2026-01-08, 21:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Det är riktigt svinigt att hänga ut en polis som gör sitt jobb.
Men det är väntat av troll.

Alla tre skott mot huvudet tycker du alltså var helt rätt?
Citera
2026-01-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag utgår från att professionell sjukhuspersonal som kan undersöka honom på plats gör en bättre bedömning än dina gissningar baserade på ett videoklipp.
Vad var bedömningen?
Citera
2026-01-08, 21:33
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Rent yrkesmässigt kanske man på det stora hela hade kunnat undvika att skjuta men som perspektiv på hur det ser ut från andra sidan:
https://x.com/thatsKAIZEN/status/2009296602217783648?s=20
Den här polisen dog.

Att förvänta sig att en polis ska behöva utvärdera åt vilket håll hjulbasen står och avvakta definitiv kunskap om riktning som bilen till slut tar är liksom helt orelevant på samma sätt som om det visar sig i efterhand att en pistol i ett anat scenario bara var en realistisk replika.
Citera
2026-01-08, 21:34
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Doxad på amerikanska Elon-ägda X med hundratals miljoner användare. Spelar ingen roll att jag länkar hör på svenska FB.

Jag förstår. Men vad tycker du om det? Det var frågan.
Citera
2026-01-08, 21:34
Medlem
Enligt uppgift i tidningen hade agenten ifråga skadats i somras i en liknande incident. Källa: https://www.startribune.com/ice-raids-minnesota/601546426

Här kommer en bild på den ICE agent som pekats ut som utförare.
https://www.startribune.com/ice-agent-who-fatally-shot-woman-in-minneapolis-is-identified/601560214
Senast redigerad av Wisconsin-Nights 2026-01-08 kl. 21:37.
Citera
2026-01-08, 21:35
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Alla tre skott mot huvudet tycker du alltså var helt rätt?
Var det 3 skott?
Har bara sätt 1 skott hål i rutan i hennes huvudhöjd och av att tolka krockkuddens tillstånd läckte hjärnan ut.
Citera
2026-01-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Namnet på ICE-agenten är nu publikt (publicerat av bl a Minnesota Star Tribune). Jag förmodar han har gott skydd eller ligger han risigt till?

Om kvinnan tillhör ett terroristnätverk som Ice hävdar så bör hon väl ha någon maffiakompis som kan knäppa honom. Eller mer troligt så var hon en nyinflyttad, helt vanlig kvinna, utan vare sig något särskilt våldskapital eller kriminella kompisar.
Citera
2026-01-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så ett flyktförsök alltså. Mycket sorgligt. Får hoppas den skjutglada agenten är tagen ur tjänst och att förloppet utreds.
Som jag förstod det hela så gick FBI in nu och tog över hela utredningen från delstatens egna utredningsorgan (Minnesota är alltså förhindrade att själva utreda händelsen då de inte får tillgång till bevisen, vittnesmål osv).

Jag gissar på att utredningen kommer fria skytten men att han tas ur tjänst efter detta.
Citera
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Mycket möjligt.
Men att det skulle vara rätt att skjuta. Nej. Punkt slut. Det är tjänstefel. Måste bli något sorts skadestånd till hennes barn, ganska stort och polismannen måste utredas på riktigt om det han gjorde var brottsligt.
Jag tror federala agenter har rätt att skjuta på flyende personer, men jag vet inte.
Så vitt jag kan se utgjorde hon inget hot. Det verkar som om agenten lider av PTSD från en tidigare påkörning. Det ursäktar såklart inte att avrätta en kvinna.
Enligt uppgifter i tråden ska hon blivit tillsagd att flytta bilen, vilket jag tycker mig se att hon försöker göra.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Om kvinnan tillhör ett terroristnätverk som Ice hävdar
Dom hävdar inte det vad snackar du för skit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Visa gärna fakta som styrker att hon demonstrerat och försökt hindra Ice hela dagen. Och om hon var det, så är hon ändå en amerikansk medborgare, som ice har till uppgift att skydda.

Jag är beredd att ta tilbaka det påståendet, men efter de andra klippen från den dagen man sett med masa gälla transfreaks som skriker och kastar saker efter ice och som dyker upp med fkn gasmasker tillochcmed är jag även beredd att hävda occams razor här. Hon är en medelålders vit kvinna, urtypen för folk med TDS och att hon bara råkar stå och blockera vägen med sin suv just när ice ska köra förbi är....misstänkt.
Citera
2026-01-08, 21:37
Medlem
geytos avatar
Är det förresten någon som kan tyda klistermärkena på hennes bakruta? Det är onormalt många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in