Citat:
Ursprungligen postat av
David1982
Lilla vargis🥺
Som jag skrev tidigare:
Till mina känslo kommunister som inte kan läsa och saknar utbildning
Sverige har vi nödvärn, laga befogenhet samt putativ (inbillad) nödvärn etc.
I USA så väger dessa 1000 ggr mer, speciellt för myndigheter som polisen
Åklagaren har bevisbördan i riket och i USA
så mina små Maduro/Gaza kramare så förstår ni väl att det spelare ingen roll vad ni tycker,vad ni tror....utan vad man kan bevisa
Kärringen konfronterade ICE, sen vägrade lyda deras befallning och försöka smitta.
Der spelar ingen roll om kärringen siktade på ICE agenten eller inte...agenten kanske kände sig hotad (2 ton SUV) så "putativt nödvärn" kommer in här... i värsta fall...åklagaren kan omöjligt bevisa hur ICE agente kände såvida inte han erkänner " jag är bara skjutglad jävel" så kommer han frias och kärringens familj kommer inte få försäkring då hon bröt mot lagen.
Kärringen var den som startade allt och hennes korkade beslut gjorde att hennes son saknar nu en mamma.
Så vad har ni kommunister lärt er från detta?
När polisman säger stanna så stannar ni. Jag vet at vänsterfolk inte har körkort så missade kanske den biten men nu vet ni 😊
Class dismissed😊
🥺Så vargis... välkommen till verkligheten
Som sagt, din inställning säger vem du är. Och ditt svammel och dina löjliga anklagelser och anspelningar antyder din IQ- och utbildningsnivå. Liksom språkbruket.
Det som för resten av världen är en helt i onödan skjuten trebarnsmamma är för dig en "kärring" som fick vad hon förtjänade, och alla som klagar är kommunsiter och vänster. Jag hoppas du känner dig riktigt stolt över dig själv...
- - -
Putativt nödvärn kan inte komma ifråga, eftersom det inte går att stoppa en bil genom att skjuta ihjäl chauffören. Något som ingår i agenternas utbildning, och varför framgår tydligt av händelseförloppet. Dessutom är de förbjudna att skjuta in i bilar under gång också enligt deras egna "rules of conduct"...
För att ytterligare korrigera dig så räcker det inte med att tro att man är i livsfara, t.o.m. i USA så krävs det att man
skäligen tror det. Vilket vilken normalt funtad person som helst förstår, annars kunde man ju ostraffat gå omkring och skjuta ihjäl människor till höger och vänster och hävda att man trodde att de var ute för att döda en och att man därför var i livsfara. Allt som du snappat upp från filmer och sociala medier gäller liksom inte i verkligheten...
Det var agenten själv som ställde sig framför bilen, samtidigt som hans kollegor uppmanade kvinnan att köra därifrån. Han försatte alltså dessutom sig själv i sin inbillade dödsfara. Och så är det de där två (ev. tre) sista skotten, som är riktade mot huvudet på chauffören och som kommer när skytten redan tydligt är vid sidan om den långsamt körande bilens färdriktning...