Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Trump försöker väl alltid deala om allt. Han agerar likadant som när han köpte en tomt på Upper West Side, Manhattan. Först ett urdåligt bud, sen fortsatte buden därifrån.
Antagligen en dålig taktik i detta fall. Hade Trump drämt till ordentligt, säg 500.000 dollar till varje grönländare hade affären redan varit i hamn. Att komma med tramsiga skitbud, som man gör nu, retar bara upp grönländarnas nationella stolthet.
Har reflekterat över nåt snarlikt.
Trump tolkar presidentrollen som om USA vore hans eget företag.
Det är liksom Trump First.
Amerikas allierade antingen måste betala för privilegiet att erhålla hans tjänster - eller så beter han sig som om det vore budgivning med skrämsel. Motpart ska krypa ihop, tystna och foga sig.
Om det så är tullar, att tysta ner porrbrudar han pippat (porrskådisen samt Hefners Playmate) med NDA eller länder han suktar efter som Grönland.
Annars kör byggherren med att "Amerika byggde" när han rotar söderut i sitt utvidgande av territorium eller lydstater.
Trumps rätt till Venezuelas olja, beror på att amerikaner byggde upp den venezuelanska oljeindustrin innan den nationaliserades.
Det körde han med då han krävde att överta Panamakanalen.