2026-01-04, 09:38
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jaha, jag har ju dekarboxylerat mina buds och rökt det i små agenter, var det fel?
Vad menar du med små agenter?

Vet inte om det kan påverka negativt att dekarboxylera budsen helt innan man röker det. Kanske att den del thc försvinner i den andra dekarboxyleringen? Intressant.
Citera
2026-01-04, 09:41
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Vad menar du med små agenter?

Vet inte om det kan påverka negativt att dekarboxylera budsen helt innan man röker det. Kanske att den del thc försvinner i den andra dekarboxyleringen? Intressant.
För oss som inte kan rulla jointar och vägrar att vapea.

Trodde att det var tvunget med att dekarboxylering av THC-a-budsen för att THCn skulle aktiveras, men det räcker alltså att röka det som vanligt?
Citera
2026-01-04, 09:45
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
För oss som inte kan rulla jointar och vägrar att vapea.

Trodde att det var tvunget med att dekarboxylering av THC-a-budsen för att THCn skulle aktiveras, men det räcker alltså att röka det som vanligt?
Så du menar en pipa?

Ja iom värmen som bildas när man röker så dekarboxyleras ju thcat i pipan.
Frågan är till vilken grad det sker. Tror man kan få ut ca 87% thc från thca som mest. Hoppas på att någon i tråden sitter på kunskapen
Citera
2026-01-04, 09:49
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Så du menar en pipa?

Ja iom värmen som bildas när man röker så dekarboxyleras ju thcat i pipan.
Frågan är till vilken grad det sker. Tror man kan få ut ca 87% thc från thca som mest. Hoppas på att någon i tråden sitter på kunskapen
Nä, man tar bort filtret på en cigarett och tömmer ut tobaken, gör nytt filter, blandar i dödsknarket i tobaken och fyller på cigaretthylsan. Klart.

Jag var helt säker på att thc-a-buds skulle dekarboxyleras innan rökning. Men tydligen inte. Får prova och se om det är någon skillnad nästa gång.
Citera
2026-01-04, 09:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Nä, man tar bort filtret på en cigarett och tömmer ut tobaken, gör nytt filter, blandar i dödsknarket i tobaken och fyller på cigaretthylsan. Klart.

Jag var helt säker på att thc-a-buds skulle dekarboxyleras innan rökning. Men tydligen inte. Får prova och se om det är någon skillnad nästa gång.
Aha. Spansk joint.

Ja gör det och återkom gärna med resultatet. Är osäker själv på vad som är bäst.
Citera
2026-01-04, 09:56
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Aha. Spansk joint.

Ja gör det och återkom gärna med resultatet. Är osäker själv på vad som är bäst.
Spansk? Aldrig hört förr, jag är bara hemlig.

Har ju kört mina buds på 120g i 40 min. enligt anvisningar både här och på nätet, men nu får man signaler om att det inte behövs. Jaja, får testa och återkommer med resultat.
Citera
2026-01-04, 11:23
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Spansk? Aldrig hört förr, jag är bara hemlig.

Har ju kört mina buds på 120g i 40 min. enligt anvisningar både här och på nätet, men nu får man signaler om att det inte behövs. Jaja, får testa och återkommer med resultat.

Citera
2026-01-04, 11:25
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking

Ok, tack. Nu blev jag klokare.
Citera
2026-01-04, 12:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jaha, jag har ju dekarboxylerat mina buds och rökt det i små agenter, var det fel?
Inte fel, bara onödigt.
Citera
2026-01-04, 12:15
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Thca omvandlas till thc genom glöden på en joint men eftersom det är så extremt höga temperaturer (900c) så är denna omvandlingen inte värst jämn och mycket thca omvandlas för mycket och blir till cbn innan det når lungorna.
Sen är lungorna inte ett jätteffektivt sätt att ta upp cannabanoider och efter all förlust både med den höga tempen och biotillgängligheten i lungorna så blir det endast 25-30% som faktiskt tas upp av kroppen som det ska genom en joint.
Lämna jointarna och börja vapa, 80% där.
Eld och pinne är primitivt.
https://www.cannify.us/education/cannabis-and-the-body/cannabinoid-clinical-pharmacology/what-your-body-does-to-cannabis-pharmacokinetics/thc-absorption/
https://www.veriheal.com/blog/the-bioavailability-of-cannabis-through-various-delivery-methods/
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2026-01-04 kl. 12:28.
Citera
2026-01-04, 13:38
Medlem
Pripps0.0s avatar
Jaha, tips på bra och billig vape samt en snabbkurs i hur den används?
Citera
2026-01-04, 13:56
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Jaha, tips på bra och billig vape samt en snabbkurs i hur den används?
In i munnen och sug, köpevapesen är oftast drawaactivated och sätts igång när det sugs, eller så håller man inne en knapp samtidigt.
4ish sekunder bloss och kanske tar några stycken innan du känner nåt.
Dom är snäppet dyrare men 1ml räcker längre än man tror.
Kan inte rekommendera nån specifik tyvärr, uforias nya 3ml har fått mycket beröm men ägaren ligger på sjukhus i nuläget och många som saknar paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in