Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Så du menar att Robin lyckats förflytta kroppen från bilen till stugan medan polisen som hade span på honom vackert satt och tittade på?
Nej men hämtat spaden och åkt till skogs.
Citera
2026-01-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Jag har följt det här fallet sen dag ett och jag kan inte minnas att något påverkat mig mer. Jag har nästan varje natt tänkt på det här. Tänkt på My. På familjen. Jag har haft otroligt svårt att släppa det. Det gör mig så otroligt ledsen när jag tänker på vad hon kan ha blivit utsatt för, skräcken, terrorn. Det sorgliga är att jag bara hoppas att hon inte led allt för mycket. Och så familjen. Tänk känslan att din dotter är försvunnen och sen kommer alla dessa detaljer fram. Hur går man vidare? Allt som ska fixas. Åka till Malmö och packa ihop hennes grejer. HEMSKT. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga, mer än att jag aldrig blivit så arg på en förövare innan. Enligt mig är sånt här värre än alla jävla brott som sker. Jag önskar ingenting förutom lidande för GM. Jag tror också att allt detta gjort mig mer ödmjuk. Ta inget för givet. Ta ingen för given. Ta hand om varandra och säg till folk att du älskar dem. Vila i frid My.

Håller med.. Hade riktigt svårt att sova igår efter att bilderna släpptes. Vet inte ens om man kommer våga läsa FUP.. 😪 Riktigt jävla monster.
Citera
2026-01-08, 23:06
Medlem
Nationalromantiks avatar
Robin/Vilma påminner om killen i Gummo,

https://youtu.be/OINlH3vESGY?si=y1VrByOWdzua0RKR
Citera
2026-01-08, 23:06
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Såvitt framkommit (han har skyddad ID) har han tagit sig och registrerat namnen John Robin VILMA Andersson, där Vilma är tilltalsnamn.

Är väl rätt rimligt att media då använder namnet som han går under, även hos sin arbetsgivare och i painballklubben, om man som nu från media bestämt sig för att offentliggöra vem MGM är.
Att benämna honom vid ett annat namn än det han sedan några år använder, riskerar ju att peka ut fel person.
Han heter Robin Säbb Hjerth.
Det var det namnet han hade när han blev känd för kidnappningen 2019.
Vilma Andersson är hans "nomme de guerre", ett alias och nick som han tagit som artistnamn för han visste att det var stor risk han skulle bli en känd seriemördare.
Han tog namnet från ett styckmordsoffer som blev mördat 2019.
Polisen säger han kan va en copy-cat.

Han förtjänar inte att gå under samma namn som mordoffret Wilma Andersson (fast med V istället för W).
Kvinnohataren förtjänar inte heller att bli kallad hon eller att bära ett kvinnonamn.

Spela inte med i hans sjuka fantasier.

Kalla honom Robin Säbb Hjerth.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-08 kl. 23:10.
Citera
2026-01-08, 23:12
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Håller med.. Hade riktigt svårt att sova igår efter att bilderna släpptes. Vet inte ens om man kommer våga läsa FUP.. 😪 Riktigt jävla monster.

Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Jag har följt det här fallet sen dag ett och jag kan inte minnas att något påverkat mig mer. Jag har nästan varje natt tänkt på det här. Tänkt på My. På familjen. Jag har haft otroligt svårt att släppa det. Det gör mig så otroligt ledsen när jag tänker på vad hon kan ha blivit utsatt för, skräcken, terrorn. Det sorgliga är att jag bara hoppas att hon inte led allt för mycket. Och så familjen. Tänk känslan att din dotter är försvunnen och sen kommer alla dessa detaljer fram. Hur går man vidare? Allt som ska fixas. Åka till Malmö och packa ihop hennes grejer. HEMSKT. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga, mer än att jag aldrig blivit så arg på en förövare innan. Enligt mig är sånt här värre än alla jävla brott som sker. Jag önskar ingenting förutom lidande för GM. Jag tror också att allt detta gjort mig mer ödmjuk. Ta inget för givet. Ta ingen för given. Ta hand om varandra och säg till folk att du älskar dem. Vila i frid My.

Intressant, det är exakt samma för mig.

Tittar på min dotter och tänker att My var som henne.

Måste vara fruktansvärt bortom allt för familjen.

Påsätt och vis tror jag att de också har dött p något sätt.

Känner så otroligt mycket för dem.

Konstigt hur just detta fall påverkade så mycket.

My var så fin och söt, enligt alla uppgifter en snäll och god människa.

Sen har GM som bara kan beskrivas som satan själv. Bottenlös ondska bortom all räddning. Deprimerande att det finns sånna människor på något sätt.
Citera
2026-01-08, 23:12
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, men varför hade han med sig buntband? Nån sorts tanke borde ha funnits att ha henne levande, ett tag iaf. Nu lyckades han troligen inte slå henne medvetslös, så det uppstod en kamp där han kände sig tvungen att strypa henne på plats.
Buntband kallas av vissa? kattstrypare. Känns som mgm var lite för svag för att övermanna en vuxen kvinna. Kanske drog han till henne med släggan och använde buntband för att tysta/strypa henne? Kanske visar märken på hals spår av buntband som tillkommit när hon var vid liv, därav uppgift att hon troligtvis dog direkt där i början?
Citera
2026-01-08, 23:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Han heter Robbin Säbb Hjerth.
Det var det namnet han hade när han blev känd för kidnappningen 2019.
Vilma Andersson är hans "nomme de guerre", ett alias och nick som han tagit som artistnamn för han visste att det var stor risk han skulle bli en känd seriemördare.
Han tog namnet från ett styckmordsoffer som blev mördat 2019.
Polisen säger han kan va en copy-cat.

Han förtjänar inte att gå under samma namn som mordoffret Wilma Andersson (med V istället för W).
Kvinnohataren förtjänar inte heller att bli kallad hon eller ett kvinnonamn.

Spela inte med i hans sjuka fantasier.

Kalla honom Robin Säbb Hjerth.

Han har hetat Robin Säbb Hjert, och flera andra namn.
Nu heter han och är häktad som Vilma Andersson. Blir han dömd och internerad kommer det också vara som Vilma Andersson.

För min del går det utmärkt att media också uppger alla hans tidigare namn - men ”John Robin Vilma Andersson” är inget alias. Det är idag hans enda registrerade namn.
Ska hans identitet vara offentlig i media, ska självklart hans registrerade korrekta namn användas.

Man kanske också ska vara glad över att hans inte inblandade släktingar, som morfar spelmannen, inte behöver läsa rubriker med sitt släktnamn överallt idag.
Citera
2026-01-08, 23:17
Medlem
Yatsys avatar
Tror att styckning var det primära målet för GM, inte våldtäkt eller annat. Förmodligen första gången.
Förfärlig handling.
Citera
2026-01-08, 23:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Kartläggning: Misstänkta mördaren drev mamma till Kronofogden

Den mordmisstänkta Vilma Anderssons intresse för ”barn och död” låg bakom kidnappningsförsöket på en tioårig flicka en vanlig junidag. Därefter drev 26-åringen, tillsammans med en nära anhörig, sin mamma till Kronofogden.
”Det är svårt att avgöra om det är frivilligt eller om hon blir tvingad till det”, larmade hennes gode man.

Nu misstänks Vilma Andersson för mordet på en 25-årig kvinna i Rönninge.

https://www.etc.se/inrikes/kartlaeggning-misstaenkte-moerdaren-drev-demenssjuk-mamma-till-kronofogden

Kan det vara pappan som avses med nära anhörig?

Nej, det var med brodern.
Citera
2026-01-08, 23:20
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Nu heter han och är häktad som Vilma Andersson. Blir han dömd och internerad kommer det också vara som Vilma Andersson.

För min del går det utmärkt att media också uppger alla hans tidigare namn - men ”John Robin Vilma Andersson” är inget alias. Det är idag hans enda registrerade namn.
Ska hans identitet vara offentlig i media, ska självklart hans registrerade korrekta namn användas.

Man kanske också ska vara glad över att hans inte inblandade släktingar, som morfar spelmannen, inte behöver läsa rubriker med sitt släktnamn överallt idag.
Så om han hade bytt namn till Engla Höglund eller Catrine Da Costa, då hade du inte haft något problem att kalla honom det?
Citera
2026-01-08, 23:22
Medlem
kokainkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listarn
Kan det vara så att han (Robin), gick in i roll som tjej?
Att han var i roll redan från första början av ert första möte, som en blyg och försynt tjej?

En roll han tyckte att han spelade med bravur och trodde att alla köpte, därför blev han väldigt upprörd när någon kallade honom för man...

Jag kan ju bara spekulera kring de gånger vi setts, men kändes inte som transpersoner man ser i media… Enligt mig så upplevde jag människan som en väldigt förvirrad individ som gick igenom flera olika faser, och att en av dem var att kanske bli/vara trans(?)

Men jag är ju bara en simpel jävla kock och ingen psykolog.
Senast redigerad av kokainkuk 2026-01-08 kl. 23:24.
Citera
2026-01-08, 23:25
Medlem
Citat:

Hans namnbyten har skett under hans sjukdom/psykos/whatever så allt han ansökt om och gjort borde återgå och han får aldrig ändra något namn , adress eller nånting igen. Ingen skyddad identitet. Bara sitta inlåst i en liten liten cell ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in