2026-01-09, 08:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag skrev detta inlägg för ett par dagar sedan, där jag redogör för vilken väg jag tror att GM med allra största sannolikhet tagit till och från Rönninge, se nedan:

Jag "reste" dessutom precis hela vägen från stugan till Rönninge i street view, och dåg mig omkring. Ingenstans på vägen kunde jag tänka mig att en kamera skulle kunna fånga honom körandes.

Tack för uppgifterna. Ja jag tror inte heller att att det finns någon övervakningskamera som specifikt skulle registrerat hans bil i närheten av eller på vägen till och från brottsplatsen.
I vart fall inte så att just MGMs bil skulle anses som misstänkt.
Senast redigerad av coli 2026-01-09 kl. 08:27.
Citera
2026-01-09, 09:13
Medlem
Jag undrar om brottet hade blivit kallt ifall man aldrig hade hittat spår på vägen vid stationen som kunde kopplas till GM:s DNA…?
Citera
2026-01-09, 09:14
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Det vet jag inte, har inte läst något om telefonen? Förutom att den inte gick att spåra efter 02:00 natten till 26 Dec? (Inte 100%)
Nej, jag har inte heller läst om telefonen verkligen är funnen. Klockan 01:56 verkar vara säker uppgift gällande senaste uppkoppling.

Obekräftad uppgift att telefonen återfanns i närheten av första fyndplatsen skulle då betyda att GM var kvar på platsen i 30 minuter ungefär.
Citera
2026-01-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag skrev detta inlägg för ett par dagar sedan, där jag redogör för vilken väg jag tror att GM med allra största sannolikhet tagit till och från Rönninge, se nedan:

Jag "reste" dessutom precis hela vägen från stugan till Rönninge i street view, och såg mig omkring. Ingenstans på vägen kunde jag tänka mig att en kamera skulle kunna fånga honom körandes.

Finns ev kameror i dom nybyggda husens portar dånviksvägen 4-8 snett innan tunneln framför Coop! Om han inte nu kört runt halva Rönninge och ut bakvägen vilket inte är troligt.
Senast redigerad av sylla 2026-01-09 kl. 09:26.
Citera
2026-01-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag tycker mig se rivmärken i pappan, ovanför hans vänstra ögonlock, munnen, näsan, kinden.

Fyfan stackars My.

Hon verkar gjort motstånd så han hade nog ihjäl henne på platsen där det hände.
Så kan det naturligtvis vara. Möjligt att poliserna inte var så varsamma vid själva gripandet i skogen och att rivmärken uppstått då.
Citera
2026-01-09, 09:36
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Jag har följt det här fallet sen dag ett och jag kan inte minnas att något påverkat mig mer. Jag har nästan varje natt tänkt på det här. Tänkt på My. På familjen. Jag har haft otroligt svårt att släppa det. Det gör mig så otroligt ledsen när jag tänker på vad hon kan ha blivit utsatt för, skräcken, terrorn. Det sorgliga är att jag bara hoppas att hon inte led allt för mycket. Och så familjen. Tänk känslan att din dotter är försvunnen och sen kommer alla dessa detaljer fram. Hur går man vidare? Allt som ska fixas. Åka till Malmö och packa ihop hennes grejer. HEMSKT. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga, mer än att jag aldrig blivit så arg på en förövare innan. Enligt mig är sånt här värre än alla jävla brott som sker. Jag önskar ingenting förutom lidande för GM. Jag tror också att allt detta gjort mig mer ödmjuk. Ta inget för givet. Ta ingen för given. Ta hand om varandra och säg till folk att du älskar dem. Vila i frid My.

Jag håller helt med dig i allt du skriver. Fallet har påverkat mig enormt också. Har själv en dotter som ska växa upp och bli ung kvinna i denna värld och det känns så avgrundsmörkt att saker som dessa sker.
Klart att man ser groteska saker hända i exempelvis true crime-dokus från USA osv, men nu kom våldet och grotesken verkligen nära en på riktigt.

Sorgligt och overkligt är det.
Citera
2026-01-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tror inte att Robin/Vilma hade avslöjats i första taget om han inte efterlämnat buntband, hammare och en handske med sitt DNA/fingeravtryck. I vart fall inte innan han begått nya illdåd.

Han var inte urtypen av en GM för M*s försvinnande som spontant skulle dragit till sig polisens intresse.

Dels bodde och arbetade han flera mil därifrån och hade ingen orsak att befinna sig på platsen på natten, dels uppträdde han numera som kvinna och hade såvitt känt aldrig attackerat någon kvinna tidigare.
Han sökte partners bland transsexuella, var skötsam med jobb, bostad, hobbies och inget missbruk samt hade inte begått något känt försök till våldsbrott sedan den enda gången han åkte fast för sex år sedan.

Det fanns inga vittnen till överfallet i Rönninge och han hade inte heller tagit med sig sin telefon som skulle kunnat spåras. MGM och BO var helt obekanta för varandra.
Han uppträdde också fullt normalt dagen efter, gjorde inget misstänkt och jobbade som vanligt.

Därför räknade han fullt rimligt nog också iskallt med att han aldrig skulle åka fast.
Hade inte de upphittade sakerna avslöjat att Robin/Vilma varit där, hade nog M*s försvinnande varit ytterligare ett av alla ouppklarade mystiska försvinnanden.

Ja precis förhoppningsvis hade han iaf fastnat på någon kamera igen, eftersom Rönninge var tomt den tiden borde det ändå vara relativt lätt att fokusera på de fåtal bilar som syns, även om han har hyrbil hade det nog inte varit omöjligt att kolla upp.
Han känns också ostabil nog för att kunna börja prata om vad han gjort till slut, eller posta det och på så sätt spåra honom. Så han hade säkert gått att få tag på, men det hade verkligen inte gått såhär fort och blivit betydligt svårare att bevisa allt. T.ex. att bara försöka ta reda på vart han gjort av kroppen om inte polisen hade sett det i tid….

Men är glad att han gjorde ett misstag och att hans DNA fanns kvar!
Citera
2026-01-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag förstår inte varför media envisas att kalla sexualsadisten för ett namn som han har själv hittat på som en del av hans sjuka fantasier.

Han borde kallas för det han heter på riktigt, Robin, eller vad han är, ”Sexualsadisten” eller ”Äcklet”. Det är ett hån mot offret och alla kvinnor överhuvudtaget att Äcklet mördar någon och smackar sedan på läppstift och börjar uppleva sig som en kvinna.
Jag håller med i detta fall då det känns som att GM har gjort detta för att kunna komma närmre flickor/kvinnor samt att vinna någon form av sympati/kontroll och uppmärksamhet. Det känns inte som att han velat bli kvinna sedan barnsben utan bara en av hans sjuka böjelser.
Citera
2026-01-09, 09:38
Medlem
Shit, har varit avstängd och inte följt detta sedan slutet av december men jag har sett de senaste bilderna och läst uppdateringen i aftonbladet.

Detta är vad jag tror. Han har alltså parkerat upp bilen framför henne på vägen. Gått ut med hammare och bundband men stött på motstånd där han har tappat dessa på marken. Han har då kommit i fatt henne, strypit henne genom att få ner henne på marken. Samtidigt som My då har kämpat och rivit honom i ansiktet och öronen. Undrar om han inte har boxat henne i ansiktet också. Det lär vi få veta av den rättsmedicinska undersökningen.

Sedan kört hem och styckat henne i duschen. Säkerligen utnyttjat kroppen innan. Dåligt av polisen att inte söka inne i bostaden. Bilden på han som är taget från häktet är förjävliga. Han ser ut som ett skogstroll, som Joker ur en Batmanfilm. Fruktansvärd syn alltså.

Med största sannolikhet så är den där platsen, 6 mil bort där han har försökt gräva ner henne, stället vid Ärla där han spelar paintball.
Senast redigerad av Lofiboy 2026-01-09 kl. 09:49.
Citera
2026-01-09, 09:38
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
(…….)Tror inte heller att det var lågprioriterat för honom att komma undan, tvärtom.

(…..)Överfallet skedde på en slumpvis utvald kvinna på en plats han inte hade någon anknytning till (……..)

Att buntband och hammaren i handske lämnades kvar var troligen oavsiktligt i tumultet.
Kanske blev han avbruten av den kommunanställde mannen som kom åkande i sitt arbetsfordon med orange saftblandare(…….).

Slumpvis?
Han har troligtvis sett henne tidigare.

Han skulle knappast ta någon som inte var så fin som hon var.
Dessutom på ansiktsbilden ser hon ut som hon skulle kunna vara mer än tio år yngre.

Södertälje och Rönninge Salem är samma polisdistrikt och är att betrakta som samma revir.

Han är knuten till platsen eftersom han som transa och pedofil nyligen fått uppleva att människor som backar upp våld mot pedofiler ( inklusive våldet han blev utsatt för efter att ha utsatt tioåringen för kidnappingen) har intagit Rönninge Salem med stolthet genom den återupptagna Salemdemonstrationen 6 december och det kan han inte missat eller varit oberörd av, han måste känt sig enormt kränkt som tidigare våldsutsatt, till skillnad från andra boende i närområdet.

Och hade han prioriterat högre att inte åka fast hade han lagt ned några extra sekunder på att få med hammaren.

Men han hade uppenbarligen bara fokus på att få chansen att genomföra gärningen och brydde sig inte om risken att senare åka fast eller inte.

Han blev självklart skärrad av att Salemdemonstrationen återuppstått i hans närområde och behövde återta reviret genom att ta sig friheten att utföra det förbjudna, det han själv blivit misshandlad för och nog själv då trodde han skulle bli dödad för, att han tagit sig friheten att kidnappa tioåringen.

Denna gång skulle han lyckas.

Att åka fast är nog för honom delvis också en vinst, att han lyckades genomföra det förbjudna och ta tillbaka sitt revir och blir dessutom belönad genom att få ett socialt liv med liknande gärningspersoner och känna sig mer säker än om han skulle komma undan till en början men inte veta vad folk sett och bara vänta på att någon skulle tänka ut att det var han och i den stugan visste han att han inte kan vara skyddad.

Salemdemonstrationen 6 dec väckte nog hans känsla av otrygghet ute i det fria och han blev mentalt framjagad ur sitt närområde och gömsle och tyvärr tog han med ett offer, men det hade troligtvis blivit ett eller flera offer annars ändå.
Citera
2026-01-09, 09:44
Medlem
Nedrans rigorös sammanfattning av Grevenfb🙌
Får en annan bild av pappan där som kvällsblaskan(minns ej vilken) beskrev som
Ekonomiskt framgångsrik och med gott anseende i området på Ekerö.
Citera
2026-01-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Nej. Inget talar för detta. Varför ska en sunt människa som MT ha haft kontakt med ett äckligt pervo som Robin Säbb-Hjerth aka Vilma Andersson? MT blev ett slumpoffer, hon var vid fel tid pa fel plats när Säbb-Hjerth var ute och "jagade" ett offer han kunde mörda.

Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Jag håller helt med dig i allt du skriver. Fallet har påverkat mig enormt också. Har själv en dotter som ska växa upp och bli ung kvinna i denna värld och det känns så avgrundsmörkt att saker som dessa sker.
Klart att man ser groteska saker hända i exempelvis true crime-dokus från USA osv, men nu kom våldet och grotesken verkligen nära en på riktigt.

Sorgligt och overkligt är det.

Det tråkiga är att detta brott säkert inspirerat andra idioter som sitter hemma i det tysta och planerar sina kommande händelser. På samma sätt han blivit inspirerad av tidigare liknande brottslingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in