2026-01-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Oavsett är det sjuka summor med tanke på att de sitter med miljonskulder. Som de skiter i. Huvudsaken är att de kan skryta på insta om huuuur dyyyyr maten är. Ett hån mot de som faktiskt kämpar. Nu vill hon vara duktig och hålla sig till 3000 per vecka. För att kunna uunnnnaaa sig eller göra något kul med barnen. Spyr på de där. Bättre hon köper en tågbiljett till 🤡 så han kan hälsa på sin bortglömda son.

Jo, jag vet. Jag håller med dig. Jag förstår att man kan hamna med skulder väldigt lätt faktiskt, men det är deras brist på att vilja göra rätt för sig, och deras felprioriteringar efter att ha hamnat skuldsatta som jag tycker är stötande.
Citera
2026-01-06, 19:25
Medlem
Mycket kan man säga om P men hon lyckas i alla fall inspirera mig när det gäller den här handlingsutmaningen. Gillar förvisso att se vad folk handlar och hittar på till middag. Sånt content tilltalar i alla fall mig 😁
Sen borde de ju verkligen använda pengarna de sparar in nu till skuldberget, men det kan vi glömma…
Citera
2026-01-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Mycket kan man säga om P men hon lyckas i alla fall inspirera mig när det gäller den här handlingsutmaningen. Gillar förvisso att se vad folk handlar och hittar på till middag. Sånt content tilltalar i alla fall mig 😁
Sen borde de ju verkligen använda pengarna de sparar in nu till skuldberget, men det kan vi glömma…

Nackdelen med att P börjar redan nu med veckohandling är att hon har tröttnat lagom till flytt. Så då kommer hon ändå fortsätta småhandla dag för dag och vips är matkostnaden densamma igen. Plus bränslekostnad också.
Hon har redan gått ut med att pengarna de sparar på maten ska gå till nån rolig aktivitet så de är ju inte superintresserade av att göra rätt för sig.
Citera
2026-01-06, 22:21
Medlem
Vinflaskor ingår i deras matbudget 😳🤯🙄
Citera
2026-01-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Vinflaskor ingår i deras matbudget 😳🤯🙄
Har hon skrivit de?
Hmmm kanske ska sluta lägga pengar på de först och främst.

Edit: ser nu….. varför?!!!!
Citera
2026-01-06, 23:10
Medlem
Varför får de inte utmätning om de har sås mycket skulder
Citera
2026-01-06, 23:46
Medlem
FruKrokodils avatar
Bra content med veckohandling, men tänker att vin/snus/cigg etc kan få en egen missbrukar-kolumn.
Citera
2026-01-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bra content med veckohandling, men tänker att vin/snus/cigg etc kan få en egen missbrukar-kolumn.

Håller med dig men tydligen räknar hon såklart med vin i budgeten, viktigt att dricka liksom!
Citera
2026-01-07, 17:53
Medlem
Hon har skrivit ett försvarstal på bloggbevaknings inlägg om henne. 😅
Citera
2026-01-07, 18:59
Medlem
Kanske sen på bollen. Men hon har tagit bort sin sambo i sin bio på Instagram. Tidigare fick man klicka fram mer info, men nu står där annat istället.
Citera
2026-01-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Kanske sen på bollen. Men hon har tagit bort sin sambo i sin bio på Instagram. Tidigare fick man klicka fram mer info, men nu står där annat istället.
Det har varit så ett tag
Citera
2026-01-07, 19:51
Medlem
Nu ligger huset ute för uthyrning, beskrivs som ’fint och lyxigt’
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in