2026-01-09, 01:34
Avstängd
Nej min lilla söttis
Han kommer inte ens behöva Trump här

Han kommer frias pga bevis bördan ligger på åklagaren att bevisa att han inte kände sig hotad...lycka till

pussen

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Enda anledningen till att han inte skulle fällas är för att det ska utredas av ett sönderkorrumperat FBI där Trump-sykofanten och Epsteinmörkläggaren Kash Patel sitter vid rodret. Trumpadministrationen har redan gett sin dom och FBI:s partiska utredning kommer förstås inte visa något annat. Detta var dock ett solklart second degree murder på liknande sätt som i fallet med George Floyd. Han planerade inte det i förväg men gjorde det helt obefogat av extrem vårdslöshet som ledde till en annan människas död. Det är ett rent under att ingen ytterligare person dog eller skadades, då det var så mycket folk på platsen.
Citera
2026-01-09, 01:36
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Här kan du se det från en bra vinkel och i slow motion:
https://x.com/libsoftiktok/status/2008982620663902315

Hon kör på ICE-agenten.
Tack.

Då är det konfirmerat att du även är blind. Specsavers finns i varje stad. Bara ett tips.

För övrigt hade kvinnan kört rakt fram eller åt svängt med däcken åt vänster så hade möjligtvis polisen fått sina fötter överkörda.

Oavsett hade ett huvudskott inte varit berättigat. Men nu ville kvinnan inte köra över polisen och svängde således åt höger.
Citera
2026-01-09, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Kör du en bil och ställer dig i vägen för polisen som sedan beodrar dig att gå ut men du försöker gasa där ifrån medan det står en polis framför dig, ja då får du skylla dig själv att din hjärna blir öppnad för du trodde du var odödlig efter att ha blivit matad av vänstern i år. Men fortsätt så, ni självsanerar er

Hade aldrig trott att så många män skulle stå i kö för att kyssa jd Vance i arslet. Snyggare killar än han kan man hitta. Dessutom personer som hånar och föraktar ert eget land som ni avgudar, vilka patrioter.
Citera
2026-01-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nej min lilla söttis
Han kommer inte ens behöva Trump här

Han kommer frias pga bevis bördan ligger på åklagaren att bevisa att han inte kände sig hotad...lycka till

pussen
Vilket är extremt lätt att se på det utmärkta filmmaterial som finns. Händelsen är dessutom filmad från två olika vinklar där man ser att kvinnan styr bort hjulen från den så kallade agenten. Det är ju fullständigt häpnadsväckande att man kan vara över 40 år gammal och så infantilt korkad som du är.
Citera
2026-01-09, 01:38
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Klart du kan stoppa en förare om du skjuter
Han sköt henne och bilen stoppades

Vargis jag antar du inte gjort din vpl eller har utb för hantering av skjutvapen men det hade jag i min militära tid...så tro mig min Erdogan älskare... vi hade diskussioner, prov om allt som har skett...

Han kommer gå fri punkt...För han kan lagen som jag...du kommer för du hoppas (känslor) för mkt

Jag har svårt att tro att Försvarsmakten tappat så mycket kvalitet att de skulle ha släppt en sån som du nära några skarpladdade vapen. Tvärtom verkar din alternativa verklighet ha en hel del inslag från Hollywood-filmer.

Och rent psykologiskt kan man ju undra varifrån behovet att försöka hävda att man förstår sig på vapen kommer. Dina vapenfantasier har ju absolut inget att göra med vad som hänt i USA...

Jag är dessutom noll intresserad av vad det amerikanska rättsväsendet kommer fram till, jag är helt säker i min egen bedömning. Det är sällan det finns så mycket videomaterial ur så många vinklar, så det som hände är kristallklart.

Och som sagt, att du sitter i ett anonymt svenskt forum och gottar dig åt att "kärringen" fick vad hon förtjänade och att ICE-agenten kommer att komma undan säger precis allt man behöver veta om dig.
Citera
2026-01-09, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Det är absolut ingen som tycker de förstör för ordnignsmakten förutom sojapimplade betacucks utan ett uns av testosteron

Tänk att protestera för någon som brytit mot lagen och bor illegalt i landen och hatar ditt land och dig
you cant make this shit up

Du beskrev just dig själv. Alla som sitter här och skadeglatt hurrar för att en kvinna blivit dödad utan att utgöra minsta hot mot någon, är urtypen av en betacuck. Blir inte mer betacuck än så.
Citera
2026-01-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
De får utreda men FBI kommer inte ge dem alla uppgifter. Och Walz har hotat Trump och ICE med soldater så vad är det om inte ett inbördeskrig?

Nej, de har hindrats från att ta del av bevisningen. Det är inte meningsfullt att försöka sig på en utredning då.

Han har inte hotat ICE och Trump med soldater. Det finns inget sådant. Han kan inte göra det heller även om han ville eftersom presidenten närsomhelst kan ta kontrollen över dom. Nationalgardet tas in för att skydda befolkningen.

Jag är bara intresserad av sanningen. Var det motiverat ja/nej. Mycket som tyder på att det inte var det, men jag vill se utredningen. Någon vidare övertro på USA och dess utredningar just nu har iallafall inte jag. Hanteringen av Epstein dokumenten ligger helt på federal nivå och det är nog väldigt få som anser att det skett med transparens.
Citera
2026-01-09, 01:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
“Firearms may not be discharged solely to disable moving vehicles. Specifically, firearms may not be discharged at a moving vehicle unless: (1) a person in the vehicle is threatening the officer or another person with deadly force by means other than the vehicle; or (2) the vehicle is operated in a manner that threatens to cause death or serious physical injury … and no other objectively reasonable means of defense appear to exist, which includes moving out of the path of the vehicle.”

https://www.justice.gov/archives/ag/file/1220256-0/dl?inline

ICE agenter ska inte ställa sig framför bilar. De skall veta hur de ska hantera en situation som denna. Detta är helt på ICE agenterna.

"ICE agenter ska inte ställa sig framför bilar. De skall veta hur de ska hantera en situation som denna. Detta är helt på ICE agenterna."

Det rörde sig om en vit, medelålders småbarnsmamma. På papperet är risken väldigt låg.
ICE-agenten ställde sig framför henne för att hon inte skulle köra iväg.
Citera
2026-01-09, 01:42
Avstängd
Ja då kan du förklara varför inte ens Minnesota domstol har gripit honom ännu

"men jag vill att han grips wooah "

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vilket är extremt lätt att se på det utmärkta filmmaterial som finns. Händelsen är dessutom filmad från två olika vinklar där man ser att kvinnan styr bort hjulen från den så kallade agenten. Det är ju fullständigt häpnadsväckande att man kan vara över 40 år gammal och så infantilt korkad som du är.
Citera
2026-01-09, 01:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"ICE agenter ska inte ställa sig framför bilar. De skall veta hur de ska hantera en situation som denna. Detta är helt på ICE agenterna."

Det rörde sig om en vit, medelålders småbarnsmamma. På papperet är risken väldigt låg.
ICE-agenten ställde sig framför henne för att hon inte skulle köra iväg.
Vilket man inte gör. Enligt policy. Kvinnan flydde och för att idioten inte vet sitt jobb så sköt han ihjäl henne.
Citera
2026-01-09, 01:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tack.

Då är det konfirmerat att du även är blind. Specsavers finns i varje stad. Bara ett tips.

För övrigt hade kvinnan kört rakt fram eller åt svängt med däcken åt vänster så hade möjligtvis polisen fått sina fötter överkörda.

Oavsett hade ett huvudskott inte varit berättigat. Men nu ville kvinnan inte köra över polisen och svängde således åt höger.

Hon kör ju på honom. Anledningen till att han inte ramlar framför SUV:ens hjul är sannolikt för att han lutar kroppen så att hon mest träffar överkroppen, inte benen.

Hon skulle inte ha kört överhuvudtaget. Hon hade fått order av ICE-agenterna att stanna och gå ur bilen.
Citera
2026-01-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Att förvänta sig att en polis ska behöva utvärdera åt vilket håll hjulbasen står och avvakta definitiv kunskap om riktning som bilen till slut tar är liksom helt orelevant på samma sätt som om det visar sig i efterhand att en pistol i ett anat scenario bara var en realistisk replika.

Snubben står vid sidan av bilen och skjuter kvinnan genom förardörren. De flesta inser att det inte hade varit möjligt för kvinnan att köra över honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in