2026-01-07, 23:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteettbarntill
Precis, skattebetalarna förlorar massa. Bara advokater och juridiske företrädare fick ca 50 tkr.

Det äter enorma resurser som borde gå till hjälp i hemmet.. men galningarna på soc har fått för sig att man måste placera 1 av 20 barn. Det stämmer förstås inte. Inget land i världen gör så utom möjligen Norge.

Det blir ett självspelande piano detta. Man orsakar ännu värre sociala problem och så måste ännu fler socionomer anställas och så måste de tvångsomhänderta ännu fler barn och så blir ännu fler barn kriminella och får sociala problem... och sådär rullar det på innan politikerna gör det sunda och slänger ut socionomerna en gång för alla och inför ett riktigt tjänstemannaansvar.

Ingen tjänar på detta utom miljardindustrin bakom. Och de rika ägarna drabbas förstås inte själva. Det rä bara andras barn som ska in i detta sjuka system. Vem som helst kan drabbas. Precis vem som helst om en socialsekreterare fått en magkänsla.
Citera
2026-01-07, 23:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
de rika ägarna drabbas förstås inte själva.

Citat:
Vem som helst kan drabbas. Precis vem som helst

Du klarar inte ens att undvika säga emot dig själv i ett och samma inlägg, fan imponerande.
Citera
2026-01-08, 00:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du klarar inte ens att undvika säga emot dig själv i ett och samma inlägg, fan imponerande.

Fantastiskt ordmärkaren. Tyvärr har vi inget tjänstemannaansvar och det betyder att personer i maktposition kan göra vad de vill och förstöra livet för vilken svensk familj som helst. Har de kontakter så kan det finnas undantag och jag har svårt att tro att man från socialtjänstens håll ger sig på mäkta familjer och deras barn. Det händer inte. Det är andra familjer som drabbas och vars barn dras in i detta sjuka system som inte gynnar någon annan än de som drar in miljardvinster på barnen.
Citera
2026-01-08, 00:16
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Fantastiskt ordmärkaren. Tyvärr har vi inget tjänstemannaansvar och det betyder att personer i maktposition kan göra vad de vill och förstöra livet för vilken svensk familj som helst. Har de kontakter så kan det finnas undantag och jag har svårt att tro att man från socialtjänstens håll ger sig på mäkta familjer och deras barn. Det händer inte. Det är andra familjer som drabbas och vars barn dras in i detta sjuka system som inte gynnar någon annan än de som drar in miljardvinster på barnen.

Så inte vem som helst då med andra ord, eller hur?

Vidare varför ska man bry sig om vad du ”tror”?
Citera
2026-01-08, 00:29
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det äter enorma resurser som borde gå till hjälp i hemmet..

Jag vill i varje fall inte betala för nannies till massa trash som knullat och fått barn. I så fall är familjehem en billigare lösning.
Citera
2026-01-08, 05:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så inte vem som helst då med andra ord, eller hur?

Vidare varför ska man bry sig om vad du ”tror”?

Vi har ett system där de som styr på kommuner har extrem makt utan vare sig krav på kompetens eller ansvar. Det leder till extremt osunda kulturer, fusk och korruption. Barnen och skattebetalarna får betala dyrt för detta. Det är inte vad jag tror.. Så ser systemet ut och det är uppåt väggarna galet.

Extrem korruption sker på svenska kommuner bakom ryggen på medborgarna. Kolla Jens Nylanders arbete och se själv.

Precis samma princip med barnen. Och det är betydligt mer allvarligt än fakturafuskande..

https://kommun.jensnylander.com/
Citera
2026-01-08, 05:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag vill i varje fall inte betala för nannies till massa trash som knullat och fått barn. I så fall är familjehem en billigare lösning.

Hur räknar du nu. Kan du visa kalkylen hur familjehem är billigare än att ge "trash" ekonomiskt bistånd, eller stöd i hemmet?

Visa gärna den kalkylen för mig. Tack!
Citera
2026-01-08, 09:50
Medlem
Citat:
Hur räknar du nu. Kan du visa kalkylen hur familjehem är billigare än att ge "trash" ekonomiskt bistånd, eller stöd i hemmet?

Stöd i hemmet är något som är tillfälligt så att föräldrar sedan självständigt kan klara sin uppgift att vara förälder . Ingen skulle kunna tänka sig att ge körkort till någon som bara får köra bil med dubbelkommando och en extraförare
Citera
2026-01-08, 10:52
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vi har ett system där de som styr på kommuner har extrem makt utan vare sig krav på kompetens eller ansvar. Det leder till extremt osunda kulturer, fusk och korruption. Barnen och skattebetalarna får betala dyrt för detta. Det är inte vad jag tror.. Så ser systemet ut och det är uppåt väggarna galet.

Citat:
jag har svårt att tro att man från socialtjänstens håll ger sig på mäkta familjer och deras barn.

Först kan vem som helst drabbas, sen är det inte vem som helst, sen tror du saker, sen är det inte ”tro”

Tror ärligt talat du inte ens bemödar dig med att läsa inläggen du besvarar öht.
Citera
2026-01-08, 15:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Haha. Är nog 1år+ sen nu som jag bad dig redovisa hur 12-24h hemmahjälp av akademiskt utbildad personal är billigare än familjehem. Sk experter av dig och sekten.

Det har gått 1år och fortfarande har jag inte fått ens en ca-summa.

Och återigen, varför skulle vi ge trash ekonomiskt bistånd? Det är inte en rättighet att skaffa barn, det är inte en gåva att ha barn. Quite the contrary är det ett otroligt ansvar. Behöver man hjälp i hemmet och ekonomiskt bistånd ska man kort och gott inte ha barn, för barnets skull.

Det är det absolut enklaste och mest impulsiva man kan göra. Kolla bara sektdrottningen som valde en random narkoman på tunnelbanan som far till sina barn. Nu lider barnen på grund av två korkade föräldrar. Varför i hela friden skulle dom få ekonomiskt bistånd för det?
Citera
2026-01-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Haha. Är nog 1år+ sen nu som jag bad dig redovisa hur 12-24h hemmahjälp av akademiskt utbildad personal är billigare än familjehem. Sk experter av dig och sekten.

Det har gått 1år och fortfarande har jag inte fått ens en ca-summa.

Och återigen, varför skulle vi ge trash ekonomiskt bistånd? Det är inte en rättighet att skaffa barn, det är inte en gåva att ha barn. Quite the contrary är det ett otroligt ansvar. Behöver man hjälp i hemmet och ekonomiskt bistånd ska man kort och gott inte ha barn, för barnets skull.

Det är det absolut enklaste och mest impulsiva man kan göra. Kolla bara sektdrottningen som valde en random narkoman på tunnelbanan som far till sina barn. Nu lider barnen på grund av två korkade föräldrar. Varför i hela friden skulle dom få ekonomiskt bistånd för det?
Somliga menar att det är en mänsklighet att bilda familj dock finns det inget tillägg att det är en mänsklig rättighet att få stöd och hjälp i hemmet för att ta hand om familjen
Citera
2026-01-08, 19:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Somliga menar att det är en mänsklighet att bilda familj dock finns det inget tillägg att det är en mänsklig rättighet att få stöd och hjälp i hemmet för att ta hand om familjen

Ja men oavsett vad så är det BETYDLIGT DYRARE att placera en familjs barn än att ge familjen hjälp i hemmet eller ekonomiskt bistånd.

Fattigdom är under inga omständigheter skäl för LVU. Det hjälper ingen, förstör barnet mentalt och orsakar enorma sociala problem längre fram och ännu högre kostnader som följd. Bättre att hjälpa familjen hemma. Det är rationellt och billigt i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in