Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Helt ärligt ..
Menar du att Engström är förväxlad med mannen på DBG ?
Vågar du erkänna i tråden att du på fullaste allvar tror att Engström sprang någon minut efter mannen på DBG iklädd samma signalement och överhörde ett vittne som mer eller mindre beskrev Engström?
Jag
erkänner gång efter annan att SE pratar om att ha rört sig i gränden flera minuter efter GM fanns där och i en väsensskild kontext.
Det som finns är fortfarande en enskild uppgift om en liten väska. Att en farbror bar rock på vintern kan lämnas därhän, det är närmast generiskt. Det är den lilla väskan allt hängs upp på. Som sist, att hans fru i maskopi med honom ska ha försökt förleda utredningen med falska tips. Kroken håller inte.
Jag kan reprisera att SE alltså inte är intressant
i sig i relation till MOP och
dessutom befann sig i närheten med en liten väska. Utan han är på väg hem från sin arbetsplats och råkar passera. Det är ganska avgörande för hur mycket som kan hängas upp på kroken.
En annan omständighet som, som sagt, minskar krokens bärkraft är att det handlar om en uppgift från en enda person och som inte bekräftas av någon annan iakttagelse vare sig före eller efter den. Om man inte är alltför selektiv med (berättigad) misstro mot vittnesuppgifter så blir försiktighet med uppgiften ofrånkomlig.
Citat:
Jag undrar till eg alla förnekare , hör ni inte själva hur jävla underligt detta låter?
Av vilket skäl används sekteristisk terminologi?
Citat:
Jag har på senaste tiden nästan börjat tänka tvärtom att Engströms försvar är så jävla dålig att den nästan blir bra ..
Men bara nästan för den är fan genom usel eg