2026-01-07, 03:54
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Fungerar bra bli hög på under 200grader i min volcano med Live resin thcA eller thc
Det stämmer det är ju skälvklart 300 grader farenhight! 150°C. Bra där.
Citera
2026-01-07, 08:05
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Du inbillar dig alltså att en sådan vape enbart innehåller destillat? 😂

Den största skillnaden mellan levande kåda och destillat är att levande kåda behåller de flesta av växtens ursprungliga cannabinoider och terpener, medan destillat inte gör det. 😂

Destillat är ett cannabisextrakt som innehåller en hög koncentration av en enda cannabinoid. THC eller CBD. 😂

Du behöver dessutom värma live resin runt 300° för att aktivera det. Lycka till med det i din engångsvape som knappast når 30° 😂

Sedan att du vet hur weed smakar och luktar är en sak. Men sedan säger du att du vet hur ruset känns, när du aldrig ens rökt live resin... 😂
Blandar du inte ihop destillat med isolat här?
Citera
2026-01-08, 01:32
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Jag pratar om live resin
Citera
2026-01-08, 03:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Han blandar ju ihop den illegala marknaden med den legala och tror att dom jobbar efter samma regler, så det är inte alls omöjligt.
Citera
2026-01-08, 05:39
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Han blandar ju ihop den illegala marknaden med den legala och tror att dom jobbar efter samma regler, så det är inte alls omöjligt.
Du har fortfarande inte förstått. Vad är det som inte går in i huvudet på dig, legala och illegala, vad fan yrar du om?

Och att inte ens du vet vad jag pratade om är ju helt skrämmande. Läste du absolut ingenting av det jag skrev eller tror du fortfarande att det är live resin du röker i din engångsvape?

Dra från tråden med din färskingvape, tror du röker dab.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2026-01-08 kl. 05:50.
Citera
2026-01-08, 12:56
Medlem
Frans-Jaegers avatar
En bekant, Herr Sten-Ulf Stenulfsson, har en engångsvape från Ufo*** på 2ml.

Den är knappt halvfull och oljan i den har blivit tjockare och nästan helt svart. När han försöker dra ett bloss är det mycket motstånd och det bubblar lite och han får lite rök men ibland också svart stänk på tungan. Är den kass eller finns det hopp?
Citera
2026-01-08, 14:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
En bekant, Herr Sten-Ulf Stenulfsson, har en engångsvape från Ufo*** på 2ml.

Den är knappt halvfull och oljan i den har blivit tjockare och nästan helt svart. När han försöker dra ett bloss är det mycket motstånd och det bubblar lite och han får lite rök men ibland också svart stänk på tungan. Är den kass eller finns det hopp?
Kass o beror med största sannolikhet på dålig brännare i engångs vape.

Ni som har problem med sändningar, varit mkt kontroller på terminaler. Kan va det, just saying.
Citera
2026-01-08, 15:57
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Aha. Spansk joint.

Ja gör det och återkom gärna med resultatet. Är osäker själv på vad som är bäst.
Behöver inte decarba budsen om de ska rökas, funkar bra ändå, med reservation att jag testade ny sort.
Jag som gjort fel, även om det funkade det med.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det har varit mycket helgdagar och om du beställt till din brevlåda så delar de bara ut varannan arbetsdag. Du kan söka här, när de kommer till dig: https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-utdelningsdag

Det kan gå fortare om man beställer till box.

Deras app visar inte alltid rätt, jag skulle fått paket igår, men då var det ju en röd dag.
Rättelse: Röd dag i tisdags och ingen utdelning på min adress igår. Beställde den 3:de och fick idag.
Går att tajma sin beställning så att det kommer nästa dag om man beställer på morgonen, men då får man ha koll på utdelningsdagar och helger.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Ni som har problem med sändningar, varit mkt kontroller på terminaler. Kan va det, just saying.
Tror först och främst på att Postnord kör med varannandagsutdelning och vissa adresser får bara utdelning två dagar i veckan. Räkna bort helgerna så kan det bli många dagar utan postutdelning.

Ku*hy hade information på sin sida om att man var tvungen att beställa innan den 28:de för att hinna få det innan nyår, och då till box pga. Postnords få utdelningsdagar.

Mitt paket skulle hem till min låda, men hamnade på en Direkten trots att det står ENDAST POSTLÅDA på paketet. Postnords app har dessutom strulat för mig idag, den kommer upp men släcks ner direkt igen. 🤷‍♀️
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-01-08 kl. 16:02.
Citera
2026-01-08, 16:31
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Jaha, då får han kasta den, tack för svar!
Citera
2026-01-08, 19:42
Medlem
Testade Thc A från drh*rbals, köpte deras indica prerolls, men de va fan inte vanligt thc de måste varit någon typ av spice. Man såg att blomman i holken var lite skumm, mörkgrön och luktade annorlunda. Jag och min polare delade på en 1g holk, den smög upp på en långsamt sedan var vi konstant benga i nästan 48h o behövde leka nyktra bland alla i vårt säsongsboende i fjällen haha. Är det ofta man får nån halvsyntetisk skit när man beställer thca eller får man ofta rikiga grejer. Har handlat från drh*reals fler gånger innan och dom har funnits i många år så trodde ju man skulle få riktig skit.
Citera
2026-01-09, 01:03
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Nä, man tar bort filtret på en cigarett och tömmer ut tobaken, gör nytt filter, blandar i dödsknarket i tobaken och fyller på cigaretthylsan. Klart.

Jag var helt säker på att thc-a-buds skulle dekarboxyleras innan rökning. Men tydligen inte. Får prova och se om det är någon skillnad nästa gång.

Precis så jag röker det mesta av mitt CB nuförtiden om det inte är av riktigt bra kvalitet, för då föredrar jag nog att Vapea det istället.

/Mvh
Citera
2026-01-09, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JMCM
Testade Thc A från drh*rbals, köpte deras indica prerolls, men de va fan inte vanligt thc de måste varit någon typ av spice. Man såg att blomman i holken var lite skumm, mörkgrön och luktade annorlunda. Jag och min polare delade på en 1g holk, den smög upp på en långsamt sedan var vi konstant benga i nästan 48h o behövde leka nyktra bland alla i vårt säsongsboende i fjällen haha. Är det ofta man får nån halvsyntetisk skit när man beställer thca eller får man ofta rikiga grejer. Har handlat från drh*reals fler gånger innan och dom har funnits i många år så trodde ju man skulle få riktig skit.

Jag använde thcv en period av olika anledningar,. Thcv är mkt underskattad för sina egenskaper och ger inget rus. Men 1 "thcv-vape", denna "thcv" var så konstig, gick från alldeles för starkt stekt till helt nykter inom 1 timme. Den var inte som thcb heller så ingen aning vad fan det var haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in