2026-01-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag menar att han låtsades vara kvinna i mötet med BO vid Rönninge station, att han lyckades lura henne på så sätt så att hon skulle känna sig trygg.
Fast även i mörkret lär han ju se förjävlig ut. Iaf tycker jag att såna där som klär ut sig och spökar ut sig till annat kön ser väldigt obehagliga ut. Den här är ju dessutom väldigt ful. Inte någon man skulle vilja träffa på ute i skogen mitt i natten, även utan kännedom att han är en styckmördare. Nog hade jag lagt benen på ryggen.
Citera
2026-01-07, 20:42
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Fyfan vad förbannad man blir, vilka äckliga myndigheter vi har i det här landet. Först får han så lågt jävla straff och det ökas inte på trots hot mot fängelsepersonal. Monstret flyttar sen tillbaka till samma ställe där han kidnappade lilla flickan och sunda samhällsmedborgare får inte varna varandra? Hur kunde personen åka dit för förtal? Trodde förtal enbart handlade om att sprida osanna uppgifter om någon. Och att den där äckliga avarten får rätt i domstol är så sjukt.
Förtal kan dömas för oaktat sanningshalten även grovt sådant. Det behöver nödvändigtvis inte ha med om den spridda uppgiften är sann eller ej.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-07 kl. 20:45.
Citera
2026-01-07, 20:43
Medlem
EcoR1s avatar
Det här med att han har väldigt skeva tänder..
På barndomsbilderna såg ju tänderna helt normala ut. Det är på fotona i vuxen ålder som något ser fel ut. Kan det inte vara så att de permanenta tänderna inte fick tillräckligt med plats att växa ut när han tappat mjölktänderna?
Har sett denna effekt på vissa och det har då t.ex. blivit så att tänderna bredvid framtänderna/hörntänderna tryckts bak och inåt mot gommen då framtänderna tagit så stor plats.
Gissar på att tandställning hade kunnat fixa det(?)
Citera
2026-01-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Förtal kan dömas för oaktat sanningshalten även grovt sådant. Det behöver nödvändigtvis inte ha med om den spridda uppgiften är sann eller ej.
Tack för klargörandet. Undantag från förtal borde rimligen ges för spridning av information gällande pedofiler. Man har väl skyldighet att varna sin omgivning. Sjukt land.
Citera
2026-01-07, 21:05
Medlem
Citat:
Tack för klargörandet. Undantag från förtal borde rimligen ges för spridning av information gällande pedofiler. Man har väl skyldighet att varna sin omgivning. Sjukt land.

Ett problem är när vem som är vad blir "trådsanningar" - och vem som är folkdomstol respektive står folkligt "åtalad" avgörs av hur snygg, normativ du är och hur många vänner du har på Facebook.. - Då är samhället JÄVLIGT illa ute.. Det tror jag ALLA med lite intellekt och eftertanke förstår.

Att varit mobbad i skolan, är INTE ett brott!!

------

Har det framkommit om överfallet skett i gångtunnel eller längs väg/ spår?
Citera
2026-01-07, 21:10
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Fast även i mörkret lär han ju se förjävlig ut. Iaf tycker jag att såna där som klär ut sig och spökar ut sig till annat kön ser väldigt obehagliga ut. Den här är ju dessutom väldigt ful. Inte någon man skulle vilja träffa på ute i skogen mitt i natten, även utan kännedom att han är en styckmördare. Nog hade jag lagt benen på ryggen.

Ja alltså riktigt läskig, tänk att vakna mitt k natten, titta ut på trädgården så står en person med hans utseende där och tittar upp. Hade slitit ner mig
Citera
2026-01-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag menar att han låtsades vara kvinna i mötet med BO vid Rönninge station, att han lyckades lura henne på så sätt så att hon skulle känna sig trygg.

Vem fan skulle gå på att han är kvinna. Jag hade lagt benen på ryggen direkt. Huh. Kolla bara bilden i länken. Skrämmande. Och upprörande att han fått skadestånd för detta. Vissa lagar i vårt samhälle behöver justeras. Som föräldrar till den nästan kidnappade flickan vet jag inte vad jag hade gjort om mitt barns förövare flyttade till samma område. Sjukt.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mannens-larm-om-vilma-andersson-domdes-for-fortal/
Citera
2026-01-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mannens-larm-om-vilma-andersson-domdes-for-fortal/

Undra vad gruppen hette eftersom han misstänkte att de skrev om honom.

Usch han är så obehaglig.
Redan juli 2019 var han inne i grannsamverkan Ekerö kommun. Kollade väl vad som sades om kidnappningen, kanske var kvar med fejkid. Sid 380-390 i FUP finns där massa webhistorik, bla Flashback.
Citera
2026-01-07, 21:25
Medlem
Jag trodde att My studerade statsvetenskap. I den här artikeln på engelska nämner kvinnan att My hade någon form av portfolio och en egen webbplats. Vad handlar det om? Vilken webbplats?

”Her schooling had taken her to Lund and then Singapore, where she developed a more discerning and focused sense of design. Her portfolio was remarkably diverse, fusing architectural accuracy with eye-catching decorative elements. She displayed hand-illustrated wall pieces, laser-cut décor, and even self-assembled holiday kits on her website. Each project demonstrated a person who loved the process and made beauty seem approachable.”

https://creativelearningguild.co.uk/news/why-my-tornbloms-case-has-gripped-swedens-attention/#google_vignette

Personligen kan jag fortfarande inte förstå att detta har hänt. Jag tittade på Mys Instagram och vilken vacker och söt tjej hon var. Det gör ont i hjärtat och det är helt ofattbart vilka människor som finns. Jag är så oerhört ledsen och kan inte ens föreställa mig hur det är för hennes föräldrar, bror och syster.

Och vilket misslyckande från det svenska rättsväsendet! För detta borde man protestera kraftigt, för det kunde lika gärna ha varit er dotter, syster, vem som helst.
Citera
2026-01-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Vem fan skulle gå på att han är kvinna. Jag hade lagt benen på ryggen direkt. Huh. Kolla bara bilden i länken. Skrämmande. Och upprörande att han fått skadestånd för detta. Vissa lagar i vårt samhälle behöver justeras. Som föräldrar till den nästan kidnappade flickan vet jag inte vad jag hade gjort om mitt barns förövare flyttade till samma område. Sjukt.

Haha, lite komiskt att ni är så rädda för transor.
Citera
2026-01-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcoR1
Det här med att han har väldigt skeva tänder..
På barndomsbilderna såg ju tänderna helt normala ut. Det är på fotona i vuxen ålder som något ser fel ut. Kan det inte vara så att de permanenta tänderna inte fick tillräckligt med plats att växa ut när han tappat mjölktänderna?
Har sett denna effekt på vissa och det har då t.ex. blivit så att tänderna bredvid framtänderna/hörntänderna tryckts bak och inåt mot gommen då framtänderna tagit så stor plats.
Gissar på att tandställning hade kunnat fixa det(?)

Tandställning eller att man drar ut tänderna som inte kommit ut korrekt. Det viktiga är att man får ett jämnt bett. Det verkar inte GM här ha. Så han kan inte haft någon bra tandläkare. Har ingen djupare kunskap på området.
Citera
2026-01-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Haha, lite komiskt att ni är så rädda för transor.

Transor? Självklart är kvinnor Rädda för Mördande Pedofiler/Nekrofiler det är en bättre beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in