2026-01-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokainkuk
Jag kan inte riktigt svara kring kritik, däremot håller jag med det hans tidigare chefer och kollegor sagt om att följa ordrar… vi bad honom att alltid leverera via entrén och inte baksidan, men det gjorde han inte för att baksidan är objektivt mycket lättare att leverera via. Men kan absolut se mig att han har svårt för kritik, råkat felköna transmänniskor innan, och väldigt få brusar upp och blir så arg på en gång.

Något jag märkte dock var att han gick ur sin väg för mig när jag bad om saker, ibland kunde jag ha glömt beställa gråbacksretur, men han tog dem ändå, vilket han inte gjort till några av mina vänner som också haft honom som leverantör.
Autism
Citera
2026-01-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är det inte lite konstigt att hon tänkte på att lämna telefonen hemma, för att inte lämna några digitala spår. Men samtidigt så både hammaren och buntband var fulla med dna, och dessa verkar hon ha missat helt att ta med sig?
De var kaos vid gymnasiet när Jour killen dök upp med bilen med jourbilen vid pumpstationen
Citera
2026-01-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Och att han hade googlat "hur man kommer undan med mord" eller liknande. Han vet ju sedan förra gången att polisen går igenom sådant noga.
Han raderade säkert historiken på Google och i telefonen men spåren finns kvar hos internet leverantören, han vet dock att TOR är 100% anonymt vilket blir märkligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Men hur överföll han henne? Förstår inte, blockerade han vägen med sin bil där My promenerade? Och gick emot henne och ströp henne direkt? Tänker om det möjligtvis fanns något sätt att springa motsatt riktning:/ men hela händelseförloppet gick säkert snabbt..
Men de vet ingen förutom dem som varit där eller kamerorna vid gymnasiet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuksugen88
Empati hos intellektuell funktionsnedsättning påverkar mentalisering och förståelse för andras perspektiv och känslor, precis som hos Vilma. Men Vilma har inte IF, utan ligger på något längre än medel och har gått i vanlig skola (dock gick det trögt tills två sista åren på gymnasiet).
Jag tror Vilma är korkad, socialt svagbegåvad, omogen. Han har sannolikt en ospecifik personlighetsstörning. En kombo av de störningar som ska plockas bort från diagnosmanualerna snart eftersom man utvärderar hur problematisk personligheten är snarare än att ställa namngivna syndrom.
Vilma Är tvångsmässig (pedant) och impulsiv.
Något som har orsakat empatibrist

Skiljer sig från person till person och vilken grad och Vilma har inte Intellektuell förståndshandikapp men har något lägre IQ inom normalvärdet.
Inkompetent, korkad, impulsiv och oempatisk men inte funkis

Det låter som en helt obegriplig och ovanlig person. Det spretar åt alla håll.
Det heter alltså ospecifik personlighetsstörning? Som diagnos?

Jag visste inte ens att man kan ha allt som finns typ.
”Alla bokstäver i alfabetet utom I och Q”
Citera
2026-01-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Vad glada att vi har advokater som läcker info annars hade vi haft noll information

Hur vet du att det är advokaterna?
Citera
2026-01-09, 00:49
Medlem
Citat:
Vart finns informationen att Ella, Mys syster sagt att Robin inte var en främmande person för dem? Har missat det helt.
Man trodde psykisk ohälsa var för självklart i början
Citera
2026-01-09, 00:49
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Har det framkommit nåt om ev missbruksproblematik i vilmas liv?
Citera
2026-01-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Helt fel det du säger. Det finns överhuvudtaget ingen uppsida på det sätt mördaren tog livet av henne. Det är enbart tragiskt att hon blev mördad, oavsett tillvägagångsätt. Har sett flera här på tråden som verkar känna nån sorts ljuv lättnad över att hon kanske blev strypt på vägen hem. Motbjudande sätt att resonera på tycker jag.

Många har en förmåga att kunna tänka relativt. Tex. Bättre dö direkt av ett slag med hammare i huvudet än att våldtas en hel natt innan man där av tortyr. Enkelt beslut. Tyvärr verkar du bara sakna den förmågan.
Citera
2026-01-09, 00:56
Medlem
Citat:
Pannkakan har 100% någon koppling kanske inte jobbar med fallet, men kanske pannkakans släkt vän etc jobbar med fallet? Därav all information som kommit ut!
Ni ger aldrig upp... Har ingen inside alls men en koppling borde du kunna hitta i tråden
Citera
2026-01-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Han kan ha haft ett badkar utomhus,
Badkaret är i ett annat hus eller badkaret med vatten som är till hästarna
Citera
2026-01-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Så hon blev alltså dödad. strypt i Rönninge..
Godmorgon, varför tror du de finns 3 platser som var mest intressanta i rönninge?, pumpstationen, gymnasiet / fotbollsplanen och bilvägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in