i dagens samhälle där feta flodhästar på 200 pannor får fler matchningar på Tinder än en kille på 2 meter, 5% kroppsfett, ett par millar i årsinkomst, flådig bil, vindsvåning i innerstan, 20 cm kuk och säkert en iq på 150 pinnar.

det har gjorts undersökningar på detta, och jag överdriver inte ens. nätdejting suger för alla*, till och med för oss som är fysiska konstverk.

*förutom just kvinnor, då. eller ja, det suger säkert för kvinnor också, men av helt andra anledningar. medelmåttiga dussintjejer får för sig att de förtjänar att gifta sig med Ronaldo bara för att Ronaldo gick med på att knulla dem. det förstör helt deras egen uppfattning av de är värda.

Normala män vill ha den sexuella parningsritualen så som naturen har skapat den, att dom får imponera på honor! Dom tycker det är nice. Du verkar ha problem med din könstillhörighet då du tjatar om att du så gärna vill ha det som en kvinna har det. Är du garderobs-transa?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-09 kl. 13:59.
Citera
2026-01-09, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Jag har valt bort nätdejting av helt andra skäl än dem du beskriver.

Det handlar varken om “marknadsvärde” eller sex, utan om psykisk attraktion och kommunikation något som ditt resonemang helt bortser från.

är det bara mitt resonemang, eller kanske faktiskt verkligheten, som helt förbiser psykisk attraktion och kommunikation? food for thought
Citera
2026-01-09, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Räkmacka som naturen serverat oss? Hur blåst är du egentligen? Män behöver inte bära på barn, få sina kroppar förstörda och riskera sina liv under en förlossning som är smärtsam som knappt något annat. Du är fan dummare än det mesta jag stött på.

För att inte tala om mäns fördel nummer två som är att ni är fysiskt starkare än kvinnor i överkroppen och därför alltid har det sista övertaget. Som sagt, hur lite tänker du egentligen?

Normala riktiga män uppskattar att få imponera på honor så som naturen har skapat dem att göra. Dom föredrar att ha det så. Medan du är någon form av feminiserad "svag och skör" man som tycker det är såå orättvist att du inte är bög och kan få kuk när du vill som kvinnor kan.

Citat:
Normala män vill ha den sexuella parningsritualen så som naturen har skapat den, att dom får imponera på honor! Dom tycker det är nice. Du verkar ha problem med din könstillhörighet då du tjatar om att du så gärna vill ha det som en kvinna har det. Är du garderobs-transa?

nja, någon transa är jag mig veterligen inte. och som jag skrivit tillhör jag lyckligtvis den skara män som ser tillräckligt bra ut (är väl topp 20%, men nog inte riktigt topp 10%) för att få knulla. ironiskt nog har jag fått knulla nästan lika mycket utan appar som med, men det känns som längesen det skedde "naturligt". även vi långa übermensch tycker rådande samhällsnormer är problematiska, för när du säger att "kvinnor gillar riktig uppvaktning" så är det en sanning med en hel skopa salt. sanningen är att kvinnor gillar när män som är lika eller mer attraktiva än de själva raggar. gör någon annan det så är det sexuellt ofredande, eww, gubbslem, creep eller någon annan etikett som många får.

men fortsätt du leta efter hål i rustningen. du kan alltid kalla mig för incel, det känns som att det bara är ett eller två inlägg bort.

givetvis, din jävla pannbiff, menar jag att kvinnor har en social fördel när det gäller dejting. vilket du kanske tycker är märkligt.... i en tråd som handlar om just dejting. eller? jag skrev för fan inget om vem som har bäst fysiska förutsättningar för att vinna OS eller bygga en båt.
Citera
2026-01-09, 14:08
Medlem
Citat:
är det bara mitt resonemang, eller kanske faktiskt verkligheten, som helt förbiser psykisk attraktion och kommunikation? food for thought

Jag tror inte det är “verkligheten” i sig som bortser från psykisk attraktion, utan hur många män tolkar den.

Fokus hamnar ofta på status, pengar och yta, medan förmågan att inleda och bära en respektfull kommunikation underskattas kraftigt.

Min erfarenhet är att när sex eller utseende lyfts för tidigt dör intresset snabbt inte för att attraktion saknas, utan för att kommunikationen aldrig fick en chans att bli värdig.
Citera
2026-01-09, 14:12
Avslutad
Citat:
Jag tror inte det är “verkligheten” i sig som bortser från psykisk attraktion, utan hur många män tolkar den.

Fokus hamnar ofta på status, pengar och yta, medan förmågan att inleda och bära en respektfull kommunikation underskattas kraftigt.

Min erfarenhet är att när sex eller utseende lyfts för tidigt dör intresset snabbt inte för att attraktion saknas, utan för att kommunikationen aldrig fick en chans att bli värdig.

tror du att kvinnor eller män är värst när det kommer till att prioritera ytliga attribut som dessa? nu gör väl elefanten snart kaos inne i glasbutiken, men svaret är för de flesta rätt uppenbart.

kommunikationen är bara en del av pusslet. det är slit-och-släng-samhället som visar sitt tryne. man går igenom matchningar och dejter som om det vore som att borsta tänderna. och värre lär det bli. spännande framtid som väntar på oss alla. hohoho
Citera
2026-01-09, 14:19
Medlem
Citat:
tror du att kvinnor eller män är värst när det kommer till att prioritera ytliga attribut som dessa? nu gör väl elefanten snart kaos inne i glasbutiken, men svaret är för de flesta rätt uppenbart.

kommunikationen är bara en del av pusslet. det är slit-och-släng-samhället som visar sitt tryne. man går igenom matchningar och dejter som om det vore som att borsta tänderna. och värre lär det bli. spännande framtid som väntar på oss alla. hohoho

Jag tror inte det handlar om vilket kön som är “värst”, utan om hur osäkerhet hanteras.

Avvisande tolkas ofta som ett värdeomdöme i stället för vad det faktiskt är: brist på attraktion i just den konstellationen.

Kommunikation är inte bara en pusselbit, utan ramen som tillit byggs i.
Citera
2026-01-09, 14:21
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
nja, någon transa är jag mig veterligen inte. och som jag skrivit tillhör jag lyckligtvis den skara män som ser tillräckligt bra ut (är väl topp 20%, men nog inte riktigt topp 10%) för att få knulla. ironiskt nog har jag fått knulla nästan lika mycket utan appar som med, men det känns som längesen det skedde "naturligt". även vi långa übermensch tycker rådande samhällsnormer är problematiska, för när du säger att "kvinnor gillar riktig uppvaktning" så är det en sanning med en hel skopa salt. sanningen är att kvinnor gillar när män som är lika eller mer attraktiva än de själva raggar. gör någon annan det så är det sexuellt ofredande, eww, gubbslem, creep eller någon annan etikett som många får.

men fortsätt du leta efter hål i rustningen. du kan alltid kalla mig för incel, det känns som att det bara är ett eller två inlägg bort.

givetvis, din jävla pannbiff, menar jag att kvinnor har en social fördel när det gäller dejting. vilket du kanske tycker är märkligt.... i en tråd som handlar om just dejting. eller? jag skrev för fan inget om vem som har bäst fysiska förutsättningar för att vinna OS eller bygga en båt.

Du skrev att naturen har gett kvinnor "räkmacka", vilket inte är sant.

Det stämmer inte alls att kvinnor bara går på utseende. Andra parametrar spelar också roll, till och med större roll. Alla vet att en man med pengar attraherar snygga kvinnor även om han inte är särskilt snygg själv.

Hur pinsam är inte du som klagar på att kvinnor har "för höga krav"? Tänk om jag hade sprungit runt och klagat på att män inte vill ha mig och att dom borde ändra sina preferenser så att dom vill ha mig. Skämskudde. Och hade det inte framförallt varit fruktansvärt oattraktivt?

Sen har du seriösa problem med din abnormalt skeva självbild där du tror att du är mer än du egentligen är. Du borde satsa på att bli miljardär först innan du klagar på att du inte får fitta på beställning!
Citera
2026-01-09, 14:25
Medlem
Citat:

Det stämmer inte alls att kvinnor bara går på utseende. Andra parametrar spelar också roll, till och med större roll. Alla vet att en man med pengar attraherar snygga kvinnor även om han inte är särskilt snygg själv.

Hur pinsam är inte du som klagar på att kvinnor har "för höga krav"? Tänk om jag hade sprungit runt och klagat på att män inte vill ha mig och att dom borde ändra sina preferenser så att dom vill ha mig. Skämskudde. Och hade det inte framförallt varit fruktansvärt oattraktivt?

Sen har du seriösa problem med din abnormalt skeva självbild där du tror att du är mer än du egentligen är. Du borde satsa på att bli miljardär först innan du klagar på att du inte får fitta på beställning!

Jag är man, men håller med till 100 %.
Resonemanget träffar rätt just för att det flyttar fokus från bitterhet och projicering till ansvar och verklighetsförankring.

Attraktion är komplext, och att kräva att andra ska justera sina preferenser är varken rimligt eller moget.
Citera
2026-01-09, 14:27
Avslutad
Citat:

du är lite psykiskt rubbad, det märker man snabbt när du skriver. det är mycket deflektion och skylla ifrån sig.

jag har inte sagt att kvinnor har för höga krav, det jag däremot sagt är att samhället anno 2026 med nätdejting och mansöverskott kraftigt gynnar kvinnor på dejtingmarknaden.

jag har inte "klagat på att jag inte får fitta på beställning". hade du varit lite mer läskunnig, och lite mindre rabiat i ditt PMS-skrivande, så hade du sett att jag redan har erkänt mig sitta rätt bekvämt på den fronten. mitt liv är lite tufft på andra fronter kanske, men att knulla tjejer har aldrig varit mitt problem.

det stämmer däremot bra att kvinnor uppskattar pengar och andra materiella ting, samt social status, när det gäller dejting. också därför du kan se en manlig läkare med en kvinnlig undersköterska, men aldrig det omvända. kvinnor kan inte leva med män som har en lägre ekonomisk status än de själva. ganska ytligt, om du frågar mig?? men du ska väl dribbla bort den här också, din jävla rikspannbiff.

gå och mensa någon annanstans, din lodis.
Citera
2026-01-09, 14:31
Avslutad
Citat:
Jag är man, men håller med till 100 %.
Resonemanget träffar rätt just för att det flyttar fokus från bitterhet och projicering till ansvar och verklighetsförankring.

Attraktion är komplext, och att kräva att andra ska justera sina preferenser är varken rimligt eller moget.

så fort man ifrågasätter status quo så är man "bitter", "projicerar" (och är säkert en incel också, misstänker jag). att ni känslostyrda jävla hjon (speciellt du, som ju påstår dig vara "man") inte klarar av att bara ta debatten utifrån verklighetens premisser är beklämmande, och det är alltid bara en mening bort med personangrepp och annat kvinnligt trams och käbbel.

ingen säger att någon ska justera sina preferenser??? tråden handlar väl snarare om att dagens dejtingmarknad inte tillåter preferenser annat än rent utseendemässiga att komma till tals. kvinnor skiter i om du är Gandhi och räddar sjuka hemlösa katter på fritiden om du ser ut som en tragedi, och på det omvända så skiter män i om du är Gandhi och räddar sjuka hemlösa katter på fritiden om du bara swipat höger och vill knulla.
Citera
2026-01-09, 14:43
Medlem
Citat:

Är du en normal kvinna? På vilket sätt?

Stör det dig om jag sätter på mig en klänning och peruk och smetar på lite läppstift?
Citera
2026-01-09, 14:45
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
du är lite psykiskt rubbad, det märker man snabbt när du skriver. det är mycket deflektion och skylla ifrån sig.

jag har inte sagt att kvinnor har för höga krav, det jag däremot sagt är att samhället anno 2026 med nätdejting och mansöverskott kraftigt gynnar kvinnor på dejtingmarknaden.

jag har inte "klagat på att jag inte får fitta på beställning". hade du varit lite mer läskunnig, och lite mindre rabiat i ditt PMS-skrivande, så hade du sett att jag redan har erkänt mig sitta rätt bekvämt på den fronten. mitt liv är lite tufft på andra fronter kanske, men att knulla tjejer har aldrig varit mitt problem.

det stämmer däremot bra att kvinnor uppskattar pengar och andra materiella ting, samt social status, när det gäller dejting. också därför du kan se en manlig läkare med en kvinnlig undersköterska, men aldrig det omvända. kvinnor kan inte leva med män som har en lägre ekonomisk status än de själva. ganska ytligt, om du frågar mig?? men du ska väl dribbla bort den här också, din jävla rikspannbiff.

gå och mensa någon annanstans, din lodis.

2026? Kvinnor har alltid kunnat få män medan män har fått jobba för att få kvinnor. Så funkar det bland alla andra djurarter också. Jag frågade precis en manlig vän att visst föredrar man som man att ha det såhär och inte vill man väl ha en kvinnas "fördelar" på dejtingfronten? Han sa att så är det självklart. Så du verkar väldigt gay faktiskt.

Det där med läkare och sjuksköterska stämmer ja. Kvinnor attraheras av män med lika eller högre IQ än dom själva, medan män inte har någon sådan preferens. Kvinnor attraheras också av män med resurser (pengar), då det indikerar att han kan försörja sin kvinna och sin familj. Herregud, hur kan du inte förstå att detta är uråldriga biologiska processer och inte något som samhället har producerat på senare år? Du tycker detta är ytligt och det kanske det är, jag skäms inte ett dugg över att jag tycker rika män är attraktiva.

Du säger vad som helst för att få vara "skört offer". Jag skulle inte ligga med dig eller ens ta i dig med tång, om du och jag så var dom sista 2 människorna på jorden. Så avtändande är dina åsikter. Tänk på det i verkliga livet, att inte vädra dessa patetiska åsikter så att kvinnorna hör.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-09 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in