Jag trodde att My studerade statsvetenskap. I den här artikeln på engelska nämner kvinnan att My hade någon form av portfolio och en egen webbplats. Vad handlar det om? Vilken webbplats?
”Her schooling had taken her to Lund and then Singapore, where she developed a more discerning and focused sense of design. Her portfolio was remarkably diverse, fusing architectural accuracy with eye-catching decorative elements. She displayed hand-illustrated wall pieces, laser-cut décor, and even self-assembled holiday kits on her website. Each project demonstrated a person who loved the process and made beauty seem approachable.”
https://creativelearningguild.co.uk/news/why-my-tornbloms-case-has-gripped-swedens-attention/#google_vignette
Personligen kan jag fortfarande inte förstå att detta har hänt. Jag tittade på Mys Instagram och vilken vacker och söt tjej hon var. Det gör ont i hjärtat och det är helt ofattbart vilka människor som finns. Jag är så oerhört ledsen och kan inte ens föreställa mig hur det är för hennes föräldrar, bror och syster.
Och vilket misslyckande från det svenska rättsväsendet! För detta borde man protestera kraftigt, för det kunde lika gärna ha varit er dotter, syster, vem som helst.