2026-01-01, 19:33
Medlem
Årets fyrverkeri: https://youtu.be/5Ow8QkViG30?si=7u5HySe7f89axIy0

Nöjd med alla produkter egentligen, förutom kanske de blå Crosette-tårtorna. Dels va de inte särskilt blå och de va lite för dyra om man jämför med de röda.

4x Red Titanium va ettrigt och small ordentligt för storleken. Snygga mines med.

Time rain palm gjorde sig väldigt bra i år med väldigt lite blåst!

Color strobe waterfall är ju kanske lite tråkig i vissas ögon men gillade den som del mellan allt annat.

Goldbomber va grymt bra med häng ner på marken. Även min frus favorit.

Både Scala100A och WeaponX va jag riktigt nöjd med. Skoj med mycket färg som omväxling till allt guld!

Finalen med en Gold Wave 50mm och två Gold Wave Mix 30mm i samma serie och brinntid blev lyckad. Men här skulle jag velat ha mer plats att sprida ut dem lite grann. Men man kan inte få allt.

Ett lite mindre men ändå lyckat fyrverkeri!
Håll till godo!
Citera
2026-01-01, 19:43
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Oh ja. Enskottare blir alltid över och små krafs. Men jag köper alltid på mig med flit.
alltid gött och ha kvar lite fyrverkerier ändå
Citera
2026-01-01, 23:14
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Ser mycket bra ut, 4st battery of shottubes, måste testa den någon gång.

Jo, den är bra faktiskt. Inte som Shock Wave men lite tryck i bröstet ger den

Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Smällde scream shots nyligen och jämförde med cha ba duo. Ingen skillnad i knall tycker jag.

Tycker Scream Shotsen var rätt ojämna. Mina Cha Ba Duo smällde iallafall högre. Mina är dock från första batchen. Vet inte om det kommit en nyare, för då kan nog smällen vara likadan som i Scream Shots

Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
någon som har fyrverkerier kvar efter nyåret?

Jo, faktiskt. Skulle skjutit mer småtårtor men jag hann tyvärr inte. Men fick iväg en del airbombs iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn

Snyggt Time Rain Palm är riktigt fin asså och som du säger så är där inte mycket blå i den där crosette-tårtan

För egen del var det ett bra nyår. Tyvärr dimma på tolvslaget.. Hade det inte varit det hade det varit perfekt för det blåste ingenting alls. Precis när jag skulle gå in började det duggregna också

Hammargrens - Whispering Skies
Fan vad bra dom är alltså.. 5/5

Funke/Iskram Line - Wzor
Riktigt bra och fina saluter i den 4/5

Vulcan - Scream
Riktigt bra att ha i arrangemang. Både tjut och crosetter! Kul att dom lagt salvan som smäller sist numera. Har iallafall för mig att den var uppdelad på två ställen förr 5/5

Funke - Gold-Blue Variations
Asså vilken bra intensitet i det blåa! Och vilket häng.. Fin mine också och är varierad 5/5

Meto - Stardust
Gjorde sig tyvärr inte bra i dimman. Förutom crosetterna som är lite grövre i denna tårtan 4/5

AFAC - Harlequin
En trevlig tårta som är varierad. Sticker ut lite. Jättebra smäll i salvorna med blink. Hade finalen varit bättre hade den varit 5/5. Nu får den 4/5

Funke/Argento - Volta Multifärg
Riktigt rolig. Denna är perfekt att kombinera med andra tårtor. Den skulle gå ensam men övergången var lite för snabb

Funke - Goldbomber
Fan vad den levererar alltså. Såg den på en provskjutning och vinden tog den men nu när det var vindstilla var den perfekt. Varierad trots bara guld 5/5

Riakeo - Miami
Boostade denna tårtan med tre stycken rader från en Napad (Funke/Iskra Line). Riktigt bra tårta för 1999 kr! Spred sig bra och var verkligen jättefin. Jättekul med snurrorna på slutet. Mina rader från Napad gick lite för snabbt. Skulle gjort så att dom kom något senare. Men fy fan vad saluterna bonkade på! Dyr tårta men så här pass bra saluter i konsumenttårtor hittar man inte annars. Båda tårtorna får 5/5

Hade problem med övergångarna på några tårtor tyvärr. Tog dom från sista röret över till nästa med stubin men förmodar att det var för liten kaliber för dom antände inte alls. Här är en video på skjutet: https://www.youtube.com/watch?v=sOZzsP2peQA
Citera
2026-01-02, 00:56
Medlem
CasualCapybaras avatar
Silver Salute är ett stort skämt. Väldigt svaga knallar.

Nya Mustang Gold var riktigt bra, stora rejäla krevader med bra knall och guldhäng. Finalen med saluter var sjuk.
Citera
2026-01-02, 08:09
Medlem
Citat:

Nöjd med alla produkter egentligen, förutom kanske de blå Crosette-tårtorna. Dels va de inte särskilt blå och de va lite för dyra om man jämför med de röda.

4x Red Titanium va ettrigt och small ordentligt för storleken. Snygga mines med.

Time rain palm gjorde sig väldigt bra i år med väldigt lite blåst!

Color strobe waterfall är ju kanske lite tråkig i vissas ögon men gillade den som del mellan allt annat.

Goldbomber va grymt bra med häng ner på marken. Även min frus favorit.

Både Scala100A och WeaponX va jag riktigt nöjd med. Skoj med mycket färg som omväxling till allt guld!

Finalen med en Gold Wave 50mm och två Gold Wave Mix 30mm i samma serie och brinntid blev lyckad. Men här skulle jag velat ha mer plats att sprida ut dem lite grann. Men man kan inte få allt.

Ett lite mindre men ändå lyckat fyrverkeri!
Håll till godo!

Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Jo, den är bra faktiskt. Inte som Shock Wave men lite tryck i bröstet ger den

Tycker Scream Shotsen var rätt ojämna. Mina Cha Ba Duo smällde iallafall högre. Mina är dock från första batchen. Vet inte om det kommit en nyare, för då kan nog smällen vara likadan som i Scream Shots

Jo, faktiskt. Skulle skjutit mer småtårtor men jag hann tyvärr inte. Men fick iväg en del airbombs iallafall

Snyggt Time Rain Palm är riktigt fin asså och som du säger så är där inte mycket blå i den där crosette-tårtan

För egen del var det ett bra nyår. Tyvärr dimma på tolvslaget.. Hade det inte varit det hade det varit perfekt för det blåste ingenting alls. Precis när jag skulle gå in började det duggregna också

Hammargrens - Whispering Skies
Fan vad bra dom är alltså.. 5/5

Funke/Iskram Line - Wzor
Riktigt bra och fina saluter i den 4/5

Vulcan - Scream
Riktigt bra att ha i arrangemang. Både tjut och crosetter! Kul att dom lagt salvan som smäller sist numera. Har iallafall för mig att den var uppdelad på två ställen förr 5/5

Funke - Gold-Blue Variations
Asså vilken bra intensitet i det blåa! Och vilket häng.. Fin mine också och är varierad 5/5

Meto - Stardust
Gjorde sig tyvärr inte bra i dimman. Förutom crosetterna som är lite grövre i denna tårtan 4/5

AFAC - Harlequin
En trevlig tårta som är varierad. Sticker ut lite. Jättebra smäll i salvorna med blink. Hade finalen varit bättre hade den varit 5/5. Nu får den 4/5

Funke/Argento - Volta Multifärg
Riktigt rolig. Denna är perfekt att kombinera med andra tårtor. Den skulle gå ensam men övergången var lite för snabb

Funke - Goldbomber
Fan vad den levererar alltså. Såg den på en provskjutning och vinden tog den men nu när det var vindstilla var den perfekt. Varierad trots bara guld 5/5

Riakeo - Miami
Boostade denna tårtan med tre stycken rader från en Napad (Funke/Iskra Line). Riktigt bra tårta för 1999 kr! Spred sig bra och var verkligen jättefin. Jättekul med snurrorna på slutet. Mina rader från Napad gick lite för snabbt. Skulle gjort så att dom kom något senare. Men fy fan vad saluterna bonkade på! Dyr tårta men så här pass bra saluter i konsumenttårtor hittar man inte annars. Båda tårtorna får 5/5

Hade problem med övergångarna på några tårtor tyvärr. Tog dom från sista röret över till nästa med stubin men förmodar att det var för liten kaliber för dom antände inte alls. Här är en video på skjutet: https://www.youtube.com/watch?v=sOZzsP2peQA

Tackar och det samma. Bra tryck i din final!
Dags för eltändning?
Citera
2026-01-02, 08:51
Medlem
En fundering.. är det bara jag, eller small det otroligt lite i år? Känns som hundägarna fått vatten på sin kvarn. ÖoB där jag bor hade rätt mycket kvar innan stängning... så detta var nog sista året de sålde. Men jem&fix däremot verkar ha sålt som smör..
Citera
2026-01-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
En fundering.. är det bara jag, eller small det otroligt lite i år? Känns som hundägarna fått vatten på sin kvarn. ÖoB där jag bor hade rätt mycket kvar innan stängning... så detta var nog sista året de sålde. Men jem&fix däremot verkar ha sålt som smör..

Jag tycker också att det var ovanligt få som hade fyrverkerier i år. Var ensam om att ha fyrverkerier i området där jag firade.
Mycket är nog att det känns som att alla inlägg på sociala medier om hur dåligt det är får genomslag och att det då blivit så att man ska skämmas om man ska ha ett fyrverkeri. Det är min känsla och är en tråkig utveckling. I år tog det lite priset för mig när man blev utskälld fast jag sköt helt lagligt vid 12-slaget. En kärring tyckte att det lät för högt och att skräp kom in på deras tomt.
Var en ganska bra bit ut på en allmän yta så allt var egentligen ok.
Bet ihop och bad om ursäkt men känner i efterhand att jag borde ha sagt att det är tillåtet att skjuta vid 12-slaget och att jag kunde haft pjäserna ännu närmare deras tomtgräns.
Här kommer i alla fall betyg på mina fyrverkerier.

Amazon Extreme- 4/5-Liten tårta som levererar bra för sin storlek.
Crazy power Festival- 5/5- Liten tårta från Festival som har oväntat bra knall och spridning på krevaderna. Mycket prisvärd.
Heavy Thunder Hanssons 4/5.- Helt ok Liten tårta men kändes något tunn i vissa krevader.
Spluwa Funke 3/5- Hyfsat bra tryck med 6st skott som går upp samtidigt i salvor. Kanske inte värd 599kr kan jag tycka.
Brilliant Joho pyro 3/5- Fin tårta men en del krevader kändes små för att vara 30mm.
FunkenweideScala Funke 5/5- Ojoj här snackar vi krevader med häng i ända ner till marken. En av de bästa effekter jag sett på tårtor som jag har skjutit . Riktigt fin, den måste jag köpa igen!
V.I.P Hanssons 4/5- Lite gott och blandat i denna tårta tycker jag. Stundtals en del krevader som hade övrigt att önska men för att sedan ha finare partier. Fin final tycker jag.
Grand Final Festival 5/5- Denna hade riktigt fina krevader och bra tryck i 42mm skotten. Perfekt avslutning på mitt lilla fyrverkeri.
Senast redigerad av Hajkon 2026-01-02 kl. 09:54.
Citera
2026-01-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93

Ute hos oss på landet sköts det nog ungefär som vanligt. Varken mer eller mindre. Från det större samhället en mil bort hördes det rätt länge efter tolvslaget.
Citera
2026-01-02, 21:37
Medlem
Bazecoons avatar
Vad tyckte ni andra om Explosive airbomb/Flashing thunder 69 kroner asken på outlet? Jag tyckte dom var helt ok. Tycker Warning är mer prisvärda och dessa smällde nästan lika högt.
Citera
2026-01-05, 13:18
Medlem
Citat:

Den var ju toppen! Tack för inspiration!

Bra komponreat fyrverkeri i sin helhet! Riktigt bra variation på produkterna!
Citera
2026-01-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Den var ju toppen! Tack för inspiration!

Bra komponreat fyrverkeri i sin helhet! Riktigt bra variation på produkterna!

Stort tack!
Citera
2026-01-07, 18:01
Medlem
Vilken produkt var ni allra mest nöjda med i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in