2026-01-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du är ju en anonym användare. Och kan så klart hitta på. Men om inte, så har du alltså sett henne ta kokain. Var det ingen som höjde på ögonbrynen över det med tanke på hennes bakgrund och nuvarande jobb?

Ja, de som brukar köra fulla eller höga vid hennes ålder, är de som aldrig slutat överkonsumera. De flesta i hennes ålder tar oftast det lilla lugnt jämfört med yngre år. Men det finns alltid en och annan i äldre ålder som inte kan klarar av att vara salongsberusade. Nej, det ska vara all-in.

Det mesta talar ju för att hon gjort det. Transportstyrelsen har tagit hennes körkort.

Jag har varit på samma fester som henne vid flera tillfällen. Det är ett hårt partajande gäng, fler av dem från partiet men även andra. Men så är det rimligen på andra håll också. Klart att olämpligheten har diskuterats, eller vad som skulle hända om bilder eller filmer läggs upp. Det är dock upp till andra, det är vuxna människor allihop som får ta ansvar för sig själva enigt mig. Hade jag eller någon av mina närmsta varit med när det skall köras bil (eller båt) vid ett sådant tillfälle så hade man självklart försökt stoppa det eller ringt 112.
Citera
2026-01-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Steg 1 är att neka. Om det inte funkar är det dags för steg 2, att pudla och ta time out etc. Man har egentligen inget att vinna på att gå direkt till steg 2.

Det håller jag inte med om.

Det är bättre att först då vara tyst - inte att neka.

Media kommer aldrig släppa det om personen först ljuger om det - och sen pudlar.

Första frågan efter pudlingen kommer vara "Varför ljög du?"
Citera
2026-01-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Körkortet är omhändertaget på platsen och det sker inte utan anledning!!
Förvisso inte men det är heller ingen straffrättslig åtgärd.
Det riktigt intressanta är vilka brott som hon har delgivits eller kommer att delges misstanke om, dvs rattfylleri och narkotikabrott.
Lite konstigt om hon inte delgivits, mycket konstigt om hon ljuger om att hon inte delgivits.
Tror på mycket konstigt.
Vi får se var dom helt skilda beskrivningarna av förloppet hamnar.
Pressen kommer garanterat ha frågor om den där viltolyckan som hon pratar om.
Ska också bli spännande att se hur dom partitrogna organen hanterar det.
Om inte ens riks eller samnytt kliver in och försvarar henne så...ja, då ser det kolsvart ut för henne - och lite, lite ljusare ut för svensk politik.
Som för övrigt är mörkare än nånsin.
Senast redigerad av Sur-far 2026-01-09 kl. 11:29.
Citera
2026-01-09, 11:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Du verkar utgå från att hon är skyldig till det hon är misstänkt för.....inte jag, jag väntar hellre till vi fått mer kött på benen.

Allt det andra OffTopic du skriver händer ju naturligtvis då och då...alla kan bli brottslingar med lite motivation...

Polisen tog körkortet. Transportstyrelsen har dragit in det. Jag tycker det talar för att hon är skyldig. Men hon själv nämner inte det. Undrar varför? Kanske för att hon vill verka oskyldig och undvika följdfrågor om varför hon förlorade körkortet.

Det är ju inte så att hon varit laglydig förut. Att hon har ett snövitt samvete. Hon har har kört för fort och förlorat körkortet. Hon har tagit ut arvode och lön samtidigt från polisen och vägrat betala tillbaka det hon fått för mycket. Och hon startade en detektivbyrå där hon erbjöd sig att slå i polisens register för sina kunder (olagligt).
Citera
2026-01-09, 11:26
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbb-og
Hur ser hon ut/agerar i vanliga fall?

Tycker hon ser obekväm och nervös ut. Och osympatisk.
Med tanke på att "man" inte hört talas om henne innan denna soppan är hon väl ingen frontfigur direkt.
Om man inte är naturbegåvad framför kamera/bakom mikrofon så tar det ett bra tag att vänja sig och bli bra på det.
Visst verkar hon lite stirrig.. men PÅTÄND? Njaa.., kanske om man aldrig interagerat med någon som varit helt tweakad i verkligheten så kanske.

Ser mer ut som en dubbel-espresso och bristande mediaträning i mina ögon..
Håller med. Hade inte den skandalen uppkommit hade inte en enda påstått att hon ser påtänd ut.
De som påstår det, har aldrig sett en som är påtänd.
Citera
2026-01-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Polisen tog körkortet. Transportstyrelsen har dragit in det. Jag tycker det talar för att hon är skyldig.

Transportstyrelsen drar alltid in det temporärt i väntan på utredning sen får man ett slutligt beslut.
Citera
2026-01-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vilka förtroendevalda nuvarande SD-politiker tänker du på?
Jag tänker inte på några nuvarande alls eftersom SD brukar göra sig av med dessa.

Det har dock gjorts ett flertal undersökningar om detta och det har alltid gett samma resultat. Det gäller både på riksdagsnivå och lägre nivåer.

https://www.svd.se/a/7lO5o4/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater

https://nyheter24.se/nyheter/politik/877160-sverigedemokraterna-riksdagen-brott

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/G30Bvq/sd-daltar-med-sina-kriminella

https://www.nyhetsbyranjarva.se/sd-ar-overrepresenterat-i-brottsstatistiken/
Citera
2026-01-09, 11:30
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Japp, här är en hel kennel begravd.

Hon är en erfaren polis tillika riksdagsledamot för Sveriges mest "bevakade" parti, att då köra omkring med narkotika låter för mig osannolikt.

Med detta sagt...är hon mot förmodan skyldig till drograttfylleri och narkotikabrott så ska hon naturligtvis avlägsnas från polisen och bli utesluten ur SD samt straffas i domstol som alla andra.

Att sätta sig onykter bakom ratten tyder på väldigt dåligt omdöme, således är det inte alls osannolikt att man även har narkotika på sig.

Att det knarkas bland poliser och politiker är inte heller särskilt förvånande, de är som folk i allmänhet.
Citera
2026-01-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Transportstyrelsen drar alltid in det temporärt i väntan på utredning sen får man ett slutligt beslut.
Körkort blir inte indragna pga viltolyckor, punkt!!
Citera
2026-01-09, 11:33
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
[...]

Och då måste man ju ställa ett par frågor.

- Varför behövde hon följa med in på en polisstation? Blåser gör man ju på plats och blir det inget utslag behöver man inte åka in till en station. Det gör man bara ifall det indikerar att man är onykter och det man då åker in för är för att ta blodprov som är mer pålitligt. Att åka in för att bara blåsa gör man inte.

- Polisen hävdar att de tagit både blodprov och urinprov. Ljuger de? Om inte, varför nämner hon inte detta och varför tror hon att hon behövde pissa och lämna blod?

- Och hur är det med påsen? Ljuger polisen om den också eller har man hittat den utan att berätta om detta för den misstänkte? Även denna väljer ju Katja att inte nämna.

Jag säger inte att hon är skyldig men konstigt är iaf hennes uttalande.

Ang det "fetade", du har fel för man kan visst få följa med in till stationen för att blåsa (igen).

(Sen tar jag inte hennes story i försvar utan det var bara ovan jag ville nämna.)
Citera
2026-01-09, 11:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Kan man ens vara polis efter en rattfylla?

Ja, om du genomgår rehabilitering och återfallsrisken är liten. Men polisen jag länkar till dömdes inte till fängelse med 1,21 promille i blodet. Och det var ingen narkotika inblandad.

Citat:
Personalansvarsnämnden gör dock bedömningen att mannen uppfyller kriterierna för alkoholberoende och att problematiken förefaller vara av ”allvarlig karaktär”. Då polismannen nu genomgår rehabilitering med goda prognoser föreligger det därför, enligt nämnden, ”inte någon påtaglig risk för återfall i liknande brottslighet” och mannen kan därför behålla sitt jobb.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/polis-domdes-for-grovt-rattfylleri-far-behalla-jobbet/
Citera
2026-01-09, 11:39
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Steg 1 är att neka. Om det inte funkar är det dags för steg 2, att pudla och ta time out etc. Man har egentligen inget att vinna på att gå direkt till steg 2.

Det man har att vinna genom en time out är att skriverierna tystnar och det hela blåser över snabbare. Är du inte längre en offentlig person eller del i någon större offentlig "affär", så slutar vanligtvis mediadrevet (inte pga snällhet, utan pga pressetiska regler).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in